Toyota Auris Touring Sports

Michał Kij
Toyota Auris Touring Sports, Fot: Toyota
Toyota Auris Touring Sports, Fot: Toyota
Po kilku latach nieobecności Toyota wraca na rynek niedużych kombi. Jako jedyna oferuje tego typu model z trzema rodzajami napędu.

Auris Touring Sports jest konkurentem Golfa Varianta, Octavii Combi oraz innych uniwersalnych aut podobnej wielkości.

Toyota Auris Touring Sports, Fot: Toyota
Toyota Auris Touring Sports, Fot: Toyota

Najczęściej kupują je firmy. Spośród sprzedawanych w Europie małych kombi co najmniej dwa na trzy trafiają do flot. Liczy się stosunek jakości do ceny i… zdolności negocjacyjne handlowców, wspierane polityką sprzedaży. Lecz Toyota nie zaniedbuje zwykłych kierowców, potrzebujących auta dla siebie. Poza dużą przestrzenią ładunkową, atutem Aurisa jest szerszy niż u konkurentów wybór źródła napędu.

W Aurisie kombi montowane są benzynowe silniki 1,33 l o mocy 99 KM i 1,6 l o mocy 132 KM oraz diesle: 1,4 l osiągający 90 KM i 2 l o mocy 124 KM. Niespotykaną opcją jest hybryda z silnikiem benzynowym 1,8 l, któremu pomaga elektryczny. Razem oddają one do dyspozycji kierowcy 136 całkiem żwawych koni mechanicznych. Do kompletu należy przekładnia planetarna, której działanie wywołuje podobne wrażenia jak „automat”. Hybryda przynosi największą korzyść w ruchu miejskim. Wówczas można uzyskać najlepsze spalanie w porównaniu z innymi silnikami. Wg danych fabrycznych Auris Touring Sports 1,8 VVT-i Hybrid zużywa w mieście zaledwie 3,7 l benzyny na 100 km. Model ten oferowany jest tylko z bogatszymi wariantami wyposażenia Premium i Prestige. Jego ceny zaczynają się od 88 900 zł brutto.

Najtańszy Auris kombi kosztuje 62 900 zł i wyposażony jest w silnik benzynowy 1,33 l. Jednak w lipcu obowiązuje „specjalna c

Toyota Auris Touring Sports, Fot: Toyota
Toyota Auris Touring Sports, Fot: Toyota

ena przedsprzedażowa” 58 900 zł. Importer informuje, że promocja zostanie być może przedłużona na sierpień. Ceny diesli zaczynają się od 72 000 zł. Można wybrać jeden z pięciu poziomów wyposażenia: Active, Life, Premium, Dynamic i Prestige.

Wielkość przestrzeni ładunkowej jest taka sama we wszystkich wersjach. Również w hybrydzie. Po złożeniu foteli przekracza 1,6 m3. Długość ładowni wynosi wtedy nieco ponad 2 m. Oparcie tylnej kanapy jest podzielone w proporcji 60:40. Pod podłogą bagażnika są spore schowki. Samochód jest wyposażony w roletę zasłaniającą bagażnik oraz zwijaną siatkę, która po rozwinięciu tworzy pionową ściankę oddzielającą bagażnik od kabiny pasażerskiej. Co ważne, zarówno roleta jak i siatka są dość lekkie i wygodne w montażu i demontażu. Pomoc drugiej osoby przydaje się, ale nie jest konieczna. Jak na małe kombi, przestrzeń bagażowa Aurisa ma bardzo regularny kształt. Po złożeniu oparć kanapy powstaje niemal zupełnie

Toyota Auris Touring Sports, Fot: Toyota
Toyota Auris Touring Sports, Fot: Toyota

płaska podłoga. Krawędź bagażnika biegnie na wysokości 62 cm, niżej niż w hatchbacku. Gładki próg pozwala sprawnie przecisnąć duży, nieporęczny ładunek do środka.

Najciekawszym z dodatków jest przeszklony dach Skyview, zamontowany na stałe i przesłaniany elektryczną roletą. Dostępny jest jako pakiet razem z przyciemnianymi szybami od wersji Premium wzwyż. W najtańszym wariancie kosztuje 2500 zł, ale wymaga zamówienia nawigacji Toyota Touch&Go za następne 2100 zł. Ładne widoki nie są tanie. Nawigacja posługuje się językiem polskim.

Do standardu należy system HAC, ułatwiający ruszanie pod górę oraz mocowania fotelików dla dzieci ISOFIX na dwu, skrajnych miejscach z tyłu. Relingi dachowe

Toyota Auris Touring Sports, Fot: Toyota
Toyota Auris Touring Sports, Fot: Toyota

montowane są standardowo, ale tylko w wersjach Premium, Dynamic i Prestige.

Toyota jest wygodna, a także cicha i oszczędna – o ile prowadzić ją z rozwagą. Ustawiczne przyduszanie pedału do podłogi zmusza do wycia nawet hybrydę. Dużą pomocą w ekonomicznej jeździe tą wersją Aurisa jest wskaźnik, który pokazuje chwilowy „pobór mocy”. Zresztą temperament samochodu można regulować za pomocą przycisków na tunelu środkowym, wśród których jest „Eco” i „Power”. Stylizacja wnętrza z płaską tablicą rozdzielczą budzi nostalgiczne odczucia i mimo pewnych zakusów projektantów jest wystarczająco „uśredniona”, aby mogło ją zaakceptować duże grono kierowców. Największą zaletą sylwetki auta jest niski współczynnik oporu powietrza. Cd wynosi tylko 0,28. Ogranicza hałas i zużycie paliwa. Jest jedną z typowych zalet Toyoty – niby mało znaczących, ale posiadających duży wpływ na odbiór całego samochodu.

Wybrane dane techniczne Toyoty Auris i konkurentów:

Marka/modelToyota Auris Touring Sports Life 1,4D-4D 90 KMFord Focus Ambiente Start 1,6 TDCi 95 KMVolkswagen Golf Variant Trendline 1,6 TDI 105 KM
Cena (zł)72 00071 50079 690
Typ nadwozia/liczba drzwikombi/5kombi/5kombi/5
Liczba miejsc555
Wymiary i masy

Długość/szerokość/wysokość (mm)4560/1760/14604556/1823/15054562/1799/1481
Rozstaw kół: przód/tył (mm)1535/15351544/15341549/1520

Rozstaw osi (mm)260026482635
Masa własna (kg)122013621395

Pojemność bagażnika (l)530/1658490/1516605/1620
Pojemność zbiornika paliwa (l)505350
Układ napędowy

Rodzaj paliwaONONON
Pojemność (cm3)136415601598

Liczba cylindrów444
Napędzana ośprzedniaprzedniaprzednia
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeńręczna/6ręczna/6ręczna/5
Osiągi

Moc (KM) przy obr./min90 przy 380095 przy 3600105 przy 3000-4000
Moment obrotowy (Nm) przy obr./min205 przy 1800-2800230 przy 1500-2000250 przy 1500-2750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)1312,711,2
Prędkość maksymalna (km/h)175180193

Średnie spalanie (l/100 km)4,24,23,9
Emisja CO2 (g/km)109109102
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty