Przedstawiciel Volkswagena potwierdził tym samym, że początkowo na rynku pojawi się zaledwie 50 sztuk modelu XL1, jednak w przyszłości producent planuje uruchomić produkcję większej liczby egzemplarzy, jeśli oczywiście będzie na nie zapotrzebowanie.
Volkswagen XL1 zadebiutował podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Genewie. Pod względem konstrukcji XL1 realizuje zasady obowiązujące w odniesieniu do samochodów sportowych: ma niewielką masę (795 kg), perfekcyjną aerodynamikę (Cw 0,189) i nisko położony środek ciężkości (wysokość 1153 mm).
System hybrydowy plug-in umieszczony na pokładzie auta składa się z dwucylindrowego silnika TDI (48 KM), silnika elektrycznego (27 KM), 7-biegowej przekładni dwusprzęgłowej DSG i baterii litowo-jonowej. Volkswagen XL1 rozwija prędkość maksymalną 160 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 12,7 sekundy. Zaletą pojazdu nie są jednak osiągi dynamiczne, a wydajność paliwowo-ekologiczna - spalanie wynosi 0,9 l/100 km, a emisja CO2 tylko 21 g/km.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?