Volkswagen Passat. Ile aut wyprodukowano?

Mariusz Michalak
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Trzeciego kwietnia z taśm fabryki Volkswagena w Emden zjechał rekordowy egzemplarz. To najlepszy wynik wśród samochodów tego segmentu: żadnego modelu średniej klasy, ani żadnej innej biznesowej limuzyny na świecie nie sprzedano dotąd w większej liczbie niż Passata.

Numer 30.000.000 to Passat GTE Variant z hybrydowym zespołem napędowym plug-in, lakierowany w kolorze „Piryt Silber Metallic” – jeden z pierwszych modeli nowej, jeszcze bardziej zaawansowanej serii ze znacznie bogatszym wyposażeniem technicznym (przedsprzedaż w Europie rozpocznie się w maju). 30-milionowy Passat przez najbliższe miesiące będzie pełnił rolę samochodu testowego udostępnianego przedstawicielom mediów z różnych krajów.

Ralf Brandstätter, Chief Operating Officer (COO) Volkswagena stwierdził: „Passat to jeden z najważniejszych i odnoszących największe sukcesy modeli Volkswagena. Od chwili debiutu 46 lat temu zaufało mu już 30 milionów klientów. Dzięki temu stał się samochodem o globalnym zasięgu, znanym zarówno z ulic Pekinu, jak i Berlina, Sydney, Johannesburga czy San Francisco. Jesteśmy dumni z tego auta, które do dzisiaj wyznacza standardy w swojej klasie”.

Dr Andreas Tostmann, Członek Zarządu Marki Volkswagen ds. Produkcji powiedział: „Produkujemy Passata na trzech kontynentach, w 10 fabrykach z przeznaczeniem na ponad 100 rynków. To bez wątpienia światowy bestseller”.

Na różnych kontynentach Volkswagen oferuje Passata w różnych wersjach dopasowanych do potrzeb odbiorcy. Model ósmej generacji sprzedawany w Europie pojawi się tej wiosny jako limuzyna i kombi (Variant) z nowym wyposażeniem technicznym. Jako pierwszy model marki nowy Passat może być wyposażony w „Travel Assist” (nowy element systemu IQ.DRIVE skupiającego inteligentne systemy asystujące Volkswagena) i półautomatycznie poruszać się z niemal dowolną prędkością (w zakresie od 0 do 210 km/h). Do nowego wyposażenia Passata mogą należeć ponadto inteligentne reflektory matrycowe „IQ.LIGHT-LED” czy nowe odmiany systemu multimedialnego MIB3 zapewniające stały dostęp do Internetu.

Szczególne znaczenie wśród wersji tego modelu ma jeszcze bardziej zaawansowany Passat GTE. Tak jak 30-milionowy egzemplarz, każdy samochód z hybrydowym zespołem napędowym typu plug-in ma teraz znacznie większy zasięg elektryczny. Mierzony w nowym cyklu WLTP wynosi on do 55 km, a w cyklu NEDC – 70 km. Nowy Passat GTE (moc systemowa 160 kW/218 KM) już dzisiaj spełnia wymogi normy emisji spalin Euro 6d, która będzie obowiązywała dopiero od 2021 roku.

Pod hasłem „Początek nowej ery VW” 14. maja 1973 roku Volkswagen rozpoczął w Wolfsburgu produkcję Passata pierwszej generacji. Zapowiadał on zupełnie nową rodzinę modeli z silnikami chłodzonymi cieczą, napędem na przednie koła i z bardzo nowoczesną stalową karoserią. Jako samochód średniej klasy Passat zastąpił VW 1600 (Typ 3 z silnikiem umieszczonym z tyłu i chłodzonym powietrzem oraz z napędem na tylną oś). W maju 46 lat temu nikt w Wolfsburgu nie przypuszczał, że powstanie aż 30 milionów Passatów i że przewyższy on liczbę legendarnych Garbusów (21,5 miliona). Razem z Golfem (35 milionów) i Garbusem Passat należy do najpopularniejszych modeli Volkswagena w historii.

Zobacz także: Kia Stonic w naszym teście

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty