Camry Hybrid została zaprojektowana w architekturze TNGA na bardzo sztywnej, modułowej platformie GA-K. Stanowi alternatywę dla średniej wielkości sedanów oferowanych na rynku. Jej atutem jest napęd hybrydowy o mocy 218 KM, oparty na silniku 2,5 l.
Toyota Camry Hybrid. Stylistyka nadwozia
Hybrydowa Camry otrzymała nowy przedni zderzak oraz nowy projekt górnego i dolnego grilla, dzięki którym wygląda
nowocześniej i bardziej stabilnie. Dolny grill może być wykończony w kolorze czarnym lub ciemnoszarym, natomiast na jego brzegach pojawiają się detale w kolorze chromowanym lub srebrnym.
Do wyboru są nowe aluminiowe felgi o średnicy 17" i 18". Siedemnastocalowe obręcze otrzymały skręcone szprychy w kształcie V, zaś większe koła mają podwójne, polerowane szprychy w kombinacji ze skręconymi ciemnymi szprychami. Gama kolorów nadwozia została wzbogacona o lakier Deep Metal Grey oraz nowe listwy między tylnymi światłami.
[b]Toyota Camry Hybrid. Zmiany we wnętrzu[/b]
W odświeżonym wnętrzu zwraca uwagę nowy, szybciej reagujący na dotyk, 9-calowy ekran dotykowy na konsoli centralnej. Jest on zamontowany wyżej niż dotychczas, co poprawia widoczność. Do ekranu zostały dodane mechaniczne przyciski, które ułatwiają korzystanie z niego podczas jazdy. Zaktualizowany system multimedialny otrzymał szybsze oprogramowanie oraz integrację ze smartfonami za pośrednictwem Apple CarPlay® i Android Auto™.
Do wyboru są dwie skórzane tapicerki klasy premium w kolorze czarnym i beżowym, zdobione stylowymi perforacjami, które umożliwiają wentylację siedzeń. Dostępna jest także zupełnie nowa czarna tapicerka ze sztucznej skóry z materiałowymi wstawkami.
Wykończenia na tablicy wskaźników, konsoli centralnej i panelu przycisków na drzwiach mogą być wykonane z eleganckiego kompozytu Black Engineered Wood przypominającego drewno lub z atrakcyjnego wizualnie tworzywa Titanium Line Pattern o regularnym geometrycznym wzorze, dającym efekt trójwymiarowości.
Systemy bezpieczeństwa nowej generacji
Nowa Camry Hybrid jest wyposażona w najnowszą wersję Toyota Safety Sense – zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego, które zapobiegają kolizjom lub ograniczają ich skutki w wielu różnych sytuacjach na drodze.
Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) otrzymał nowe funkcje, w tym system wykrywania pieszych i rowerzystów, system zapobiegania zderzeniu czołowemu, wspomaganie kierownicy w razie ryzyka zderzenia oraz układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach (ITA). System ITA ostrzega kierowcę i uruchamia automatyczne hamowanie, jeśli podczas skrętu w lewo lub w prawo powstaje ryzyko zderzenia z pieszym na pasach lub z nadjeżdżającym z naprzeciwka samochodem.
Camry otrzymuje także system redukcji prędkości na zakrętach (Curve Speed Reduction) oraz pełnozakresowy inteligentny tempomat adaptacyjny IACC, który za zgodą kierowcy dostosowuje prędkość samochodu do ograniczeń prędkości widocznych na mijanych znakach drogowych.
Asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) utrzymuje samochód na środku pasa i zapobiega zjechaniu samochodu z niego, ingerując w układ kierowniczy. LTA w nowej wersji został udoskonalony – bardziej precyzyjnie wykrywa granice pasa ruchu, szybciej powraca do działania po intencjonalnej zmianie pasa przez kierowcę i skuteczniej utrzymuje właściwy tor jazdy, kontrując turbulencje podczas mijania dużych ciężarówek. Ponadto wcześniej oblicza promień łuku zakrętu, aby precyzyjniej dopasować do niego tor jazdy, a także ingeruje w układ kierowniczy z większą siłą, co sprawia, że działa przy wyższych prędkościach.
Nowa Toyota Camry Hybrid. Kiedy w sprzedaży?
Nowa Toyota Camry trafi do sprzedaży w Europie w połowie roku 2021. Samochód będzie jak dotychczas oferowany wyłącznie z napędem hybrydowym.
Zobacz także: Testujemy Fiata 124 Spider
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?