Przejdż do:
| Do sprzedaży trafiły od razu dwie wersje tego auta: 5-drzwiowy liftback i kombi.
Nowa laguna w porównaniu z poprzednim modelem nieco urosła: wersja liftback mierzy 4,58 m, czyli o 7 cm więcej niż poprzednik. Przestronność wnętrza poprawiono jednak kosztem bagażnika. W wersji 5-drzwiowej ma on pojemność 430 l, a więc o 30 l mniej niż w poprzedniku.
Nowością jest brak stacyjki i kluczyka. W zamian za to zastosowano kartę Renault o rozmiarze standardowej karty płatniczej z przyciskami do otwierania i zamykania drzwi oraz bagażnika. Przed uruchomieniem silnika kartę trzeba włożyć do czytnika umieszczonego w środkowej konsoli. Wtedy nastąpi wyłączenie immobilizera i blokady kierownicy. Potem, aby uruchomić silnik, należy nacisnąć przycisk start/stop znajdujący się przy kierownicy.
Elektroniczna karta spełnia także szereg dodatkowych funkcji. Na niej zapisywane są informacje identyfikujące pojazd, jak np. numer identyfikacyjny, poziom paliwa, olejów, płynów, przebieg auta, ciśnienie w oponach oraz przebieg do następnego przeglądu. Kierowca ma możliwość zapisania w pamięci karty ustawienia lusterek, fotela i klimatyzacji.
Silnik
Ten duży silnik może dostarczyć naprawdę mocnych wrażeń. Auto bez żadnych oporów przyspiesza do 100 km/h w 8 sekund. Automatyczna pięciostopniowa skrzynia biegów pracuje poprawnie. Nie ma problemów z wyprzedzaniem, a i zużycie paliwa jest jak na tę pojemność silnika umiarkowane. Co prawda po mieście wynosi średnio 15 l/100 km, ale poza miastem spada do 8 l/100 km.
Układ jezdny
Zbudowana na nowej płycie podłogowej Laguna ma zmieniony układ jezdny. W zawieszeniu przednim zastosowano kolumny McPersona, zaś na tylnej osi belkę skrętną w kształcie litery H. W wersji silnikowej 3.0 zastosowano układ kierowniczy DAV ze sterowaniem elektronicznym. Jak przystało na francuskąlimuzynę auto prezentuje komfort dużego formatu. Dobre tłumienie nierówności, dobre zachowanie auta przy jeździe na wprost i na zakrętach. Nawet przy dość znacznym obciążeniu, 4 osoby i bagaże, Laguna nie traci na stabilności prowadzenia. Zaskakuje na plus niezbyt duża, jak na tę klasę auta średnica zawracania (10,8 m). By skrócić drogę hamowania powiększono tarcze hamulcowe - z 280 mm do 308 mm z przodu i z 265 mm do 274 mm z tyłu. Droga hamowania z prędkości 100 km/h do zera wynosi zaledwie 37,8 m. To bardzo dobry wynik.
Lagunę 3,0 V6 w wersji liftback można nabyć za 113 500 zł. Za tę kwotę otrzymamy w wyposażeniu seryjnym ABS z systemem EBV (rozdzielającym siłę hamowania), aluminiowe felgi, system ESP z funkcją ASR, 8 poduszek powietrznych, elektrycznie regulowane lusterka, szyby i fotele, komputer, system audio 4X15 W z CD, klimatyzację, żaluzje przeciwsłoneczne.
Dane techniczne
Wersja | 1.6 16V | 1.8 16V | 3.0 V6 automat | 1.9 dCi |
Moc maks. (KM-obr./min) | 110/5750 | 123/5750 | 210/6000 | 120/4000 |
Moment obr. (Nm-obr./min) | 148/3750 | 170/3750 | 285/3750 | 270/2000 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 11,5 | 10,7 | 8,1 | 10,7 |
Prędkość maks. (km/h) | 195 | 203 | 235 | 200 |
Średnie zużycie paliwa (l/100 km) | 9.9/5.7/7.2 | 10.0/6.1/7.5 | 14.9/7.3/10.1 | 7.7/4.6/5.5 |
Cena (zł) | 65 900 | 78 300 | 113 500 | 83 100 |
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?