Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wycieczkowa Kia

Janusz Steinbarth
Sportage jest idealny do rodzinnych wyjazdów, nieźle wykonany, ma napęd 4x4 i najdłuższą na rynku gwarancję. Lepiej jednak nie zapuszczać się nim w teren.
Sportage jest idealny do rodzinnych wyjazdów, nieźle wykonany, ma napęd 4x4  i najdłuższą na rynku gwarancję. Lepiej jednak nie zapuszczać się nim w teren.
Fot. Kia
Fot. Kia

 

Tym samochodem nie pokonamy błotnistych szlaków czy rzecznych rozlewisk, ale bez stresu możemy zaliczyć wycieczkę wiodącą leśnymi duktami i polnymi drogami. Kia Sportage to auto typu SUV i to z gatunku tych mniejszych, choć zaskakuje przestronnością i komfortem jazdy.

 

Produkowana w słowackiej Żylinie Kia dostępna jest teraz w szerszej palecie kolorów, bo schodzi z tej samej linii

Fot. Kia
Fot. Kia

produkcyjnej co kompaktowy Cee’d. W czerwonym metaliku prezentuje się świeżo i zdecydowanie lepiej niż np. w ponurym srebrnym. Nadwozie pozostało niemal identyczne, choć odnajdziemy w nim kilka drobnych zmian, m.in. inny kształt atrapy chłodnicy, przyciemnione prze­­dnie  lampy czy felgi aluminiowe o nowym wzorze.

 

Nawet w podstawowej wersji Sportage Tour lista wyposażenia jest długa. Znajdziemy na niej praktycznie wszystko poza systemem ESP, który dostępny jest w wersji o oczko wyższej.

Fot. Kia
Fot. Kia

Kia posiada przyciemniane szyby z tyłu, klimatyzację, mnóstwo schowków (na butelki, okulary), komputer pokładowy, 12-woltowe gnia­zdka, elektryczne szyby, siatkę do mocowania bagażu i wreszcie dobrej jakości radio­od­twa­rzacz CD/MP3 firmy Clarion. Dzięki powiększeniu tarcz hamulcowych droga hamowania skróciła się z 45 do 41,6 m.

 

Spośród aut tego segmentu Kia Sportage posiada najdłuższą gwarancją (5 lat na samochód i 7 na silnik). W prezentowanej wersji 2.0 Tour 4WD koreański samochód kosztuje 77 tys. 900 zł, a z napędem na jedną oś - 69 tys. 900 zł. Jego głównymi konkurentami na rynku są: Toyota RAV, Honda CRV i Suzuki Grand Vitara.

Fot. Kia
Fot. Kia

 

W tym roku Kia Sportage pod względem sprzedaży plasuje się za trójką wymienionych samochodów.

 

Wrażenia z jazdy

 

Sportagem wybraliśmy się w dwie osoby z nietypowym bagażem - górskim rowerem, który zmieścił się w bagażniku powiększonym o rozłożoną płasko tylną kanapę. Fotele, w porównaniu z poprzednimi, są o 2 cm szersze i mają o 4 cm wydłużone siedzisko. Podróżuje się na nich wygodnie,

Fot. Kia
Fot. Kia

zapewniają dobre podparcie plecom.

 

Na trasie, podczas jazdy ze stałą prędkością, w kabinie jest cicho. Dla złagodzenia szumu zmieniono kształt lusterek zewnętrznych. Dwulitrowy silnik benzynowy zaczyna trochę hałasować przy wyprzedzaniu. Aby sprawnie i szybko je wykonać, trzeba wejść na  wysokie obroty. Skrzynia przekładniowa pracuje bez zarzutu i nawet częsta zmiana biegów nie jest dla kierowcy zbyt uciążliwa.

 

Kia Sportage całkiem przy­jemnie się prowadzi na utwardzonych drogach, ale wystarczy spróbować wjechać pod strome wzniesienie, aby się przekonać, że miękkie zawieszenie, małe koła (16-ca­­­­­­lo­we) i niewielki moment obrotowy silnika benzynowego znacznie ograniczają możliwości terenowe. Przydaje się za to napęd 4x4.

 

Wybrane dane techniczne

Typ silnika

rzędowy/benzynowy

Pojemność skokowa (cm3)

1997

Moc maksymalna (KM/obr./min)

142/6000

Maks. moment obr. (Nm/obr./min)

184/4500

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,3

Prędkość maksymalna (km/h)

174

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

6,8/10,6

Długość x szerokość x wysokość (cm)

435,0/180,0/169,5

Rozstaw osi (cm)

2630

Pojemność bagażnika min/max (l)

332/1411

Cena

77 900 zł

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty