Pieter Wieman, przewodniczący jury, powiedział: "Wraz z Kangoo Z.E. Renault sprawia, że gama samochodów elektrycznych staje się przystępna dla użytkowników małych samochodów dostawczych w Europie. Samochód ten przyczynia się w znaczny sposób do ochrony środowiska naturalnego, zgodnie z wyzwaniem stojącym przed branżą transportu drogowego".
**CZYTAJ TAKŻE
Renault Kangoo 1.5 dCiFiat Doblo kontra Renault Kangoo
**
Jean-Marie Hurtiger: "Wyróżnienie to jest nagrodą dla wszystkich pracowników Renault, którzy od wielu lat angażowali swe siły w realizację projektu Kangoo Z.E., jednego z czterech samochodów elektrycznych Renault. Przygoda ta zmobilizowała wszystkie działy i piony funkcjonujące w przedsiębiorstwie: biura projektowe, zakład w Maubeuge, czy też struktury handlowe. Wszyscy podjęli to wyzwanie wykazując się determinacją, kreatywnością, a przede wszystkim znakomitą pracą zespołową, co teraz przynosi piękne efekty."
Renault Kangoo Z.E. to pierwsza furgonetka z napędem w 100% elektrycznym produkowana fabrycznie przez jednego producenta. Dzięki umieszczeniu akumulatora pod podłogą samochodu, Kangoo Z.E. zachowuje tę samą objętość ładunkową i ładowność oraz te same wymiary co wersja z silnikiem spalinowym. Kangoo Z.E. jest oferowane w 2 długościach i 3 wersjach nadwozia.
Wszystkie wersje są produkowane na taśmach zakładu MCA w Maubeuge we Francji, na tej samej linii montażowej, co Kangoo z silnikiem spalinowym. W ofercie znajduje się Kangoo Z.E., Kangoo Z.E. Maxi 2-miejscowe i Kangoo Z.E. Maxi 5-miejscowe. Przestrzeń ładunkowa wynosi od 3 do 4,6 m3, w zależności od wersji. W pełni naładowane akumulatory pozwalają na przejechanie 160 km.
Kangoo Z.E., pierwszy samochód z gamy Renault Z.E., trafiło do sprzedaży 28 października 2011 roku. Jest dostępne w Europie w cenie od 20 000 euro netto (bez dopłat państwowych) (ok. 90 tys. zł), zaś we Francji Kangoo Z.E. kosztuje 15 000 euro netto dzięki państwowej dopłacie w wysokości 5 000 euro. Akumulator jest natomiast wynajmowany klientowi w cenie od 72 euro netto/miesiąc na okres 36 miesięcy i przebieg 10 000 km/rocznie.
Jak zapewnia Renault, we Francji pełen bilans CO2 dla całego procesu wytworzenia energii i procesu produkcji samochodu z uwzględnieniem emisji zanieczyszczeń spowodowanych produkcją prądu jest bardzo korzystny dla samochodu z napędem elektrycznym. Wynosi on tylko 12 g CO2 na kilometr. Dla jury konkursu Van of The Year, ten wpływ na ograniczenie emisji CO2 jest tym bardziej znaczący, że furgonetka jest przeznaczona do produkcji wielkoseryjnej.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?