Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Suzuki Samurai

(LM)
Najmniejsze terenowe suzuki dobrze sobie radzi nawet w bardzo trudnych warunkach

Model samurai wprowadzono na rynek w 1987 roku. Samochód ten można śmiało uznać za jeden z pierwszych pojazdów rekreacyjno-terenowych, które obecnie cieszą się olbrzymim powodzeniem.Większość jeżdżących po polskich drogach samurajów pochodzi z prywatnego importu, w salonach dealerskich sprzedano znikomą ilość tych aut. Za egzemplarz z 1991 roku trzeba zapłacić nieco ponad 10 tys. zł, samochód czteroletni to wydatek co najmniej 25 tys. zł. Sporo oferowanych na giełdach pojazdów poddano różnego rodzaju przeróbkom, w efekcie których auta zyskały albo atrakcyjniejszy wygląd albo też lepsze zdolności terenowe.
Decydując się na zakup suzuki samuraia trzeba sobie zdawać sprawę z całej masy ograniczeń: niewielkiej przestrzeni wewnątrz, wszechobecnego hałasu podczas jazdy, spartańskich warunków i bagażnika o raczej symbolicznych rozmiarach.
Za znoszenie tych wszystkich niedogodności auto odpłaca się ponadprzeciętnymi możliwościami pokonywania bezdroży i bardzo niską awaryjnością. W zasadzie za jedyny szwankujący element można uznać łożyska przednich kół, które nie najlepiej znoszą ekstremalną jazdę terenową. Trzeba jedynie pamiętać o przeglądach technicznych, które powinny być wykonywane co 15 tys. km i wymianie paska rozrządu po przejechaniu 100 tys. km.
Najpopularniejszą jednostką napędową wykorzystywaną w samuraiu jest silnik o pojemności 1,3 litra i mocy 81 KM. Pozwala on rozpędzić samochód do 135 km/h i przyspieszyć do setki w niespełna 14 sekund. Średnie zużycie paliwa oscyluje wokół 7 litrów paliwa na sto kilometrów.
Ceny części w ASO
klocki hamulcowe - 417 zł
tarcza hamulcowa - (1 szt.) 473 zł
amortyzator przedni - (1 szt.) 610 zł
amortyzator tylny - (1 szt.) 361 zł
tłumik końcowy - 763 zł
pokrywa silnika - 2427 zł
reflektor przedni - 361 zł.
Zalety
- duża dzielność terenowa;
- atrakcyjna cena zakupu;
- niska awaryjność.
Wady
- hałas podczas jazdy;
- spartańskie wnętrze;
- praktycznie brak jakiegokolwiek wyposażenia dodatkowego.
O modelu samurai mówi
Dominik Durczok, współwłaściciel ASO Suzuki w Tychach:
- Samurai standardowo posiada napęd na tylne koła, w razie potrzeby do akcji można włączyć również przednią oś. W bardzo trudnych warunkach kierowca ma do dyspozycji jeszcze reduktor terenowy. Warto zaznaczyć, iż samurai wykazuje się niezwykłą trwałością - przebiegi rzędu kilkuset tysięcy kilometrów nie są niczym nadzwyczajnym w przypadku tego modelu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty