Caddy Alltrack jest już w polskich salonach Volkswagena. Ceny 5-osobowego wariantu kombi zaczynają się od 93 603 zł brutto. Tyle kosztuje benzynowy silnik 1.2 TSI o mocy 84 KM. 75-konny diesel 2.0 TDI wymaga dopłacenia około 5000 zł. Na szczycie oferty jest 150-konny TDI z 6-biegową skrzynią DSG i napędem 4Motion za 135 423 zł. Naturalnie 2-miejscowe furgony „blaszaki” Alltrack są tańsze – średnio o 18 000 zł (ceny brutto). Ciekawostkę stanowi wersja na sprężony gaz ziemny (CNG) o mocy 110 KM, która jako kombi kosztuje 110 939 zł.
Do wyboru jest osiem odmian silnikowych „opakowanych” w nadwozie z poziomem wyposażenia Trendline, uzupełnionym o kilka ładnych i praktycznych dodatków. Do standardu należy system Front Assist ostrzegający przed kolizją z przeszkodą z przodu i ograniczający jej ewentualne skutki poprzez automatyczne uruchomienie hamulców, a także układ hamowania po wypadku. Zapobiega on uderzeniu w kolejne przeszkody. Caddy Alltrack ma również ESP oraz system stabilizacji przyczepy.
Zważywszy na uniwersalny charakter tego modelu Volkswagena są to ważne akcesoria, przydatne kierowcom, którzy choć nie jeżdżą zawodowo, używają samochodu na co dzień i rzadko się z nim rozstają. Jako pakiet wyposażenia, Alltrack znacznie podnosi atrakcyjność Caddy. Plastikowe obramowania kół, szeroki próg i listwy pod zderzakami czynią go bardziej drapieżnym. Korespondują z tym relingi dachowe i przyciemnione klosze tylnych świateł. Specjalnie dla tego modelu zarezerwowano efektowne, 17-calowe obręcze kół ze stopu lekkich Quito. Zderzaki i lusterka są lakierowane w kolorze nadwozia. Na wlocie powietrza są trzy, chromowane listwy, charakterystyczne dla Alltracka. Do standardu należą światła przeciwmgielne.
Wewnątrz znajdziemy konsolę środkową z wygodnym, regulowanym podłokietnikiem i przyjemny w dotyku „pakiet skórzany” złożony z kierownicy oraz dźwigni zmiany biegów i hamulca ręcznego obszytych skórą. Pedały mają aluminiowe nakładki, a wystrój wnętrza, podobnie jak na zewnątrz, wzbogacają elementy chromowane. Na pokładzie jest także klimatyzacja manualna.
Na tle zwykłego Caddy, Alltrack nie prowadzi się ani lepiej, ani gorzej. Co innego wersja 4Motion, która występuje wyłącznie z silnikami diesla w dwóch odmianach: 122-konnej z ręczną skrzynią 6-biegową oraz 150-konnej ze zautomatyzowaną „szóstką” DSG. Do przenoszenia napędu na obie osie konstruktorzy wykorzystali sprzęgło Haldex piątej generacji. W porównaniu z poprzednią wersją odznacza się ono bardziej zwartą budową, niższą masą i jeszcze bardziej precyzyjnie steruje rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy poszczególnymi osiami. W praktyce Alltrack 4Motion lepiej sobie radzi na niestabilnym podłożu. Łatwiej pokonuje podjazdy pokryte luźnymi kamykami, trudniej go unieruchomić na grząskiej drodze. Nie należy jednak mieć złudzeń: to nie terenówka, zwłaszcza że prześwit nie przekracza kilkunastu centymetrów. Zalety 4Motion mogą okazać się bezcenne w górach, przy zmiennej pogodzie, gdy trzeba radzić sobie z drogami zaśnieżonym i oblodzonymi. Napęd czterech kół znacząco podnosi wówczas bezpieczeństwo jazdy.
Jak na model z założenia dostawczy, Caddy Alltrack prezentuje bardzo dobrą jakość wykończenia i pozwala na długie podróże w komfortowych warunkach, choć z tyłu jest zwykła, sztywna oś na resorach piórowych. Dość łatwo można „wyczuć” gabaryty samochodu, a obsługa wszelkich urządzeń rozlokowanych w kabinie jest intuicyjna. Dotyczy to również systemu multimedialnego który w Alltracku należy do normy, choć w wersji 4Motion jest bardziej rozbudowany. Tak z przodu, jak z tyłu jest dużo miejsca, a jedyne zastrzeżenia można mieć do liczby i wielkości schowków, choć Caddy i tak jest pod tym względem niezłe w porównaniu z modelami konkurencji. Składając tylną kanapę bagażnik kombi można powiększyć do 3 m3, co odpowiada w praktyce ładowni, jaką mają do dyspozycji nabywcy furgonu Caddy. Można przewieźć naprawdę dużo i pociągnąć przyczepę z hamulcem o masie do 1,3 t.
Wszystkie Caddy Alltrack występują w „przyjaznej dla środowiska” wersji Blue Motion. W stosunku do analogicznych, zwykłych Trendline Blue Motion są droższe o około 10 000 zł.
Volkswagen Caddy Alltrack i konkurenci:
Marka/model | Volkswagen Caddy Alltrack 2,0 TDI 102 KM Trendline | Fiat Doblò 2,0 Multijet 16v 135 KM Lounge | Renault Kangoo 1,5 dCi 110 KM Extrem |
Cena (zł)* | 106 334 | 80 900 | 82 450 |
Typ nadwozia/liczba drzwi | kombi/5 | kombi/5 | kombi/5 |
Liczba miejsc | 5 | 5 | 5 |
Wymiary i masy | |||
Długość/szerokość/wysokość (mm) | 4408/1793/1858 | 4406/1832/1895 | 4282/1829/1799 |
Rozstaw kół: przód/tył (mm) | bd | 1510/1530 | 1521/1533 |
Rozstaw osi (mm) | 2682 | 2755 | 2697 |
Masa własna (kg) | 1640 | 1480 | 1320 |
Pojemność bagażnika (l) | 750/3030 | 790/3200 | 660/2866 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 60 | 60 | 60 |
Układ napędowy | |||
Rodzaj paliwa | olej napędowy | olej napędowy | olej napędowy |
Pojemność (cm3) | 1968 | 1956 | 1461 |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | 4 |
Napędzana oś | przednia | przednia | przednia |
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń | ręczna/5 | ręczna/6 | ręczna/6 |
Osiągi | |||
Moc (KM) przy obr./min | 102 przy 2900-4500 | 135 przy 3500 | 110 przy 4000 |
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min | 250 przy 1300-2800 | 320 przy 1500 | 240 przy 2000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 13 | 11,3 | 12,3 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 179 | 170 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 5,1 | 5,9 | 4,6 |
Emisja CO2 (g/km) | 132 | 156 | 119 |
*ceny zawierają VAT
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?