Volkswagen Polo 1.4

Piotr Robakowski
Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen
Wypełniający lukę między Lupo a kompaktowym Golfem Polo jest podobny do obu braci. Podwójne reflektory zapożyczono z Lupo, kształt nadwozia przypomina natomiast Golfa.

Na polskim rynku VW Polo konkuruje z grupą europejskich i azjatyckich

Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen

producentów - Fiat Punto, Toyota Yaris, czy Renault Clio i Peugeot 206.

Silnik
Testowy egzemplarz miał pod maską 75-konny silnik benzynowy o pojemności 1,4 l. To trzecia w kolejności jednostka napędowa w Polo, mniej wymagający mogą zdecydować się na odmianę o mocy 55 KM lub 65 KM. Silnik 1,4 litra ma już cztery cylindry i - podobnie jak wersja o mocy 100 KM - cztery zawory na cylinder. Autko jest wystarczająco dynamiczne, a przy tym silnik jest cichy i dość oszczędny. Podczas testu średnie spalanie nie przekraczało wartości 6.6 litra na 100 kilometrów.

**CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Polo (2001 - 2008)VW Polo III generacji (1994 - 2001

)**

Nadwozie
Podobnie jak większość konkurentów, także Volkswagen przy okazji wprowadzania nowych modeli unika zbyt istotnych zmian. Skoro poprzedni model dobrze się sprzedawał, nie ma powodu robić rewolucji. Nowe Polo to połączenie elementów znanych z małego, nie oferowanego u nas Lupo (okrągłe reflektory) i Golfa (kształty nadwozia). Na szczęście zrezygnowano z szerokiego słupka C, tak krytykowanego w Golfie. W pięciodrzwiowej wersji Polo zastosowano dodatkowe okienko w słupku. Dzięki temu widoczność jest znacznie lepsza. Bagażnik mieści 270 l, można go powiększyć do 1030 l składając tylne siedzenie.

Wnętrze
Wykorzystano przy produkcji wysokiej jakości tworzywa sztuczne, a atrakcyjność poprawia różnorodność kolorystyczna tapicerki i materiałów wykończeniowych. W odmianie Trendline przednie fotele są bardziej wyprofilowane. Zegary są podświetlone tradycyjnie dla Volkswagena na niebiesko. Może to i ładne, ale na dłuższą metę męczy wzrok, zwłaszcza podczas jazdy po zmroku. We wszystkich poza bazową odmianach w konsoli środkowej znalazł się praktyczny uchwyt na kubek. Ma on regulację - dzięki temu zmieszczą się w nim puszki różnej wielkości. W aucie wygospodarowano mnóstwo schowków, jest ich aż 16.

Wyposażenie
Każde Polo jest wyposażone w cztery poduszki gazowe, lakierowane na kolor nadwozia zderzaki i kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach. Wspomaganie jest seryjne od wersji 1.2 65 KM, ABS jest standardem tylko w autach z silnikami o mocy 100 KM. W droższej odmianie Trendline dodatkowo otrzymamy dzieloną tylną kanapę, komputer pokładowy i halogeny.

Jazda
Nowe Polo jest zawieszone dość miękko, co jest na pewno sporą zaletą na naszych dziurawych drogach. Na szczęście, nie oznacza to, że przechyla się nadmiernie na szybko pokonywanych zakrętach. Wręcz przeciwnie, auto zachowuje się tak, jakby zawieszenie usztywniało się wraz ze wzrostem prędkości. 75-konny silnik jest cichy, choć ustępuje dość wyraźnie w tej dziedzinie mniejszym, 1,2-litrowym jednostkom.

Volkswagen Polo a konkurencja

ModelVW PoloFiat PuntoRenault Clio
SilnikR4R4R4
Liczba zaworów161616
Napędprzedniprzedniprzedni
Pojemność skokowa (cm3
)
139012421149
Moc maks. (KM)758075
Maks. moment obrotowy (Nm)126114105
Skrzynia biegów/liczba biegówM/5M/5M/5
Hamulce przednie/tylneT/TT/BT/B
Średnica zawracania (m)10,610,310,7
Objętość bagażnika (dm3
)
270265255
Długość (mm)389738003775
Szerokość (mm)165016601640
Wysokość (mm)146514801420
Rozstaw osi (mm)246024462470
Masa własna (kg)1025920945
Ładowność (kg)535510595
Prędkość maksymalna (km/h)172172170
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek)12,911,413
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto8,87,67,8
Poza miastem5,254,9
Średnie6,465,9

M - manualna, T - tarczowe, B - bębnowe


Wyposażenie

ModelPolo BasisPunto ActiveClio Authentique
Cena (zł)42 04036 80038 700
ABSOOS
Airbag kierowca/pasażerS/SS/OS/S
Poduszki boczneSOS
Wspomaganie kierownicySSS
Elektryczne szybyOSO
Centralne ryglowanie zamkówOSS
RadioOOO
KlimatyzacjaOOO
Aluminiowe felgiOOO

S - standard, O - opcja

**więcej zdjęć VW Polo w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty