Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Avantime 3.0 V6 Privilege

Leszek Mielczarek
Mocny silnik w niekonwencjonalnym nadwoziu to propozycja wyłącznie dla indywidualistów.
Renault Avantime 3.0 V6 Privilege

Renault avantime na długo pozostanie samochodem budzącym na ulicy powszechne zainteresowanie. Trudno się temu dziwić - dawno na naszych drogach nie gościł tak oryginalny i odważny stylistycznie pojazd.
Avantime łączy cechy sportowego coupe z vanem. Co ciekawe, samochód o długości ponad 4,6 metra pozbawiony jest środkowego słupka - w jego miejscu widać tylko gumową listwę łączącą dwie szyby. Innym godnym uwagi elementem jest olbrzymi szklany dach. Zarówno dach, jak i szyby można otworzyć za naciśnięciem jednego przycisku - wówczas jazda francuskim autem bardzo mocno przypomina podróż kabrioletem.
Dostęp do wnętrza pojazdu umożliwiają długie na 1,4 metra boczne drzwi. Za rekordową należy uznać ich wagę - każde drzwi ważą 55 kilogramów. Z tego powodu zostały one zamontowane na skomplikowanym technicznie układzie podwójnych zawiasów, które nie tylko wytrzymują duże obciążenie, ale także zabezpieczają drzwi przed zbyt szerokim otwarciem.
Kabina oryginalnego renault jest niezwykle przestronna. W testowanym egzemplarzu, oprócz mocno przeszklonego nadwozia, wrażenie przestronności potęgowała jasna skóra wykorzystana do wykończenia wnętrza. Deska rozdzielcza, podobnie jak całe auto, jest dość niekonwencjonalna.

Renault Avantime 3.0 V6 Privilege

W centralnym miejscu ulokowano ciekłokrystaliczny wyświetlacz dostarczający informacji m.in. o prędkości, obrotach silnika, poziomie paliwa oraz temperaturze płynu chłodzącego. Poniżej wyświetlacza znajduje się duży, zamykany schowek oraz pokaźnych rozmiarów szuflada. Przyciski sterowania klimatyzacją i nawiewami umieszczono na brzegach deski, tuż przy drzwiach.
Pod maską auta pracuje widlasty, sześciocylindrowy silnik o pojemności trzech litrów i mocy 210 KM. Pojazd wyposażony w tę jednostkę przyspiesza od zera do stu kilometrów na godzinę w niespełna 9 sekund i osiąga prędkość maksymalną 220 km/h. Motor pracuje przy tym spokojnie i równomiernie, wewnątrz samochodu słychać go bardzo słabo.
Napęd przekazywany jest na przednie koła za pośrednictwem sześciostopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Chociaż dźwignia zmiany biegów jest nienaturalnie długa, to pracuje ona precyzyjnie i charakteryzuje się dość krótkimi drogami prowadzenia. Poza tym duża elastyczność silnika i dobrze dobrane przełożenia pozwalają nie korzystać z dźwigni zbyt często.
Zawieszenie samochodu nastawione jest przede wszystkim na komfort. Avantime wręcz "połyka" wszelki nierówności. Komfortowe zestrojenie odbija się jednak niekorzystnie na zachowaniu pojazdu w szybko pokonywanych zakrętach - nadwozie wówczas mocno się wychyla. Na szczęście nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa cały czas elektroniczny system stabilizacji toru jazdy.
Avantime z silnikiem 3.0 V6 to auto dla indywidualistów, ale niestety tylko tych, którzy dysponują wystarczająco grubym portfelem. Za bardzo bogato wyposażony pojazd w wersji privilege (m.in. automatyczna klimatyzacja, sześć poduszek powietrznych, reflektory ksenonowe oraz czujniki parkowania) trzeba zapłacić niemal 170 tys. zł.
Dostęp do wnętrza pojazdu umożliwiają długie na 1,4 metra boczne drzwi. Za rekordową należy uznać ich wagę - każde drzwi ważą 55 kilogramów

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty