Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda Fabia Monte Carlo. Czym różni się od standardowej wersji?

Mariusz Michalak
Skoda Fabia IV Monte Carlo Odmiana Monte Carlo powstała w oparciu o czwartą generację Skody Fabii. Cechami charakterystycznymi nowości są czarne elementy nadwozia i sportowe akcenty we wnętrzu. Fot. Skoda
Skoda Fabia IV Monte Carlo Odmiana Monte Carlo powstała w oparciu o czwartą generację Skody Fabii. Cechami charakterystycznymi nowości są czarne elementy nadwozia i sportowe akcenty we wnętrzu. Fot. Skoda
Odmiana Monte Carlo powstała w oparciu o czwartą generację Skody Fabii. Cechami charakterystycznymi nowości są czarne elementy nadwozia i sportowe akcenty we wnętrzu.

Sportowo-lifestylowy wariant Monte Carlo obecny jest na rynku już od 2011 roku. Nowa wersja modelu, zainspirowana licznymi zwycięstwami marki w legendarnym rajdzie Monte Carlo, dołączy do oferowanych obecnie wersji wyposażenia. Dostępne opcje układu napędowego obejmą trzycylindrowe silniki 1.0 MPI (80 KM) oraz 1.0 TSI (110 KM) oraz czterocylindrowy 1,5 TSI o mocy 110 kW (150 KM).

Skoda Fabia Monte Carlo. Wygląd

Fabia Monte Carlo czwartej generacji, zbudowana została na modułowej platformie MQB-A0 Grupy Volkswagen. To wrażenie podkreślają detale, takie jak czarna ramka efektownego grilla Skody, charakterystyczne dla modelu przednie i tylne spojlery, czarny tylny dyfuzor i obręcze kół ze stopów lekkich o średnicy od 16 do 18 cali. Precyzyjnie wycięte reflektory są standardowo wyposażone w technologię LED. Gama wyposażenia standardowego obejmuje również światła przeciwmgielne. Nowa Fabia wyjeżdża z fabryki na czarnych, polerowanych 16-calowych obręczach Proxima ze zdejmowanymi, aerodynamicznie zoptymalizowanymi plastikowymi nakładkami. W opcjonalnym wyposażeniu są także 17-calowe obręcze Procyon, również z nakładkami AERO i błyszczącym czarnym wykończeniem, oraz 18-calowe obręcze kół Libra.

Skoda Fabia Monte Carlo. Wnętrze

Skoda Fabia IV Monte Carlo Odmiana Monte Carlo powstała w oparciu o czwartą generację Skody Fabii. Cechami charakterystycznymi nowości są czarne elementy
Skoda Fabia IV Monte Carlo

Odmiana Monte Carlo powstała w oparciu o czwartą generację Skody Fabii. Cechami charakterystycznymi nowości są czarne elementy nadwozia i sportowe akcenty we wnętrzu.

Fot. Skoda

Powiększone wnętrze nowego modelu zostało wyposażone w sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami oraz w trójramienną kierownicę wielofunkcyjną, wykończoną skórą z przeszyciami. Wnętrze utrzymane jest w znacznej części w kolorze czarnym, z ozdobną listwą deski rozdzielczej, częściami konsoli środkowej i klamkami drzwi z odcieniem czerwieni. Podłokietniki na przednich drzwiach i dolną część deski rozdzielczej wykończono wzorem z efektem włókna węglowego. Gama standardowego wyposażenia modelu obejmuje również nowe oświetlenie Ambiente LED, które oświetla dekoracyjne wykończenie deski rozdzielczej na czerwono. FABIA MONTE CARLO może zostać dodatkowo zaopatrzona w wiele funkcji bezpieczeństwa i komfortu, a także w nowoczesny system infotainment.

[b]Skoda Fabia Monte Carlo. Cyfrowy zestaw wskaźników [/b]

Fabia Monte Carlo to pierwszy model z tego wariantu dostępny z cyfrowym zestawem wskaźników – 10,25-calowym wyświetlaczem, który oferuje bardziej dynamiczny wygląd tła. Opcjonalny wirtualny kokpit, jak inaczej określany jest zestaw wskaźników cyfrowych, może wyświetlać między innymi logo stacji radiowych, okładki albumów muzycznych i zapisane zdjęcia rozmówców. Ponadto, mapa może powiększać skrzyżowania i wyświetlać je w osobnym oknie. Inne opcjonalne dodatki obejmują podgrzewaną kierownicę i podgrzewaną szybę przednią dla większego bezpieczeństwa i komfortu zimą.

[b]

Skoda Fabia IV Monte Carlo Odmiana Monte Carlo powstała w oparciu o czwartą generację Skody Fabii. Cechami charakterystycznymi nowości są czarne elementy
Skoda Fabia IV Monte Carlo

Odmiana Monte Carlo powstała w oparciu o czwartą generację Skody Fabii. Cechami charakterystycznymi nowości są czarne elementy nadwozia i sportowe akcenty we wnętrzu.

Fot. Skoda

Przy prędkości do 210 km/h, tempomat adaptacyjny (ACC) automatycznie dostosowuje prędkość samochodu do pojazdów jadących z przodu. Zintegrowany system Lane Assist pomaga utrzymać pojazd na pasie ruchu, wykonując w razie potrzeby nieznaczne korekty kierwonicą. Travel Assist wykorzystuje także funkcję Hands-on Detect, aby sprawdzić, czy kierowca dotyka kierownicy.

System Park Assist pomaga w manewrach parkowania. Asystent działa przy prędkości do 40 km/h, wyświetlając odpowiednie miejsca do parkowania równoległego i zatokowego, a w razie potrzeby może przejąć sterowanie kierownicą. Co więcej, system Manoeuvre Assist wykrywa przeszkodę przed lub za samochodem podczas parkowania i automatycznie uruchamia hamulce. Dostępny jest również m.in. system rozpoznawania znaków drogowych oraz standardowy Front Assist, który antycypując wydarzenia na drodze chroni pieszych i rowerzystów.

Nowa Fabia Monte Carlo wyposażona jest w poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera z przodu, kurtynowe poduszki powietrzne oraz przednie boczne poduszki powietrzne. W standardzie znajdują się również zaczepy ISOFIX I Top Tether na przednim siedzeniu pasażera (tylko w Unii Europejskiej) oraz na zewnętrznych tylnych siedzeniach.

Warto dodać, że w teście bezpieczeństwa zderzeniowego przeprowadzonym przez niezależny Europejski Program Oceny Nowych Samochodów (Euro NCAP), model Fabia uzyskał maksymalną ocenę pięciu gwiazdek, zdobywając tym samym najwyższy wynik wśród aut kompaktowych, testowanych w 2021 roku.

Zobacz także: Kia Sportage V - prezentacja modelu

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty