Volkswagen Multivan. Teraz dostępny również z silnikiem TDI

Mariusz Michalak
Fot. Volkswagen
Fot. Volkswagen
Oferta jednostek napędowych Nowego Multivana została poszerzona o wariant z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym (TDI) o wysokim momencie obrotowym i o niskiej emisji spalin.

Oferta układów napędowych została poszerzona o nowoczesny silnik wysokoprężny. Czterocylindrowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa o pojemności 1968 cm3 pochodzi z serii EA288evo i rozwija maksymalny moment obrotowy 360 niutonometrów (w zakresie od 1600 do 2750 obr./min). Podobnie jak w przypadku wariantów z silnikiem benzynowym, Multivan 2.0 TDI z napędem na przednie koła jest standardowo wyposażony w siedmiobiegową automatyczną skrzynię biegów DSG.

W tym silniku wysokoprężnym zastosowano tzw. podwójny wtrysk. Dzięki zastosowaniu dwóch katalizatorów SCR i podwójnego procesu wtrysku AdBlue, emisja tlenków azotu (NOx) została zmniejszona nawet o 80 procent. Rozwiązanie to obniża również emisję CO2 i sprawia, że silnik lepiej reaguje. Podobnie jak wszystkie wersje tej linii modelowej, nowy Multivan spełnia nową normę emisji spalin Euro 6D-ISC-IDM.

 

Przypomnijmy, że auto oferowane jest także z benzynowymi silnikami 1.5 TSI (136 KM, 220 Nm) oraz 2.0 TSI (204 KM, 320 Nm. Zdecydować się można również na napęd hybrydowy 1.4 TSI eHybrid (218 KM, 350 Nm). 

2.0 TSI (204 KM, 320 Nm)

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/volkswagen-multivan-t7-2022-opis-wersji-i-cennik/

1.5 TSI (136 KM, 220 Nm)

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/volkswagen-multivan-t7-2022-opis-wersji-i-cennik/

1.5 TSI (136 KM, 220 Nm)

Czytaj więcej: https://www.wyborkierowcow.pl/volkswagen-multivan-t7-2022-opis-wersji-i-cennik/

1.5 TSI (136 KM, 220 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG, przyspieszenie 0-100 km/h: 13,5 s, prędkość maksymalna: 182 km/h, średnie zużycie paliwa: 6,6-6,7 l/100 km 2.0 TSI (204 KM, 320 Nm) z 7-biegową przekładnią DSG, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,4 s, prędkość maksymalna: 200 km/h, średnie zużycie paliwa: 7,6-7,7 l/100 km Napęd hybrydowy: 1.4 TSI eHybrid (218 KM, 350 Nm) z 6-biegową przekładnią DSG, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,6 s, prędkość maksymalna: 190 km/h, średnie zużycie paliwa: 1,5 l/100 km, zasięg w trybie elektrycznym: do 50 km

Niski współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,30 i znacznie mniejsza masa w porównaniu z poprzednim modelem, poprawiają właściwości jezdne Nowego Multivana z silnikiem wysokoprężnym i obniżają zużycie paliwa. Jego prędkość maksymalna wynosi 190 km/h, a zużycie paliwa (łącznie wg. WLTP) 6,5- - 6,8 litra na 100 kilometrów (co odpowiada 169-178 g CO2/km (klasa efektywności A-A+)). W połączeniu z 58-litrowym zbiornikiem paliwa, pozwala to na przejechanie około 900 kilometrów bez tankowania.

Nowy Multivan TDI może holować przyczepy o masie do 2000 kg; dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów wynosi 4850 kg, a ładowność do 820 kg. Multivan w swojej czwartej wersji silnikowej jest dostępny zarówno w wersji krótszej, jak i w wersji długiej z pięcioma, sześcioma lub siedmioma miejscami siedzącymi. Nowością jest również możliwość zastosowania kombinacji pięciu indywidualnych foteli w kabinie pasażerskiej, z funkcją siedzenia twarzą w twarz.

Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty