Volkswagen ID.5 GTX. Pierwszy elektryczny SUV coupe marki

Mariusz Michalak
Volkswagen ID.5 GTXID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Poznaliśmy pierwsze założenia nowości. Fot. Volkswagen
Volkswagen ID.5 GTXID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Poznaliśmy pierwsze założenia nowości. Fot. Volkswagen
ID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Poznaliśmy pierwsze założenia nowości.
Volkswagen ID.5 GTXID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Poznaliśmy
Volkswagen ID.5 GTX

ID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Poznaliśmy pierwsze założenia nowości.

Fot. Volkswagen

Dynamiczny wygląd przedniej części ID.5 GTX to zasługa matrycowych reflektorów LED IQ.Light, które zapewniają inteligentne sterowanie światłami drogowymi. Listwa świetlna, która zwęża się ku logo Volkswagena, została połączona z trzema podświetlanymi elementami o strukturze plastra miodu zarówno po stronie kierowcy, jak i pasażera. Uzupełniają one światła mijania i dodają autu sportowego charakteru nawet na postoju. Mocno pochylone słupki A, wysunięte daleko w przód, nadają linii dachu eleganckiej płynności – dach przebiega nisko nad nadwoziem i delikatnie opada ku tyłowi, a jego linia kończy się w zintegrowanym spojlerze. Poziome linie z tyłu podkreślają szerokość auta, ale największą uwagę przyciąga świetlny pas. Tylne światła LED o trójwymiarowej stylistyce dopełniają wrażenie obcowania z luksusowym samochodem.

Volkswagen ID.5 GTXID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Poznaliśmy
Volkswagen ID.5 GTX

ID.5 GTX zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium już 7 września, jeszcze jako zamaskowany samochód koncepcyjny. Poznaliśmy pierwsze założenia nowości.

Fot. Volkswagen

Przy przedniej i tylnej osi ID.5 GTX znajdują się silniki elektryczne – taki rodzaj napędu na cztery koła zapewnia dobre osiągi, trakcję i sportowe właściwości jezdne. Akumulator litowo-jonowy o dużej pojemności energetycznej, umieszczony między osiami, zapewnia przewidywalny zasięg do 497 km*.

Gdy ID.5 GTX pojawi się w sprzedaży w przyszłym roku, będzie drugim modelem sportowej marki GTX i kolejnym impulsem dla strategii ACCELERATE.

Volkswagen chce być najpopularniejszą marką wśród dostawców zrównoważonej mobilności. Do 2030 roku jego celem jest zwiększenie udziału samochodów elektrycznych w Europie do 70 procent sprzedaży. Do 2050 roku Volkswagen chce osiągnąć neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla.

* – Przewidywany zasięg wg WLTP dla ID.5 GTX z akumulatorem o pojemności 77 kWh, dwoma silnikami i z napędem na cztery koła. Zasięg wg WLTP dla samochodów produkcyjnych może się różnić w zależności od wersji wyposażenia.

Zobacz także: DS 9 - luksusowy sedan

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty