Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trzecie życie Ibizy

Dariusz Dobosz
Fot. Dariusz Dobosz
Fot. Dariusz Dobosz
Trzecia generacja Ibizy powstała na zupełnie nowej płycie podłogowej, po raz pierwszy zastosowanej w aucie koncernu Volkswagena.

Trzecia generacja Ibizy powstała na zupełnie nowej płycie podłogowej, po raz pierwszy zastosowanej w aucie koncernu Volkswagena.

Fot. Dariusz Dobosz
Fot. Dariusz Dobosz

 

Zawieszenie, chociaż wciąż dość twardo zestrojone, pracuje cicho i zapewnia niezły komfort jazdy. Bardzo precyzyjnie działa układ kierowniczy.

 

Przedział pasażerski zapewnia sporo miejsca za pierwszym rzędem siedzeń oraz przyzwoite rozmiary bagażnika(292 l). Mocnym punktem nowej Ibizy jest również stylizacja nadwozia i

Fot. Dariusz Dobosz
Fot. Dariusz Dobosz

wnętrza. Pod tym względem hiszpańskie auto zostawia w tyle wielu rynkowych rywali. Ale nie wszystko może się podobać.

 

Ibiza ciągle jest wąska i jadący na przednich fotelach nagminnie trącają się łokciami. Porównując przestrzeń między zewnętrznymi krawędziami oparć przednich foteli, miejsca jest o 4 cm mniej niż w Maździe 2. Chociaż zasadnicze elementy wnętrza wykonano z tworzyw dobrej jakości, nie brakuje wstawek z twarde-go, nieciekawego plastiku.

Fot. Dariusz Dobosz
Fot. Dariusz Dobosz

 

Fakt, że fotele są twarde i wąskie można usprawiedliwić sportowym charakterem samochodu.   Szkoda, że nie idzie to w parze z osiągami tańszych wersji. Benzynowy silnik 1.4 16V o mocy 86 KM to absolutne minimum do sprawnego poruszania się po drodze.

 

O "sporcie" nie ma nawet mowy, a wyłożyć trzeba przynajmniej 39 990 zł. Osoby zdecydowane na najtańszą wersję z trzycylindrową jednostką 1.2 12V (70 KM) za 36 990 zł powinny wziąć to pod uwagę. Przyśpieszenie do "setki" zabiera w tym

Fot. Dariusz Dobosz
Fot. Dariusz Dobosz

przypadku aż 15 s.

 

Ibiza, by zapewnić trochę emocji i nieco frajdy z jazdy musi mieć pod maską przynajmniej benzynową jednostkę 1.6 o mocy 105 KM. Za taki model trzeba jednak zapłacić co najmniej 42 990 zł.

 

Jeszcze droższe są turbodiesle. Najsłabszy 1.4 TDI (80 KM) kosztuje 47 990 zł, mocniejszy 1.9 TDI (90 KM) 49 990 zł. Najdroższe wersje, które kosztują od 53 990 zł, mają pod maską 105-konnego turbodiesla 1.9 TDI o mocy 105 KM.

 

Seat przewidział trzy poziomy wyposażenia nowego modelu - "reference", "stylance" i "sport". Seryjne wyposażenie w najtańszej wersji obejmuje ABS, 4 poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach, centralny zamek oraz regulację kierownicy w pionie i poziomie.

 

Wybrane dane techniczne

 

 

1.4 16V

1.6 16V

Silnik

Benzynowy, R4

Benzynowy, R4

Pojemność skokowa (cm3)

1390

1598

Moc maks (KM/obr./min)

86/5000

105/5600

Maks moment obr (Nm/obr./min)

132/3800

153/3800

Pojemność bagażnika (l)

292

292

Pojemność zbiornika paliwa (l)

45

45

Masa własna (kg)

1025

1040

Przyśpieszenie 0-100 km/h (s)

12,2

10,5

Prędkość maks (km/h)

175

187

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

6,2

6,6

                 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty