Volkswagen Polo 1.2

db
Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen
Choć Volkswagen Polo jest zbudowany na tej samej płycie podłogowej co Skoda Fabia cieszy się na naszym rynku zdecydowanie mniejszym powodzeniem niż czeskie auto.

Powód jest dość prosty - najmniejszy z oferowanych na naszym rynku Volkswagenów jest o wiele droższy niż Fabia.

Polo jest jednym z dwóch Volkswagenów, które znajdują się na liście aut

Fot: Volkswagen
Fot: Volkswagen

najszybciej tracących zainteresowanie klientów. Drugim modelem jest Passat. Patrząc na cennik trudno się dziwić, że poprzedni model sprzedawał się znacznie lepiej. Bazowe Polo kosztuje ponad 38 000 zł, za takie pieniądze konkurencja oferuje mocniejsze i lepiej wyposażone pojazdy. Autko z 64-konnym silnikiem jest wystarczająco dynamiczne do miasta, nieco gorzej jest poza nim. Wówczas dość często trzeba sięgać do dźwigni zmiany biegów. Nic w tym dziwnego, maksymalny moment obrotowy wynosi tylko 106 Nm.

Nowe Polo jest zawieszone dość miękko, co jest na pewno sporą zaletą na naszych dziurawych drogach. Na szczęście, nie oznacza to, że przechyla się nadmiernie na szybko pokonywanych zakrętach. Wręcz przeciwnie, auto zachowuje się tak, jakby zawieszenie usztywniało się wraz ze wzrostem prędkości. 64-konny silnik jest bardzo cichy, w kabinie niemal go nie słychać. Wprawne ucho usłyszy, że silnik ma trzy cylindry, ale trudno oczekiwać po malutkiej jednostce odgłosów V8.

**CZYTAJ TAKŻE

Volkswagen Polo BlueMotionVolkswagen Polo - wrażenia z jazdy

**

Każde nowe Polo jest wyposażone w cztery poduszki gazowe, lakierowane na kolor nadwozia zderzaki i kolumnę kierownicy regulowaną w dwóch płaszczyznach - ten ostatni element to rzadkość w segmencie B. Wspomaganie jest seryjne od wersji 1.2 64 KM, ABS jest standardem tylko w autach z silnikami o mocy 100 KM. W droższej odmianie Trendline, dodatkowo otrzymamy dzieloną tylną kanapę, komputer pokładowy, halogeny oraz lusterka i klamki w kolorze nadwozia. Zwolennicy komfortu mogą wybrać odmianę Comfortline, w której nie wymagają dopłaty także centralne ryglowanie zamków, elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach i elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne.

Wprowadzając na rynek nowe Polo Volkswagen liczył chyba na znacznie większe zainteresowanie klientów. Przynajmniej w Polsce te plany spaliły na panewce. Głównie przez zdecydowanie zbyt wysoką cenę. Wielu klientów z pewnością małemu Volkswagenowi odbiera Skoda Fabia, zbudowana na tym samym podwoziu i równie dobrze wykończona. A przede wszystkim znacznie tańsza.

64-konny silnik benzynowy o pojemności 1.2 l to druga w kolejności jednostka napędowa w Polo, mniej wymagający mogą wybrać odmianę o tej samej pojemności lecz mocy 55 KM. Oba silniki mają trzy cylindry, słabsza wersja ma dwa, mocniejsza cztery zawory na cylinder. Kolejne, mocniejsze już silniki - 1.4-litrowe, mają już cztery cylindry i cztery zawory na cylinder. Gamę uzupełniają silniki Diesla.


Volkswagen Polo a konkurencja

ModelVW PoloFiat PuntoRenault Clio
SilnikR3R4R4
Liczba zaworów1288
Napędprzedniprzedniprzedni
Pojemność skokowa (cm sześc.)119812421149
Moc maks. (KM)646060
Maks. moment obrotowy (Nm)11210293
Skrzynia biegów/liczba biegówM/5M/5M/5
Hamulce przednie/tylneT/BT/BT/B
Objętość bagażnika (dm sześc.)270297255
Długość (mm)389738653775
Szerokość (mm)165016601640
Wysokość (mm)146514801420
Prędkość maksymalna (km/h)162155158
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek)14,914,315
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto7,67,37,9
Poza miastem5,14,84,9
Średnie5,95,76

M - manualna, T - tarczowe, B - bębnowe


Wyposażenie

ModelPolo BasisPunto ActualClio Authentique
Cena (zł)42 27033 20039 300
ABSOOS
Airbag kierowca/pasażerS/SS/SS/S
Poduszki boczneSOS
Wspomaganie kierownicySOS
Elektryczne szybyOOS
Centralne ryglowanie zamkówOOS
RadioONO
KlimatyzacjaOOO
Aluminiowe felgiONO

S - standard, O - opcja**więcej zdjęć VW Polo w

naszej galerii

**__

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty