Seat Ibiza 1.2

(i)
Seat w koncernie Volkswagena jest "przypisany" do grupy samochodów sportowych, choć trudno oczywiście uznać za takie auto Ibizę z silnikiem 1.2 12V, o mocy 64 KM.

To raczej typowy mieszczuch, choć kierowcom ze sportowym zacięciem z pewnością przypadnie do gustu sztywne zawieszenie, o wiele twardsze niż w bliźniaczych - Volkswagenie Polo i Skodzie Fabii.

Seat Ibiza 1.2

Pół roku po premierze nowej Ibizy na rynku pojawiła się czterodrzwiowa wersja niedużej Hiszpanki - Cordoba. Co ciekawe, podobne auto powstało na bazie Skody Fabii, długo zwlekano z premierą trójbryłowej wersji VW Polo. Z oferty wycofano Cordobę z nadwoziem kombi, w tej chwili jedynym autem Volkswagena z takim nadwoziem w segmencie B jest Skoda Fabia. Może właśnie w obfitości odmian nadwoziowych należy upatrywać sukcesu czeskiego auta, w statystykach sprzedaży bije ono na głowę Polo i Ibizę.
Ibiza, w odróżnieniu od dwóch bliźniaczych aut koncernu VW jest zawieszona bardzo twardo, co na pewno docenią zwolennicy aut sportowych. Niestety, dość wyraźnie odczuwa się to także na dziurawych drogach. Zwolennicy jeszcze twardszego zestrojenia zawieszenia mogą zdecydować się na wersję Sport. Jednak wówczas należy nastawić się na mocne wrażenia - auto naprawdę zasługuje na swoją nazwę.
Seat, niezależnie od modelu i wersji wyposażenia, nie ma się czego wstydzić. Nawet w najtańszych odmianach Stella, auta z Martorell są wyposażone w dwie poduszki gazowe, wspomaganie układu kierowniczego, ABS i centralne ryglowanie zamków. W testowym modelu - Signo - znalazły się także halogeny, elektrycznie sterowane szyby w drzwiach, a także dostępny za dopłatą radioodtwarzacz. Na liście opcji są także boczne poduszki gazowe, klimatyzacja (także automatyczna), felgi z lekkich stopów, alarm a nawet tempomat. Ibiza z silnikiem 1.2 jest oferowana tylko w dwóch odmianach wyposażenia - Stella i Signo. Chętni na wersję Sport muszą zdecydować się na auto z silnikiem 1.4 16V o mocy 100 KM lub Diesla TDI.
W tej chwili na rynku są trzy auta, zbudowane w oparciu o jedną płytę podłogową - Seat Ibiza, Volkswagen Polo i Skoda Fabia. Dwóch pierwszych nie ma co szukać na liście dziesięciu najlepiej sprzedających się aut. Powód jest prosty - Ibiza i Polo są znacznie droższe od sprzedającej się świetnie Fabii. Czeskie auto ma także inną, niezmiernie ważną w naszym kraju zaletę - w wersji hatchback sprzedawane jest wyłącznie z pięciodrzwiowym nadwoziem.
Seat Ibiza a konkurencja

ModelSeat IbizaFiat PuntoRenault Clio
SilnikR3R4R4
Liczba zaworów1288
Pojemność skokowa (cm sześc.)119812421149
Moc maks. (KM)646060
Maks. moment obrotowy (Nm)11210293
Skrzynia biegów/liczba biegówM/5M/5M/5
Hamulce przednie/tylneT/BT/BT/B
Objętość bagażnika (dm sześc.)265264255
Długość (mm)395538003775
Szerokość (mm)170016601640
Wysokość (mm)144014801420
Rozstaw osi (mm)246024602470
Prędkość maksymalna (km/h)165155158
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek)14,914,315
Zużycie paliwa (l/100 km)
Miasto7,67,37,9
Poza miastem5,14,84,9
Średnie5,95,76

M - manualna, T - tarczowe, B - bębnoweWyposażenie

ModelIbiza SignoPunto DynamicClio Authentique
Cena (zł)41 49038 40038 800
ABSSSS
Airbag kierowca/pasażerS/SS/SS/S
Poduszki boczneOOS
Wspomaganie kierownicySSS
Elektryczne szybySSS
Centralne ryglowanie zamkówSSS
RadioOOO
KlimatyzacjaOOO
Aluminiowe felgiOOO

S - standard, O

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty