Używana Mazda 121. Samochód dla studenta

Wawrzyniec Rozenberg
Efektem ścisłej współpracy Mazdy z Fordem stała się Mazda 121 przeznaczona na europejski rynek. Konstrukcja pojazdu oparta jest na modelu Fiesta.

| | |

Zalety

  • przestronne wnętrze
  • możliwość powiększenia bagażnika
  • dobre resorowanie
  • komfort jazdy na nierównych nawierzchniach
  • łatwość prowadzenia
  • dynamiczny silnik

Wady

  • ciasno na tylnych fotelach
  • zbyt duże zużycie paliwa
  • ograniczona widoczność
  • ciężko pracujący układ kierowniczy

OpisFiesta notuje lepsze wyniki sprzedaży, ale miłośnicy japońskich wozów twierdzą, że najmniejszy z modeli Mazdy prezentuje się solidniej. W firmowym salonie Mazdy są do wyboru dwie wersje modelu 121 - 3- drzwiowa za 34200 zł i pięciodrzwiowe o 600 zł droższe. Mają one w wyposażeniu immobiliser, zegar cyfrowy, ogrzewanie tylnej szyby, zderzaki w kolorze nadwozia, regulację wysokości fotela kierowcy, regulację kąta świecenia reflektorów i poduszkę kierowcy. Obydwie wersje sprzedają się dobrze. Najczęściej kupują je młodzi ludzie w wieku do 35 lat. W najbliższym czasie zapowiadany jest nowy oryginalny model małej Mazdy, ale już opracowany w Japonii, bez europejskich wzorców.

Mazda 121 na giełdzieTe nieduże auta cieszą się na giełdzie dużym zainteresowaniem, jednak jest ich niewiele. Pojawiają się raczej sporadycznie, chociaż wśród modeli 323 i 626 można przebierać jak w ulęgałkach. Skromne wyposażenie Mazd 121 sprawia, że nie są one zbyt drogie w porównaniu do innych aut tej klasy.
Mirosław Święcicki z Elbląga kupił przed rokiem od przyjaciela Mazdę 121 z 1991 roku za 16 tys. zł. Teraz przyjechał na giełdę do Pruszcza i wystawił taką samą cenę wywoławczą, ale gotów był do ustępstw. Auto miało przebieg 107 tys. km, z dodatkowego wyposażenia można wymienić immobiliser i centralny zamek.
- Przejechałem tym samochodem 12 tys. km i twierdzę, że jest to dobry model - mówi Mirosław Święcicki. - Auto nie psuło się i nie było potrzeby odwiedzania warsztatów. Silnik o pojemności 1,3 litra i mocy 73 KM zapewnia bezpieczne wyprzedzanie. Dzięki przedniemu napędowi auto dobrze trzyma się drogi. Lubię szybką jazdę i nie nastawiałem się wcześniej na Poloneza lub Fiata 126p. Pierwszym moim samochodem był Renault 9. Teraz muszę sprzedać Mazdę, żeby kupić dostawczy pojazd niezbędny mi do pracy. Moim zdaniem Mazda 121 to idealny samochód dla energicznej kobiety, która na pewno doceni jego walory.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty