Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Twin turbo dla Lexusa i Supry?

(ip)
Fot. Toyota Supra
Fot. Toyota Supra
Na zagranicznych portalach internetowych pojawia się coraz więcej doniesień o pracach koncernu Toyota Motor Corporation nad nowym, podwójnie doładowanym silnikiem V6 o dużej mocy, który miałby napędzać nowe generacje Lexusa GS i LS oraz sportowej Toyoty Supra.

Według nieoficjalnych informacji, opracowywany dla Lexusa trzylitrowy silnik V6 o oznaczeniu kodowym 943F ma osiągać moc ponad 400 KM i moment obrotowy rzędu 400 Nm. O ile w przypadku kultowej Toyoty Supra podwójne doładowanie nie jest nowością (produkowana do 2002 poprzednia generacja była dostępna z trzylitrową rzędową szóstką twin turbo 2JZ-GTE), duże silniki Lexusa to wciąż jednostki wolnossące – choć wprowadzona niedawno w modelach NX 200t, RX 200t, IS 200t, GS 200t i RC 200t dwulitrowa, rzędowa czwórka turbo 8AR-FTS cieszy się sporym powodzeniem.

Wygląda na to, że wymuszony przez coraz ostrzejsze normy ekologiczne trend downsizingu dosięgnie również mocniejszych modeli.

Kierunek poszukiwań mogą potwierdzać informacje, których udzielił w wywiadzie dla AutoRAI Rob Leupen, wiceprezes Toyota Motorsport GmbH. Potwierdził on, że firma pracuje nad wykorzystującym turbodoładowany silnik spalinowy napędem hybrydowym, przeznaczonym dla samochodów seryjnych. Nie ulega wątpliwości, że w pracach tych zostaną wykorzystane doświadczenia, których dostarcza nowy bolid Toyota TS050 Hybrid, wyposażony właśnie w podwójnie doładowany silnik V6 2,4 l o mocy 500 KM. Możliwe, że podobna, lecz mniej wysilona jednostka trafi do nowych Lexusów i do Supry.

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty