Seat i Cupra. Strategia elektryfikacji aut obu marek wchodzi w życie

Wojciech Frelichowski
Fabryka w Martorell. Fot. Seat
Fabryka w Martorell. Fot. Seat
Po premierze czwartej generacji Seata Leona i nowej Cupry Leona, dostępnych z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, producent przedstawił produkcyjną wersję Cupry Formentora. Pierwszy autorski model marki również będzie oferowany w wersji hybrydowej.

Po premierze czwartej generacji Seata Leona i nowej Cupry Leona, dostępnych z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, producent przedstawił produkcyjną wersję Cupry Formentora. Pierwszy autorski model marki również będzie oferowany w wersji hybrydowej.

Zasięg w trybie elektrycznym każdego z nowych samochodów marki wynosi 60 km, a emisję CO2 poszczególnych modeli szacuje się na mniej niż 50 g/km. Do wymienionych aut hybrydowych dołączą również Seat Tarraco w wersji PHEV oraz całkowicie elektryczne modele Mii electric i el-Born. Do 2021 roku z fabryki w Martorell pod Barceloną na drogi wyjedzie łącznie 6 modeli z napędem hybrydowym lub elektrycznym.

Seat Leon jest oferowany z najnowocześniejszym układem hybrydowym typu plug-in, opartym na współdziałaniu silnika spalinowego TSI z silnikiem elektrycznym, zaopatrzonym w akumulator litowo-jonowy o mocy 13 kWh. Jednostki zapewniają łączną moc wynoszącą 204 KM.

Seat Leon występuje także w wersji z technologią mild hybrid, dostępnej w połączeniu z jednym z dwóch silników spalinowych – 1,0-litrową jednostką TSI o mocy 110 KM lub 1,5-litrową jednostką o mocy 150 KM – skonfigurowanych z 48-woltowym elektrycznym układem hybrydowym.

– Rok 2019 był najlepszym w naszej historii. Trzeci rok z rzędu utrzymaliśmy dwucyfrowy wzrost, pomimo kurczących się rynków, czym potwierdziliśmy status najszybciej rozwijającej się marki motoryzacyjnej w Europie. Rok 2020 rozpoczęliśmy od kolejnego wzrostu i chociaż przed nami jeszcze trudniejsze wyzwania, odważnie kroczymy wytyczoną ścieżką – powiedział w trakcie wideokonferencji Carsten Isensee, CEO Seata.

– Odkąd ogłosiliśmy narodziny nowej marki, sprzedaliśmy już 40 tys. samochodów. Spodziewamy się, że w 2020 roku, kiedy wszystkie nowe modele marki wejdą do sprzedaży, Cupra osiągnie obrót na poziomie miliarda euro, czyli 10 procent całkowitego obrotu Seata – dodał Wayne Griffiths, CEO Cupry i wiceprezes Seata ds. sprzedaży i marketingu.

Cupra Formentor trafi do sprzedaży w drugiej połowie roku i będzie dostępna z dwoma rodzajami silników.

Zobacz także: Taki jest Opel Corsa szóstej generacji.__

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty