Saab 9-3 Sport Sedan

Piotr Robakowski
Zainteresowani poprzednią generacją modelu 9-3 mogą ją jeszcze kupować przez kilka tygodni. Pozostali muszą pogodzić się z losem, wybierając kolejne wcielenie tego modelu.

Niestety wraz z premierą nowego modelu, który nieco urósł, podskoczyła także cena i za najtańszy model trzeba wydać około 113 tysięcy złotych. Poprzednik był tańszy o prawie 20 tys. złotych.**Nadwozie
Mimo klasycznych kształtów firma zdecydowała się określić nowy model połączonymi słowami - SportSedan, podkreślając wyraźnie założenie jakie przyświecały konstruktorom podczas jego opracowania. Mimo że na pierwszy rzut oka możemy Saaba pomylić z innymi autami tego koncernu, przy bliższym "kontakcie wzrokowym" zauważamy kilka charakterystycznych dla szwedzkiej marki elementów. Przednia część nadwozia posiada zintegrowany ze zderzakiem wlot powietrza z charakterystyczną chromowaną obwódką.
Wnętrze
Większe podobieństwa do poprzednika widać wewnątrz auta. Niestety to tylko pierwsze złudzenie optyczne. Już po chwili drażnią chromowane obwódki zegarów (stare podobały nam się bardziej), w podstawowej wersji 150 KM brakuje także wskaźnika wykorzystania turbodoładowania. Rekompensuje złe wrażenie kilka elektronicznych innowacji - kluczyk stacyjki wciąż jest między fotelami, ale blokuje nie drążek zmiany biegów, a kierownicę. W górnej części tablicy przyrządów znajduje się ciekłokrystaliczny wyświetlacz radia i komputera - może po rozbudowaniu pełnić funkcję systemu GPS. Nie wiedzieć jednak czemu umieszczone poniżej radio także posiada swój wyświetlacz i część informacji jest dublowana. Typowo dla Saaba rozwiązano prędkościomierz, od 140 km/h skala "gęstnieje" aż do - znacznie przesadzonych - 260 km/h. Nie zabrakło także funkcji black panel - wyłączania wszystkich wskaźników z wyjątkiem prędkościomierza.
Silnik**
Na szczęście Saab pozostał wierny silnikom benzynowym z turbodoładowaniem, które mają swoją grupę odbiorców. Najmniejsza jednostka napędowa o pojemności 2.0 litra dysponuje mocą 150 KM - handlowe oznaczenie 1.8 T.
Moc w tym przypadku nie jest tak istotna, ponieważ potężny moment obrotowy decyduje o wyjątkowo dobrych właściwościach trakcyjnych. Saab 9-3 1.8 t przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 9,5 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 210 km/h. Pojazd sprawnie przyspiesza już po przekroczeniu 2000 obr./minutę, kiedy włączy się turbina. Pojazd doskonale trzyma się drogi, dobrze radząc sobie z nierównościami polskich dróg - trudno uwierzyć, że płyta podłogowa pochodzi od nowego Opla Vectra.
W standardzie już bazowego Saaba 9-3 znajdziemy klimatyzację, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek, elektrycznie opuszczanymi szybami, a także ABS i system kontroli trakcji, a także sześć poduszek gazowych.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty