Seat Alhambra

Piotr Robakowski
Jest to już druga jego wersja, która technologicznie bazuje na opracowanej przez Volkswagena płycie podłogowej. To zresztą bliźniaczy dla modelu Sharan pojazd ze znaczkiem hiszpańskiego Seata.

Trzecim identycznym autem jest Ford Galaxy.**Nadwozie
Pojazd nie odbiega pod względem stylistyki nadwozia od konkurencji. Trudno wymyślić coś nowatorskiego, kiedy założeniem konstruktorów i producenta jest stworzenie przede wszystkim auta przestronnego dla siedmiu osób. Przednia część z wyraźnie wybijającym się znakiem firmowym Seata przechodzi łagodnie w krótką i mocno pochyloną klapę silnika, tworząc jedną całość z przednią szybą. Wysoko prowadzona linia dachu, opada dopiero na wysokości trzeciego rzędu siedzeń - zapewniając pasażerom tej wysuniętej najbardziej do tyłu kanapy wystarczającą ilość miejsca nad głową. Mocno opadająca klapa bagażnika skrywa pojemny przedział ładunkowy - jego wielkość zależy od konfiguracji siedzeń drugiego i trzeciego rzędu i zawiera się w przedziale od 255 do 2610 litrów.
Wnętrze
Prezentowany model to biznesowa odmiana Alhambry, przygotowana do przewozu sześciu pasażerów Stąd wewnątrz tylko sześć indywidualnych foteli z możliwością regulacji poziomej (przód-tyłu), jak również regulacji położenia oparcia. Fotele wykonane zostały z wysokiej jakości skóry, podobnie jak niektóre elementy tapicerki - obicie drzwi. Dopełnieniem jest jasna wykładzina, która niestety dość szybko się brudzi, szczególnie w deszczowe dni. Czytelna tablica przyrządów posiada zestaw najpotrzebniejszych wskaźników, które podświetlane są delikatnym czerwonym światłem. W górnej części kokpitu wygospodarowano miejsca na niewielki schowek, drugi znajduje się przed pasażerem. Obszerne kieszenie w drzwiach pomieszczą mapę drogową i butelki z napojami. W oparciach przednich foteli zamontowano podręczne stoliczki, siedzenia drugiego i trzeciego rzędu po złożeniu także mogą służyć za stoliki - przygotowano nawet miejsce na kubki z napojami. W wyposażeniu testowego modelu znalazły się cztery poduszki powietrzne i dwie kurtyny boczne, ABS, klimatyzacja, radioodtwarzacz z ośmioma głośnikami i komputer pokładowy, a także system ESP.
Silniki i komfort jazdy**
Pod maską testowego modelu producent zainstalował wysokoprężny silnik o pojemności 1.9 litra i mocy 115 KM, współpracujący z manualną, sześciobiegową przekładnią. Napęd tradycyjnie dla samochodów tej marki przenoszony jest na koła przednie. Dla miłośników automatycznej przekładni, producent oferuje wersję z zapożyczoną z Audi przekładnią typu Tiptronic. Zadowalające okazały się parametry techniczne testowego silnika, który pierwsze 100 km/h osiągał ze startu zatrzymanego po 13,7 sekundach. Maksymalna prędkość wynosi w tym przypadku 181 km/h. Na uwagę zasługuje dobre wyciszenie nie tylko jednostki napędowej, ale także nadwozia, zmniejszając poziom hałasu wewnątrz nawet przy wyższych prędkościach. Przy maksymalnym dla tej wersji obciążeniu - kierowcą i pięcioma pasażerami - średnie zużycie paliwa wahało się w granicach 7,0 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. Przy liczącym 70 litrów zbiorniku paliwa bez tankowania mogliśmy przejechać nawet 900 kilometrów. Bez zarzutu sprawuje się na polskich drogach zawieszenie testowego Seata Alhambra. Mimo wysoko umieszczonego środka ciężkości, miękkie zawieszenie sprawnie pokonuje zakręty.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty