Do napędu testowanego Renault Arkana służyła nowa jednostka hybrydowa 1.6 E-Tech o mocy 145 KM. Sercem układu jest silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3, który generuje skromne 94 KM i 148 Nm momentu obrotowego. Współpracuje on z silnikiem elektrycznym o mocy 49 KM i momencie obrotowym 205 Nm. Moc systemowa układu to 145 KM. Układ napędowy typu full-hybrid współpracuje z akumulatorem trakcyjnym 230V o pojemności 1,2 kWh.
Zdaniem producenta, do 80% czasu jazdy po mieście może odbywać się w trybie całkowicie elektrycznym, co z kolei prowadzi do 40% niższego zużycia paliwa. Producent deklaruje średnie spalanie na poziomie 4,9 l/100km. Czy to przesada? Nie do końca, choć osiągnięcie takiego wyniku w mieście nie jest proste, ale nie niemożliwe. W normalnym ruchu i bez jazdy na wynik, hybrydowa Arkana spaliła około 6 l/100km. Przy dynamicznej jeździe spalanie podskoczyło do 7 l/100km. W trasie, przy prędkości 100-120 kmh można zejść poniżej 6 l/100km.
Zobacz także: Mercedes EQA - prezentacja modelu
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?