Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Laguna II 3,0 V6

(ms)
Druga generacja Laguny pojawiła się na polskim rynku w marcu 2001 roku.

Przejdż do:
| Do sprzedaży trafiły od razu dwie wersje tego auta: 5-drzwiowy liftback i kombi.

Renault Laguna II 3,0 V6

Nowa laguna w porównaniu z poprzednim modelem nieco urosła: wersja liftback mierzy 4,58 m, czyli o 7 cm więcej niż poprzednik. Przestronność wnętrza poprawiono jednak kosztem bagażnika. W wersji 5-drzwiowej ma on pojemność 430 l, a więc o 30 l mniej niż w poprzedniku.
Nowością jest brak stacyjki i kluczyka. W zamian za to zastosowano kartę Renault o rozmiarze standardowej karty płatniczej z przyciskami do otwierania i zamykania drzwi oraz bagażnika. Przed uruchomieniem silnika kartę trzeba włożyć do czytnika umieszczonego w środkowej konsoli. Wtedy nastąpi wyłączenie immobilizera i blokady kierownicy. Potem, aby uruchomić silnik, należy nacisnąć przycisk start/stop znajdujący się przy kierownicy.

Renault Laguna II 3,0 V6

Elektroniczna karta spełnia także szereg dodatkowych funkcji. Na niej zapisywane są informacje identyfikujące pojazd, jak np. numer identyfikacyjny, poziom paliwa, olejów, płynów, przebieg auta, ciśnienie w oponach oraz przebieg do następnego przeglądu. Kierowca ma możliwość zapisania w pamięci karty ustawienia lusterek, fotela i klimatyzacji.
Silnik
Ten duży silnik może dostarczyć naprawdę mocnych wrażeń. Auto bez żadnych oporów przyspiesza do 100 km/h w 8 sekund. Automatyczna pięciostopniowa skrzynia biegów pracuje poprawnie. Nie ma problemów z wyprzedzaniem, a i zużycie paliwa jest jak na tę pojemność silnika umiarkowane. Co prawda po mieście wynosi średnio 15 l/100 km, ale poza miastem spada do 8 l/100 km.
Układ jezdny
Zbudowana na nowej płycie podłogowej Laguna ma zmieniony układ jezdny. W zawieszeniu przednim zastosowano kolumny McPersona, zaś na tylnej osi belkę skrętną w kształcie litery H. W wersji silnikowej 3.0 zastosowano układ kierowniczy DAV ze sterowaniem elektronicznym. Jak przystało na francuskąlimuzynę auto prezentuje komfort dużego formatu. Dobre tłumienie nierówności, dobre zachowanie auta przy jeździe na wprost i na zakrętach. Nawet przy dość znacznym obciążeniu, 4 osoby i bagaże, Laguna nie traci na stabilności prowadzenia. Zaskakuje na plus niezbyt duża, jak na tę klasę auta średnica zawracania (10,8 m). By skrócić drogę hamowania powiększono tarcze hamulcowe - z 280 mm do 308 mm z przodu i z 265 mm do 274 mm z tyłu. Droga hamowania z prędkości 100 km/h do zera wynosi zaledwie 37,8 m. To bardzo dobry wynik.

Koszty
Lagunę 3,0 V6 w wersji liftback można nabyć za 113 500 zł. Za tę kwotę otrzymamy w wyposażeniu seryjnym ABS z systemem EBV (rozdzielającym siłę hamowania), aluminiowe felgi, system ESP z funkcją ASR, 8 poduszek powietrznych, elektrycznie regulowane lusterka, szyby i fotele, komputer, system audio 4X15 W z CD, klimatyzację, żaluzje przeciwsłoneczne.
Dane techniczne
Wersja1.6 16V1.8 16V3.0 V6 automat1.9 dCi
Moc maks. (KM-obr./min)110/5750123/5750210/6000120/4000
Moment obr. (Nm-obr./min)148/3750170/3750285/3750270/2000
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)11,510,78,110,7
Prędkość maks. (km/h)195203235200
Średnie zużycie paliwa (l/100 km)9.9/5.7/7.210.0/6.1/7.514.9/7.3/10.17.7/4.6/5.5
Cena (zł)65 90078 300113 50083 100
od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty