Renault będzie oferować modele Kangoo Z.E. i Master Z.E. z zasilaniem wodorowym głównie do firm, które muszą operować w strefach miejskich objętych ograniczeniami poruszania się pojazdów z silnikami spalinowymi.
Testowana od 2014 roku technologia wodorowa prze Grupę Renault została opracowana we współpracy z Symbio, spółką zależną Groupe Michelin.
Pojazdy wyposażone w ogniwo paliwowe, zapewniające moc elektryczną i cieplną 10 kW, zwiększają zasięg Renault Mastera Z.E. i Kangoo Z.E. do ponad 350 km. To niemal trzykrotnie więcej, niż zasięg aut elektrycznych o podobnych gabarytach.
Tak jest np. w przypadku Renault Mastera Z.E. Pojazd z wodorowym ogniwem paliwowym będzie dostępny w odmianie furgon (dwie wersje) oraz podwozia z kabina (dwie wersje). Samochód zostanie wyposażony w dwa zbiorniki wodoru umieszczone pod podwoziem.
Zaletą wodoru jest również to, że ładowanie zajmuje tylko od 5 do 10 minut.
Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?