Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Toyota. Policja przesiada się do aut tankowanych wodorem

Mariusz Michalak
Toyota Mirai Dwa samochody na wodór powiększyły właśnie flotę radiowozów policji w stolicy Niemiec. Każdy z nich ma zasięg co najmniej 500 km, na który nie wpływa wysoka bądź niska temperatura otoczenia ani inne warunki pogodowe. Samochód zużywa średnio 0,76 kg wodoru na 100 kmFot. Toyota Deutschland
Toyota Mirai Dwa samochody na wodór powiększyły właśnie flotę radiowozów policji w stolicy Niemiec. Każdy z nich ma zasięg co najmniej 500 km, na który nie wpływa wysoka bądź niska temperatura otoczenia ani inne warunki pogodowe. Samochód zużywa średnio 0,76 kg wodoru na 100 kmFot. Toyota Deutschland
Berlińska policja kupiła dwa nowe bezemisyjne radiowozy. Są to sedany Toyota Mirai z silnikiem elektrycznym, zasilanym ogniwami paliwowymi na wodór. Tankowanie trwa kilka minut, a zasięg przekracza 500 km

Dwa samochody na wodór powiększyły właśnie flotę radiowozów policji w stolicy Niemiec. Każdy z nich ma zasięg co najmniej 500 km, na który nie wpływa wysoka bądź niska temperatura otoczenia ani inne warunki pogodowe. Samochód zużywa średnio 0,76 kg wodoru na 100 km. Podczas jazdy nie korzysta z energii ładowanej z zewnątrz i nie emituje CO2 ani żadnych szkodliwych substancji czy pyłów, a jedynie parę wodną. Energia do zasilania silnika elektrycznego o mocy 154 KM i momencie obrotowym 335 Nm dostępnym w pełnym zakresie prędkości, pochodzi z ogniw paliwowych oraz z niewielkiej baterii, w której gromadzona jest energia odzyskiwana przy hamowaniu.

Toyota Mirai Dwa samochody na wodór powiększyły właśnie flotę radiowozów policji w stolicy Niemiec. Każdy z nich ma zasięg co najmniej 500 km, na który
Toyota Mirai
Dwa samochody na wodór powiększyły właśnie flotę radiowozów policji w stolicy Niemiec. Każdy z nich ma zasięg co najmniej 500 km, na który nie wpływa wysoka bądź niska temperatura otoczenia ani inne warunki pogodowe. Samochód zużywa średnio 0,76 kg wodoru na 100 km

Fot. Toyota Deutschland

Bateria ta oraz układ hamowania rekuperacyjnego i jednostka sterująca PCU zostały zaadaptowane z układu hybrydowego Toyoty, w którym silnik spalinowy zastąpiono ogniwami paliwowymi. Ogniwa produkują prąd w reakcji wodoru i tlenu w obecności katalizatora. Dzięki temu reakcja ta jest nieporównanie wydajniejsza energetycznie niż spalanie.

Obie Toyoty Mirai będą na co dzień patrolować ulice Berlina. Zostały już odpowiednio obklejone barwami policji i otrzymały odpowiednie wyposażenie, w tym policyjne koguty na dachu, syrenę i system komunikacji radiowej. Z samochodów będą od czasu do czasu korzystać także dowódcy.

W Berlinie i okolicach jest teraz 5 stacji tankowania wodoru. Inwestycja policji otrzymała wsparcie Berlińskiego Programu Zrównoważonego Rozwoju (BENE). Celem tego programu, współfinansowanego przez Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, jest wspieranie działań redukujących emisję CO2 w sektorze publicznym i prywatnym, aby połączyć rozwój gospodarczy z ochroną zasobów.

Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty