Toyota Auris 1.6

Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra
Toyota Auris zastąpiła legendarną Corollę z zadaniem powtórzenia jej sukcesu.

Toyota Auris zastąpiła legendarną Corollę z zadaniem powtórzenia jej sukcesu.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

 

Przez 40 lat z taśm produkcyjnych zjechało łącznie 32 miliony różnych odmian Corolli, która była sprzedawana w ponad 140. krajach świata. Uważana za jedno z najmniej awaryjnych aut, jednak nie znikła z rynku.

 

Nowa Corolla pozostała w ofercie w wersji sedan, a rolę hatchbacka powierzono modelowi o nazwie Auris. Oba modele

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

Toyoty zbudowano jednak  na tej samej płycie podłogowej.

 

5-drzwiowa kabina, zapewnia podróżnym sporo przestrzeni na wysokości ramion i nad głowami. Za to z tyłu, przy maksymalnie odsuniętych przednich fotelach, nie pozostaje zbyt wiele miejsca na nogi. Liczne schowki na drobiazgi, w tym pomysłowy podwójny schowek przed pasażerem, mają w sumie aż 32 litry pojemności.

 

Z kolei 350-litrowy bagażnik posiada regularne kształty, co ułatwia rozmieszczenie przewożonych przedmiotów. Na dodatek został on zaopatrzony w przydatne punkty do mocowania bagażu.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

 

 

Kierowca siedzi wygodnie na dobrze wyprofilowanym fotelu, który w każdej wersji wyposażenia posiada regulację wysokości. Na krańcach deski rozdzielczej umieszczono chowane uchwyty na napoje, a komfort zwiększają dwa podłokietniki. Jeden - dla kierowcy, pełni także funkcję schowka. Drugi znajduje się w oparciu tylnej kanapy i po

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

rozłożeniu może służyć także jako stolik na napoje.

 

Ciekawa stylizacja deski rozdzielczej współgra z ergonomią. Wszystkie pokrętła i przyciski znajdują się w bliskim zasięgu rąk kierowcy.

 

Testowany model napędzał silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc 124 KM. Motor ten został zbudowany na bazie 110-konnej jednostki, a zwiększenie mocy było możliwe dzięki zastosowaniu drugiego układu zmiennych faz rozrządu.

Fot. Tomasz Szmandra
Fot. Tomasz Szmandra

 

Z tym silnikiem Auris chętnie przyspiesza (10,4 s do 100 km/h - wg danych producenta), jednak najlepiej czuje się w górnym zakresie obrotów. Do atutów tego silnika należą także niski poziom hałasu i przy spokojnej jeździe - niewygórowane zużycie paliwa (średnio ok. 7,5 l/100 km). 

 

Podczas jazdy auto prowadzi się bez zarzutu - stabilnie i bez tendencji do nadmiernych przechyłów bocznych. Plus należy dopisać Toyocie za pracę manualnej, 5-stopniowej skrzyni biegów, która działa lekko i precyzyjnie.

 

Wybrane dane techniczne

 

Typ silnika

Benzynowy, rzędowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1598

Moc maksymalna (KM/obr/min):

124/6000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

157/5200

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

10,4

Prędkość maksymalna (km/h):

190

Pojemność bagażnika (l):

350/770

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

5,9/9,0

Cena (zł):

55 800

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty