Renault Scenic 1.9 dTi RT

Tekst i zdjęcia Witold Blady
Przedstawiamy najnowszą wersję popularnego Renault Scenic. To samochód dla oszczędnej rodziny...

|
|
|

Renault Scenic 1.9 dTi RT

Renault Scenic a konkurenci
Scenic jako pierwszy europejski minivan, jest na rynku od 1996 roku. I choć pojawiło się mnóstwo naśladowców: Citroen Xsara Picasso, Opel Zafira czy Fiat Multipla to Renault zajmuje pozycję lidera w europejskich rankingach sprzedaży. Wygląda na to, że jeszcze długo żaden z konkurentów nie zagrozi minivanowi z Francji. Także dlatego, że Scenic jest oferowany w wielu wersjach, z kilkoma silnikami, a nawet napędem na cztery koła.
Porównanie danych technicznych

ModelRenault Scenic dTiCitroen Picasso HDiFiat Multipla JTD
SilnikR4R4R4
Pojemność skokowa (cm sześc.)187019971910
Moc maks. (KM)10090105
Średnica zawracania (m)11,411,511
Objętość bagażnika (dm sześc.)410-1800550-1970430-1300
Długość (mm)417042753995
Szerokość (mm)170017501870
Wysokość (mm)168016401670
Rozstaw osi (mm)258027602665
Masa własna (kg)129013001370
Ładowność (kg)550550560
Prędkość maksymalna (km/h)174175170
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)12,714,512,4

Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)

ModelRenault Scenic dTiCitroen Picasso HDiFiat Multipla JTD
Miasto7,778
Poza miastem4,94,65,5

» Scenic z wysokoprężnym silnikiem dTi jest wprawdzie droższy od identycznie wyposażonego modelu benzynowego o podobnej mocy, jest za to znacznie tańszy w eksploatacji. Im więcej jeździmy, tym różnica w cenie szybciej się zamortyzuje.
Pod maską testowego modelu znalazł się czterocylindrowy silnik o mocy 100 KM z wtryskiem bezpośrednim i turbodoładowaniem. Niestety, nie pracuje on najciszej i w czasie jazdy do uszu pasażerów dochodzi głośny hałas. To niestety druga, poza ceną, wada wysokoprężnej odmiany Scenic Auto odwdzięcza się podczas wizyt na stacji paliwowej, średnio podczas testu zużyło niewiele ponad 7 litrów oleju napędowego na 100 km. A to znacznie mniej niż 110-konny silnik benzynowy. Trzeba także pamiętać o różnicy w cenie na korzyść oleju napędowego.
Od niedawna w ofercie jest także Scenic z nowocześniejszym silnikiem diesla z turbodoładowaniem i bezpośrednim wtryskiem z systemem common rail. Niestety, nowoczesne technologie nigdy nie były tanie - Scenic 1.9 dCi jest wprawdzie mocniejszy o 5 KM, ale kosztuje o 2700 zł drożej od testowego modelu.
Porównanie wyposażenia
W standardzie we wszystkich odmianach znajdują się cztery poduszki gazowe, wspomaganie układu kierowniczego i system ABS. Model testowy był wyposażony ponadto w elektrycznie opuszczane szyby w przednich drzwiach, halogeny, centralne ryglowanie zamków i elektrycznie sterowane lusterka. Na liście opcji znajdziemy m.in. klimatyzację, odblaskową przednią szybę, radioodtwarzacz ze sterowaniem przy kierownicy i lakier metalizowany. Na uwagę zasługuje zwłaszcza klimatyzacja. Gdy zamówimy model w nią wyposażony otrzymamy także chłodzony schowek na napoje w desce rozdzielczej.

ModelRenault Scenic dTiCitroen Picasso HDiFiat Multipla JTD
ABSSSS
Airbag kierowca/pasażerS/SS/SS/S
Poduszki boczneSOO
Wspomaganie kierownicySSS
Elektryczne szybySSS
Centralne ryglowanie zamkówSSS
RadioOOO
KlimatyzacjaOSS
Aluminiowe felgiOOO

S - standard, O - opcja

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty