Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Koleos po liftingu

(pp/ip)
W tym roku Renault Koleos przejdzie istotny lifting. Zasadnicze zmiany dotyczą wyglądu zewnętrznego i wystroju wnętrza, a także silników wysokoprężnych, których emisja CO2 i zużycie paliwa mają ulec zmniejszeniu.
Fot. Renault
Fot. Renault

Przód Koleosa został zmodyfikowany tak, aby upodobnić francuskiego SUV-a do innych modeli Renault. Dwie części wlotu powietrza rozmieszczone w poprzedniej wersji po obu stronach logo marki, zostały zastąpione chromowanym grillem. Zewnętrzne lusterka wyposażono natomiast w diodowe kierunkowskazy.

**CZYTAJ TAKŻE

Renault Koleos - pierwsza jazdaAkcja serwisowa Renault Koleos

**

Kształt Koleosa nawiązuje do konstrukcji, w których możemy odnaleźć typowe cechy samochodu z napędem 4x4: podwyższony prześwit oraz

Fot. Renault
Fot. Renault

wyraźnie zaznaczone nadkola. Styliści Renault zachowali charakterystyczny styl tyłu nadwozia bez zmian. Mocno pochylona tylna szyba pozostała wyróżniającym się elementem samochodu. Nowe Renault Koleos będzie oferowane w nowym kolorze nadwozia Pomarańczowy Erable.

Wnętrze auta także poddano zmianom. Szczególną uwagę zwrócono na polepszenie jakości użytych materiałów i staranne wykończenie. Zmianie uległa też tablica rozdzielcza i jej podświetlenie, a zespół zegarów i wskaźników ma nową, bardziej nowoczesną formę. Nowy Koleos posiada liczne schowki, których łączna objętość wynosi 70 litrów. Dostęp do bagażnika (450 dm3 VDA) ułatwia dwuczęściowy system otwierania tylnej klapy. Jej dolna część stanowi praktyczną platformę. Tylna kanapa składana w układzie 2/3 - 1/3 jest wyposażona w system Easybreak i może być złożona od strony bagażnika jednym ruchem ręki.

Na polskim rynku nowy Koleos będzie oferowany z silnikami wysokoprężnymi o mocy 150 KM (również z automatyczną skrzynią biegów) i 175 KM, które

Fot. Renault
Fot. Renault

zapewniają wystarczające osiągi jak na samochód typu crossover o długości 4,52 m i szerokości 1,85 m. Dzięki modyfikacjom dokonanym w samochodzie, silniku i skrzyni biegów, obniżono emisję CO2 silników Diesla. W najmocniejszym motorze dCi 175 KM z napędem 4x4, emisję CO2 zmniejszono do 166 g/km. Układ napędowy 4x4 został opracowany przez firmę Nissan.

Francuski koncern przyzwyczaił nas do wysokich standardów bezpieczeństwa. Nie inaczej jest w przypadku modelu Koleos. Na wyposażeniu SUV-a odnajdziemy takie systemy jak: ESP, wspomaganie nagłego hamowania, strefy kontrolowanego zgniotu w konstrukcji nadwozia, 6 poduszek powietrznych czy też pasy bezpieczeństwa z napinaczami.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty