Wyprodukowany w 1960 roku kabriolet pokonał ponad 500 kilometrów trasy odcinków prowadzących przez Pekin i Szanghaj. Zabytkowa Skoda z powodzeniem ukończyła ten prestiżowy rajd, wzbudzając nie lada sensację wśród licznie ustawionych przy trasie widzów.
Andreas Hafemann, Prezes Skoda China, osobiście uczestniczył w pekińskiej części rajdu i brał udział w ceremonii rozdania nagród na mecie w Zhangjiakou, jednym z miast gospodarzy Zimowych Igrzysk Olimpijskich w 2022 roku. „Skoda jest jednym z najstarszych producentów samochodów na świecie, z historią liczącą 121 lat. Jesteśmy szczęśliwi, że możemy dzielić się z chińskimi Klientami i fanami naszymi ikonami, klasycznymi modelami ŠKODY, jak i pokazywać im bogatą spuściznę i pozwalać doświadczać unikatowej kultury motoryzacyjnej naszej marki” - mówi Hafemann.
Top City Classic Rally China to rajd zorganizowany przez niemieckie pisma motoryzacyjne Auto Motor und Sport i Motor Klassik. W tym roku trasa była podzielona na dwa etapy: w pierwszym z nich 35 klasycznych aut różnej produkcji ruszyło z przedmieść Pekinu i przez malownicze zielone tereny prowincji Hebei dotarło do miasta Zhangjiakou. W Szanghaju tymczasem 36 załóg wystartowało spod słynnego Oriental Pearl Tower, skąd trasa wiodła przez antyczne miasto Wuzhen do malowniczego Jeziora Tysiąca Wysp położonego w prowincji Zhejiang.
Skoda wzięła udział w Top City Classic Rally China po raz pierwszy w roku 2014, kiedy gwiazdami zlotu stały się dwa zabytki czechosłowackiej motoryzacji: Laurin & Klement oraz Skoda Felicia
W tym roku zabytkowy kabriolet Skody ponownie stał się jedną z głównych ozdób wydarzenia. Prezentowany egzemplarz został wyprodukowany w roku 1960 i przez ostatnie 56 lat był wielokrotnie przemalowywany, a niektóre z części zostały zgubione lub uszkodzone. Tylko dzięki wielkiemu wsparciu historycznych archiwów Muzeum Skody, dokumentacji technicznej i oryginalnych podzespołów samochód został w całości wyremontowany i odnowiony.
Zabytkowa FELICIA to najpopularniejszy kabriolet w historii Skody. Produkowany seryjnie w latach 1958–1964 model kontynuował bogate tradycje marki w tworzeniu samochodów ze składanym dachem. Wyróżniający się wyjątkową elegancją model wystąpił w wielu filmach, stając się jednym z symboli czeskiej rewolucji obyczajowej lat 60.
Inspirowany klasycznymi, brytyjskimi roadsterami projekt przewyższył oryginał pod względem wyposażenia, wszechstronnego charakteru i komfortu prowadzenia. Przy całkowitej produkcji wynoszącej 14 863 sztuk, FELICIA odniosła, jak na samochód tego typu, ogromny komercyjny sukces.
W roku 2016 mija 121 lat od założenia marki, co czyni Skodę jedną z najdłużej istniejących firm motoryzacyjnych na świecie. Zlokalizowana w Mladej Boleslavi czeska firma była jednym z pionierów przemysłu: rozpoczęła swoją działalność w roku 1895 produkcją rowerów, do których wkrótce dołączyły bardziej zaawansowane technicznie motocykle i samochody. Obecnie ŠKODA już drugi raz z rzędu sprzedała ponad milion samochodów w ciągu roku na ponad stu rynkach na całym świecie. Najbardziej rozległa gama modelowa w historii marki produkowana jest w tej chwili w czternastu fabrykach w Europie i Azji.
Po wejściu na rynek chiński w roku 2007 z pierwszym lokalnie produkowanym modelem – Octavią - Skoda zawiązała bardzo udaną współpracę z miejscową spółką SAIC Volkswagen. Przez ostatnie dziewięć lat, Skoda dostarczyła chińskim klientom w sumie już ponad 1,8 miliona samochodów, stając się jednym z największych producentów samochodów w Chinach.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?