W 1999 roku, po 10 latach produkcji zszedł ze sceny Peugeot 605. Klienci nie chcieli go kupować z kilku powodów: po pierwsze auto było ponadprzeciętnie awaryjne, poza tym jego sylwetka bardzo przypominała mniejszy i tańszy model 405. Gwoździem do trumny była niska jakość wykonania egzemplarzy przed liftingiem.
Producent modyfikował auto, ale mleko się rozlało i klienci chętniej wybierali samochody innych marek. Aby od nowa zbudować zaufanie klientów, potrzebny był godny następca. Takie nadzieje wiązano z modelem 607 - był znacznie nowocześniejszy, atrakcyjniejszy stylistycznie i bardziej luksusowy od swojego poprzednika.
Używany Peugeot 607 (1999-2010). Nadwozie/wnętrze
S
tylistyka sześćsetsiódemki dobrze wpisuje się w nurt desingerski Peugeota z przełomu tysiąclecia. Auto nawet dziś nie wygląda staro - jest dość dyskretne, a jednocześnie eleganckie. Lepiej wypadają egzemplarze po liftingu przeprowadzonym w 2004 r - mają sporo chromowanych akcentów, a listwy drzwiowe i te na zderzakach lakierowano w kolorze nadwozia. Nadwozie nie koroduje - rdza może pojawiać się na elementach podwozia, zawieszenia i układu wydechowego, ale najczęściej jest to niegroźny nalot.
Wnętrze jest wyjątkowo przestronne. Dobrze się w nim podróżuje na długich trasach, a wygodne fotele i dobre wyciszenie sprawiają, że nawet po wielu godzinach podróży nie odczuwamy zmęczenia. Materiały wykończeniowe są przyzwoitej jakości, chociaż ustępują tym z „prawdziwego” segmentu premium. Drewnopodobne wstawki i trochę twardych tworzyw na konsoli środkowej wyglądają jakby pochodziły z aut niższych klas. Po latach z wnętrza może dochodzić skrzypienie. Większych zastrzeżeń nie ma do trwałości tapicerki - wiele egzemplarzy ma obszyte skórą fotele. Pod warunkiem odpowiedniej pielęgnacji, jest ona odporna na zużycie, nawet po dużym przebiegu.
Bogato wyposażone egzemplarze są często spotykane - nie są rzadkością ksenony, nawigacja, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, elektrycznie sterowane fotele, czy system audio JBL. Problemy z elektroniką nie występują zbyt często, ale przed zakupem warto sprawdzić, czy w interesującym nas egzemplarzu wszystko działa jak należy. Ponad 500-litrowy bagażnik pozwala traktować 607 jako auto rodzinne - z zapakowaniem się na wakacyjny wyjazd nie powinno być problemu.
Używany Peugeot 607 (1999-2010). Napęd/podwozie
Pod maski Peugeota 607 trafiały motory 4- i 6-cylindrowe, tak benzynowe, jak i wysokoprężne. Podstawowy, 2,2-litrowy benzyniak jest dość popularny na rynku wtórnym. W zależności od rocznika, ma 158 lub 163 KM i pozwala na spokojne i dostojne przemieszczanie się tą limuzyną. Da się też dość łatwo „zagazować”, co użytkownicy sześćsetsiódemki chętnie wykorzystują.
Do charakteru samochodu doskonale pasuje jednak trzylitrowa, benzynowa V-szóstka. Pracuje aksamitnie i bezwibracyjnie, przy relatywnie sporym apetycie na paliwo. Zestawiona z automatyczną skrzynią biegów, w mieście bez problemu przekroczy 15 l/100 km, w trasie da się zejść do okolic 10 l/100 km. 211 KM nie czyni z 607 sportowca, ale 8,1 s w sprincie 0-100 km/h trudno uznać za zły rezultat. Tutaj dużo ważniejsza jest płynność rozwijania mocy i kultura pracy silnika.
Silniki benzynowe są raczej bezproblemowe. V6 szczelnie wypełnia komorę silnika, co podnosi koszty obsługi tego motoru. Czterocylindrowy diesel 2.2 HDi kusi niskim zużyciem paliwa - 6 l/100 km w trasie nie jest wielkim problemem, w mieście trzeba dodać do tego 2-3 l/100. Szcześciocylindrowy, 2,7-litrowy motor HDi powstał we współpracy z Fordem. Występował też m.in. w Jaguarze S-Type, czy Range Roverze Sport I generacji. W Peugeocie 607 stanowi wybór podwyższonego ryzyka - oprócz osprzętu, który po przebiegu większym niż 250 tys. km może wymagać wymiany, miał on problemy z pękającymi wałami korbowymi i obracającymi się panewkami. Jakby tego było mało, w początkowym okresie produkcji silnik ten borykał się z usterkami pompy oleju, która w ekstremalnych przypadkach mogła doprowadzić do zatarcia silnika oraz z pękającymi obudowami termostatów.
Powyższe problemy nie dotyczą wszystkich egzemplarzy - na rynku trafiają się auta z przebiegami ok. 400 tys. km. Podstawową sprawą jest właściwa obsługa i skrócenie interwałów wymiany oleju. Zawieszenie na dziurawych drogach może wymagać interwencji nawet co 70-80 tys. km. Pierwsze poddają się końcówki drążków kierowniczych i łączniki stabilizatorów. Tylna oś to konstrukcja wielowahaczowa - jej kompleksowa naprawa może być droga.
Używany Peugeot 607 (1999-2010). Sytuacja rynkowa
Podaż Peugeotów 607 nie jest duża. Poniżej 100 egzemplarzy wystawionych na sprzedaż w polskich ogłoszeniach to znacznie mniej niż konkurencyjnych modeli Audi czy BMW. Nawet najdroższe auta nie przekraczają kwoty 20 tys. zł. Sprzedający deklarują bardzo dobry stan techniczny i przebiegi tych samochodów na poziomie 200-250 tys. km.
607 z polskiego salonu to rzadkość - oczywiście można trafić takie auta, ale stanowią one ok. 10% oferty rynkowej. Najwięcej sześćsetsiódemek kosztuje ok 15 tys. zł. i są to zarówno diesle, jak i wersje benzynowe. Przebiegi - zazwyczaj w okolicach 250 tys. km, przy czym zazwyczaj słabsze wersje silnikowe z uboższym wyposażeniem wyglądają na bardziej zadbane.
Używany Peugeot 607 (1999-2010). Podsumowanie
Pod kilkoma warunkami, Peugeot 607 jest dobrą propozycją limuzyny za rozsądną cenę - auto ma zauważalnie lepszą jakość niż poprzednik, nieźle wygląda i nie rdzewieje. Ważne, żeby unikać wyeksploatowanych diesli o nieznanej historii serwisowej. Nasz typ to benzynowe V6 z automatyczną skrzynią biegów - co prawda sporo pali, ale duży motor benzynowy doskonale pasuje do charakteru tego auta.
ZALETY:
- przestronne, dobrze wyciszone wnętrze;
- bogate wyposażenie większości egzemplarzy;
- korzystna cena zakupu.
WADY:
- problematyczne silniki 2.7 Hdi;
- jakość wykonania odbiega od aut segmentu premium.
Dane techniczne wybranych modeli Peugeot 607
Model | 2.2 16V | 2.2 16V | 3.0 V6 24V | 2.0 HDi FAP | 2.2 HDi (FAP) | 2.2 HDi FAP Bi-Turbo | 2.7 V6 HDi FAP Bi-Turbo | |
Okres produkcji | 02.2000–03.2004 | 03.2004–12.2007 | 02.2000–03.2004 | 03.2004–02.2009 | 09.2005–02.2009 | 02.2000–09.2005 | 05.2006–02.2009 | 11.2004–09.2010 |
Liczba cylindrów | 4 | 4 | 6 | 6 | 4 | 4 | 4 | 6 |
Pojemność skokowa (cm³) | 2230 | 2230 | 2946 | 2946 | 1997 | 2179 | 2179 | 2720 |
Moc maksymalna (kW/KM) | 116/158 | 120/163 | 152/207 | 155/211 | 79/107 100/136 | 98/133 | 125/170 | 150/204 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 217 przy 3900/min | 220 przy 4150/min | 285 przy 3750/min | 290 przy 3750/min | 320 przy 2000/min | 314 przy 2000/min | 370 przy 1500/min | 440 przy 1900/min |
Skrzynia biegów | 5-bieg. manualna/[4-bieg. aut.] | 6-bieg. manualna | 5-bieg. manualna/[4-bieg. aut.] | 6-bieg. aut. | 6-bieg. manualna | 5-bieg. manualna/[4-bieg. aut.] | 6-bieg. manualna | 6-bieg. aut. |
Prędkoś maksymalna (km/h) | 220 [213] | 222 | 240 [232] | 235 | 207 | 205 [202] | 224 | 230 |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 9,9 [11,5] s | 10,9 s | 8,1 [9,9] s | 9,2 s | 10,8 s | 10,7 [12,1] s | 9,3 s | 8,7 s |
Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?