Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Saab 9-5 Sedan Vector 3,0 V6 TiD

Aureliusz Mikos
Jeżeli ktoś szuka w górnej klasie średniej niekonwencjonalnej powinien wziąć pod uwagę Saaba 9-5 z 3-litrowym silnikiem diesla.

Jeżeli ktoś szuka w górnej klasie średniej niekonwencjonalnej, silnej jak tur, a przy tym oszczędnej limuzyny podróżnej, powinien wziąć pod uwagę Saaba 9-5 z 3-litrowym silnikiem diesla. Nie jest to towar po okazyjnej cenie, ale za to ma nie byle jakie zalety.

Saab 9-5 Sedan Vector 3,0 V6 TiD

Saab 9-5 jako 4-drzwiowa limuzyna debiutował w 1997 roku. Wersja kombi została zaprezentowana jesienią 1999 roku. Model 9-5 oferowany jest w pięciu wersjach silnikowych: 2,0T (150 KM), 2,3T (170 KM), 2,0T (190 KM), 3,0 V6 (200 KM) i od 2001 roku w wersji z silnikiem wysokoprężnym 3,0 TiD (176 KM).
Nadwozie/wnętrze
Samochód robi wrażenie eleganckiego, nie znajdziemy tutaj żadnych chromów, złoceń, czy innych rzucających się w oczy elementów ozdobnych. Stylistyka nadwozia i wnętrza jest stonowana i elegancka. Auto wydaje się wręcz zbyt luksusowe dla zwykłych ludzi, raczej pasuje do prezesa dużej firmy. Wnętrze jest bardzo przestronne. Jakość wykończenia wręcz wzorowa. Bardzo funkcjonalny bagażnik ma pojemność 500 l, a po złożeniu tylnej kanapy 980 l. Ponad 450 kg ładowności pozwala przewozić całkiem spore ilości bagażu.

Saab 9-5 Sedan Vector 3,0 V6 TiD

Wygodne i uznane za bezpieczne są fotele o typowej dla Saaba stylistyce. Jak przystało na tę klasę pojazdów wszystkie czynności związane z otwieraniem szyb, ustawianiem lusterek i fotela są regulowane elektrycznie. Należy też dodać, że Saab 9-5 uznany został za jeden z najbezpieczniejszych samochodów na świecie i to nie tylko w klasie wyższej średniej, ale w ogóle wśród wszystkich segmentów.
Silnik
Silnik 3,0 TiD to nowoczesna, 24-zaworowa jednostka, zbudowana z aluminium przy udziale partnera General Motors - firmy Isuzu (Saab należy do GM). Zastosowano w niej wysokowydajną technologię wtrysku bezpośredniego, pod dużym ciśnieniem, typu common-rail. Poprzez zastosowanie turbosprężarki firmy Garret silnik osiąga 176 KM przy 4000 obr./min. Jest to sprężarka o zmiennej geometrii - łopatki tej sprężarki samoczynnie zmieniają kąt natarcia w zależności od wartości przepływu gazów spalinowych. Dzięki temu rozwiązaniu kierowca zawsze czuje "pod nogą" zapas mocy, czyni to jazdę przyjemniejszą i bezpieczniejszą. Maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 2000 obr./min, co oznacza, że ten turbodiesel pod względem momentu dorównuje modelowi 9-5 Aero z silnikiem 2,3 litra. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 9,3 s, prędkość maksymalna 215 km/h. Zużycie paliwa po mieście oscyluje wokół 10 l/100 km, ale poza miastem spada do 6 l/100km.
Układ jezdny
Znów same pochwały. Precyzyjny układ kierowniczy, pewne trzymanie się drogi, wysoki komfort, to atuty tego pojazdu. Średnica zawracania wynosi niecałe 11 m. Opinię o bardzo wysokim poziomie bezpieczeństwa potwierdzają skuteczne hamulce. Ze 100 do 0 km/h auto zatrzymuje się na 39,5 m.
Koszty
Opisywany model kosztuje w najtańszej wersji 47 617 euro, co w przeliczeniu na złote przy kursie 1 euro=3,6499 zł daje 173 797 zł. W standardzie znajdziemy bardzo bogate wyposażenie, właściwie wszystko, co potrzebne jest nawet rozpaskudzonemu kierowcy.
Dane techniczne

Moc maks. (KM-obr./min)176-4000
Maks. moment obr. (Nm-obr./min)350-2000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)9,3
Prędkość maks. (km/h)215
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)7,4
Poj. bagażnika (l)500
Cena (zł)173 697
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty