Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Avantime

(LM)
Jeszcze kilka lat temu wnętrze tego auta mogłoby posłużyć w filmie science fiction jako kokpit statku kosmicznego.

Jeszcze kilka lat temu wnętrze tego auta mogłoby posłużyć w filmie science fiction jako kokpit statku kosmicznego

Renault Avantime

Za ciekawostkę można potraktować już same drzwi modelu avantime. Mają one długość 1,4 metra i ważą po 55 kilogramów każde. Aby utrzymać taki ciężar, w aucie zastosowano złożony technicznie układ podwójnych zawiasów, które nie tylko wytrzymują duże obciążenie, ale też zabezpieczają drzwi przed zbyt szerokim otwarciem. W efekcie do wnętrza trzeba przeciskać się przez dość wąską szczelinę.
Deska rozdzielcza samochodu na pierwszy rzut oka wygląda dość skromnie. Na środku ulokowano duży wyświetlacz, informujący o prędkości, poziomie paliwa, temperaturze płynu chłodzącego oraz wybranej stacji radiowej. W samochodzie brakuje tradycyjnego radia - sprzęt audio obsługujemy za pomocą pilotów; jeden jest przenośny, drugi zaś zamontowany na stałe pod kierownicą. Elektroniczny obrotomierz umieszczono we wnęce bezpośrednio przed prowadzącym. Po lewej stronie deski znajduje się znany z modelu espace moduł obsługujący klimatyzację.
Zawieszenie w renault avantime zasługuje na miano komfortowego. W tym samochodzie można niemal zapomnieć o tym, w jakim stanie znajdują się nasze drogi. Gorzej jest, jeśli kierowca poczuje w sobie żyłkę rajdowca. Auto w ostrych zakrętach mocno się kładzie i wykazuje spore tendencje do podsterowności (wyjeżdżania przodem z zakrętu). Bardzo pomocny w opanowaniu samochodu okazuje się wówczas system stabilizacji toru jazdy.
Silnik o mocy ponad 200 KM doskonale radzi sobie z nietuzinkowym renault. Szybka jazda i ostre przyspieszanie okupione jest jednak znacznym zużyciem paliwa, przekraczającym czasami 15 litrów na 100 kilometrów. Kierowca potrafiący poskromić swój temperament bez problemu uzyska spalanie na poziomie 10-12 litrów.
Opinie naszych Czytelników
Jolanta Iwanicka, kierownik biura z Katowic:
- Samochód ma bardzo ciekawy, futurystyczny wygląd, nawiasem mówiąc, adekwatny do swojej nazwy. Moim zdaniem to auto wyprzedza swój czas o co najmniej 5 lat. Na wyróżnienie zasługuje skrzynia biegów - pracuje ona lekko i precyzyjnie. Samochód prowadzi się bardzo przyjemnie, jest to idealny pojazd dla kobiety. Szkoda tylko, że taki drogi.
Artur Wójcik, hydrolog z Piekar Śląskich:
- W samochodzie siedzi się dość wysoko, dzięki czemu kierowca ma dobrą widoczność we wszystkich kierunkach. Nie ograniczają jej nawet szerokie słupki przednie. Silnik jest mocny i, co ważne, bardzo elastyczny. Niestety, niezbyt dobrze podróżuje się tym autem na tylnej kanapie - wyraźnie słychać tam, jak pracuje zawieszenie, a ponadto brakuje miejsca na stopy.
Grzegorz Leraczyk, politolog z Sosnowca:
- Najbardziej podoba mi się zainteresowanie, jakie ten samochód wzbudza na ulicy. Nic dziwnego - auto wygląda jakby "urwało się" z planu a. Przy projektowaniu tego modelu nie uwzględniono jednak stanu naszych dróg. Podczas jazdy do uszu podróżnych dochodzą liczne stuki i skrzypienia z okolic dachu i szyb. Nie jest to jednak, moim zdaniem, wysoka cena za jazdę tak kosmicznym wozem.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty