Przeznaczona do jazdy po mieście

Agnieszka Theron
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Kię Picanto poddano kuracji odmładzającej. Nadal jest to auto, które polecić można raczej do jazdy po mieście, niż rodzinnego podróżowania.
Kię Picanto poddano kuracji odmładzającej. Nadal  jest to auto, które polecić można raczej do jazdy po mieście, niż rodzinnego podróżowania.
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

W ramach face liftingu przeprojektowano zderzaki, maskę i przednie błotniki oraz oba zderzaki. Inaczej wyglądają reflektory, światła tylne i lusterka zewnętrzne, w których umieszczono kierunkowskazy. Nowy kształt nadano konsoli środkowej z zestawem wskaźników podświetlanych na czerwono-pomarańczowo.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Poza modyfikacją wyglądu zmianie uległo również wyposażenie standardowe. W wersji podstawowej dołożono poduszkę powietrzną dla pasażera siedzącego z przodu, regulację wysokości fotela kierowcy, a zderzaki, klamki, lusterka lakierowane są w kolorze nadwozia. Standardem jest dojazdowe koło zapasowe dla wersji benzynowych. Przyznać trzeba, że w porównaniu z poprzedniczką jakość materiałów wykończeniowych jest zdecydowanie lepsza.

 

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

Nie ma się co oszukiwać - Picanto nie jest autem rodzinnym. W miarę wygodnie mogą nim podróżować cztery dorosłe osoby, chociaż siedzący z tyłu będą narzekać na brak przestrzeni na wysokości kolan. Jeśli do auta będzie chciała zmieścić się 5-osobowa rodzina, to lepiej, aby z tyłu jechały tylko dzieci.

 

Niewielki rozstaw osi i kół oraz prosta budowa zawieszenia sprawiają, że nierówności drogi nie są dobrze tłumione. Picanto sprawdza się w mieście. Łatwo nim zaparkować, a mały promień skrętu ułatwia manewrowanie.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

W czasie testu średnie zużycie paliwa benzynowego silnika 1,1 l/65 KM wyniosło 5,3 l/100 km, mimo niezbyt dynamicznej jazdy. Stosunkowo duże spalanie to efekt m.in. słabej dynamiki. Podczas wyprzedzania na trasie gaz musi być wciśnięty praktycznie "do dechy". Silnik robi się głośniejszy przy ok. 3200 obr./min. 5-stopniowa skrzynia biegów pracuje w miarę precyzyjnie, ale skok przełożeń mógłby być krótszy.

 

Z przodu siedzi się dość wygodnie, chociaż przydałyby się dłuższe siedziska. Bagażnik o pojemności 157 l jest niewielki. Zmieszczą się do niego podstawowe zakupy, ale spakowanie się na dłuższy wyjazd może być problemem.

 

Wybrane dane techniczne

 

Typ silnika

benzynowy

Ilość cylindrów/zaworów

4/16

Pojemność skokowa (cm3):

1086

Moc maksymalna (KM/obr./min):

65/5500

Maks. moment obr. (Nm/obr./min):

97/2800

Przyspieszenie 0-100 km/h (s):

15,1

Prędkość maksymalna (km/h):

154

Zużycie paliwa: trasa/miasto (l/100 km):

4,6/6,5

Długość x szerokość x wysokość (cm):

349,5 x 159,5 x 148

Rozstaw osi (cm):

237,0

Pojemność bagażnika (l)

157

Cena (zł):

36 400

 

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty