Koniec z tzw. turbodziurą, czyli czasem, jaki upływa od wciśnięcia gazu do wkręcenia się turbosprężarki na pełne obroty. Od teraz S90 w wersji D5 będzie pozbawione tego irytującego właścicieli wielu aut problemu.
PowerPulse opiera się na dobranym do układu napędowego systemie zasysania powietrza z układu dolotowego, które następnie jest sprężone oraz umieszczone w dwulitrowym zbiorniku pod ciśnieniem. Następnie powietrze trafia przez kolektor wydechowy do turbiny. Dzięki temu kierowca gwałtownie przyspieszając ma dostępną pełną moc silnika w znacznie szerszym zakresie obrotów. Chwile później elektryczny kompresor uzupełnia zbiornik sprężonego powietrza do pełna, by kierowca znów mógł z niego skorzystać przy kolejnym przyspieszeniu.
Zobacz także: Takiej serii Lech Poznań nie miał od 7 lat
Volvo to jedyny producent na świecie korzystający z tego rozwiązania. Zostało ono stworzone z myślą o najnowszych szwedzkich modelach z serii 90. W ten sposób auto z silnikiem o pojemności dwóch litrów oferuje dynamikę o poziomie przewyższającym nawet trzylitrowe diesle konkurencji.
Technologia PowerPulse jest dostępna w najmocniejszym wariancie wysokoprężnym limuzyny S90, czyli D5 AWD.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?