Renault Scenic

(LM)
Renault zaprezentowało najnowszego scenica, my sprawdzamy model pierwszej generacji

.

Renault Scenic

Renault scenic po raz pierwszy zostało zaprezentowane publicznie we wrześniu 1996 roku podczas międzynarodowego salonu samochodowego w Paryżu. Niedługo później auto trafiło na europejskie rynki. Rozpoczęła się era kompaktowych minivanów. Obecnie niemal każdy producent ma w swojej ofercie tego rodzaju model.
W 1999 roku rodzinne renault przeszło modernizację stylistyczną. Zmieniono szereg elementów, m.in. przednie reflektory, atrapę chłodnicy, maskę silnika oraz tylne lampy. Podniesiono również poziom wyposażenia - standardem stały się cztery poduszki powietrzne.
W scenicu wykorzystano płytę podłogową modelu megane. Wysokie nadwozie (1,60 m) i takaż pozycja za kierownicą powodują, że kierowca i pasażerowie mogą bez przeszkód dojrzeć wszystko, co dzieje się z przodu i z boku auta.
Do zalet kompaktowego vana należy pojemne wnętrze wyposażone w pięć osobnych foteli, dających się składać i wymontowywać stosownie do potrzeb. Samochód wyróżnia się też wysokim komfortem pracy zawieszenia. Niezależnie od tego, czy samochód jest pusty, czy obciążony, łagodnie pokonuje nierówności nawierzchni, nie dając odczuć pasażerom, że jadą po wybojach.
Należy jedynie pamiętać, aby nie przeładowywać samochodu - przy zbyt dużym obciążeniu może dojść do urwania górnego mocowania któregoś z tylnych amortyzatorów. W razie awarii z okolic tylnego zawieszenia dochodzą głośne stuki, a do tego auto zachowuje się bardzo niestabilnie w zakrętach. Wskazana jest natychmiastowa wizyta w serwisie.
Do napędu samochodu wykorzystano bardzo szeroką gamę jednostek zarówno benzynowych (75-140 KM), jak i wysokoprężnych (64-105 KM). Co istotne, w żadnym silniku nie występują charakterystyczne, natarczywie powtarzające się usterki.
Okresy pomiędzy przeglądami początkowo wynosiły 15 tys. km, wraz z modernizacją stylistyczną przebiegi dzielące wizyty w serwisie wydłużono do 20 tys. km. Najnowsze egzemplarze odwiedzają warsztat już co 30 tys. km.
Wady i zalety
- wygodne wnętrze
- wysoka niezawodność
- dużo aut kupionych w kraju i serwisowanych
- stosunkowo mały bagażnik
- ograniczona widoczność do tyłu
- dość głośny silnik dTi.
Ceny części w ASO
klocki hamulcowe - 190 zł
przednie tarcze hamulcowe (kpl.) - 540 zł
amortyzator przedni (1 szt.) - 290 zł
amortyzator tylny (1 szt.) - 295 zł
tłumik końcowy - 400 zł
szyba przednia - 860 zł
maska silnika - 1105 zł
reflektor przedni - 492 zł
wahacz przedni - 496 zł
O scenicu mówi MICHAŁ KOKOT, zastępca kierownika serwisu w ASO Renault w Katowicach:
- Renault scenic od samego początku było uznawane za udany model. Co rzadko się zdarza, auto było pozbawione tzw. chorób wieku dziecięcego. Samochód cieszy się wśród kierowców bardzo dużym uznaniem, o czym świadczy chociażby fakt, że właściciele pierwszych z nich często zamieniają swoje auto na nowszy model, nawet nie myśląc o szukaniu pojazdu w ofercie konkurencyjnych firm.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty