Trochę nietypowe coupe

Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth
Choć nie jest klasycznym coupe ma niemal wszystko, co tego rodzaju auto powinno oferować. Dynamiczną sylwetkę, mocny silnik, przyzwoite podwozie i skuteczne hamulce.

Choć nie jest klasycznym coupe ma niemal wszystko, co tego rodzaju auto powinno oferować. Dynamiczną sylwetkę, mocny silnik, przyzwoite podwozie i skuteczne hamulce.
  

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

 

Megane Coupe powstało na podzespołach wspólnych dla całej kompaktowej rodziny Renault. Nie jest klasycznym coupe, tylko dwudrzwiowym hatchbackiem o dynamicznej linii nadwozia. Według definicji organizacji SAE pojazd ten nie zalicza się do typowych coupe.

 

Jednak, po pierwsze, można to uznać za zaletę, bowiem rasowe coupe występuje zwykle w konfiguracji 2+2 przez co jest  mniej użyteczne. Po drugie, w czasach gdy na rynku jest sporo aut "niby-coupe" popularnych marek (m.in.: VW Passat CC, Smart ForTwo, Kia pro'ceed), a nawet premiowych producentów (np. Audi A7 czy Mercedes CLS) chyba już nikogo nie dziwi takie podejście do nazewnictwa.

Odbiegając od norm i klasyfikacji, a patrząc na nadwozie od strony estetycznej opisywany model Renault z pewnością może się podobać. Jego przód jest zdecydowanie bardziej dynamiczny niż w hatchbacku dzięki dwóm dużym wlotom powietrza z matowym, chromowanym obramowaniem.  Masywny tył auta nie sprawia wrażenia przyciężkiego, wręcz przeciwnie. Projekt dwudrzwiowego Megane stylistom udał się na piątkę. To jedno z ciekawszych stylistycznie  aut na rynku i w tej kwestii nie musi mieć ono  kompleksów wobec bezpośrednich konkurentów takich jak Honda Civic, Opel Astra GTC czy Volkswagen Scirocco.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

Kokpit jest niemal identyczny jak w pozostałych autach rodziny Megane. A szkoda, bo  trochę nie pasuje do sportowego charakteru Megane Coupe. Jakość tworzyw wykończeniowych jest dobra, ale wnętrze mało oryginalne. Brakuje  w nim zdecydowanie sportowych akcentów.

Ilość miejsca na przednich fotelach i z tyłu jest podobna do tej w pięciodrzwiowym hatchbacku, trochę mniej przestrzeni jest na głowami osób zajmujących tylną kanapę. 

 

Obszerna kabina to duży plus, w rasowych coupe zwykle tylne miejsca przeznaczone są dla dzieci lub pełnią funkcję awaryjnych, do podwiezienia kogoś na krótkim dystansie. Nieźle wypada też bagażnik, zabierzemy w nim 377- litrowy bagaż  (1024 litry po złożeniu kanapy).

180-konny silnik 2.0 TCE wydaje się optymalny do tego samochodu, szczególnie pod kątem osiągów. Załatwia on setkę w 7,8 sekundy czyli w całkiem przyzwoitym czasie. Co ważne, pracuje cicho, nie słychać w nim turbosprężarki ani nie czuje się efektu turbodziury.

 

Dwulitrowy benzynowiec spala średnio 7,7 litra paliwa na 100 km. W praktyce zużycie zależy od stylu jazdy kierowcy, w mieście  Megane potrafi spalić zaledwie 10 litrów,  a przy wciśnięciu przyspiesznika "do deski" nawet 18.  Skrzynia biegów działa lekko, ale mogłaby być bardziej precyzyjna, bowiem ma tendencję do haczenia.

Fot. Janusz Steinbarth
Fot. Janusz Steinbarth

Aby auto nazwać sportowym nie wystarczy atrakcyjne nadwozie i mocny silnik. Trzeba zadbać o odpowiednie zawieszenie, mocne hamulce i kilka innych jeszcze spraw. Choć Megane Coupe jest na drodze stabilne to jednak jego układ jezdny zaprogramowano bardziej do komfortowej niż  dynamicznej jazdy. Co prawda zawieszenie obniżono w stosunku do tego w normalnej Megane o 12 mm, a  coupe jest od niego niższe o 48 mm. Zawieszenie skutecznie tłumi nawet większe nierówności i pracuje cicho. W ogóle, niski poziom hałasu we wnętrzu należy do mocnych stron prezentowanego auta. Reakcje bezpośredniego układu kierowniczego są zupełnie inne niż w Megane II, są bardziej precyzyjne co połączeniu ze skutecznymi hamulcami zachęca do szybszej jazdy.

Renault Megane Coupe 2.0 TCE Dynamique kosztuje 77.500 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty