Dotychczas "strefa 30" obejmie ścisłe centrum miasta pomiędzy ul. św. Marcina, Solną, Al. Niepodległości i Al. Marcinkowskiego. W 2013 roku władze chcą powiększyć rejon ograniczenia prędkości do tzw. I ramy komunikacyjnej, zatem obejmie on całe centrum miasta. Granice wyznaczać będą ulice: Pułaskiego, Roosevelta na zachodzie, Matyi, Królowej Jadwigi (granica południowa), Jana Pawła II (wschód) a od północy tory kolejowe i ulica Przepadek, informuje ZDM. Wprowadzane etapami zmiany skończą się w 2013 roku.
**CZYTAJ TAKŻE
Poznań: ruszyła budowa ścieżek rowerowych**
Kierowca kontra rowerzysta po nowemu**
W międzyczasie na ulicach: Działyńskich, Gwarnej, Kantaka, Kościuszki, Młyńskiej, Nowowiejskiego, placu Wolności, 27 Grudnia mają się pojawić wydzielone dla rowerzystów pasy jezdni, czyli tzw. kontrapasy. Rowerzystów pownien ucieszyć też fakt, że w centrum miasta będzie więcej stojaków rowerowych.
Władze Ponzania chcą też ograniczyć liczbę miejsc postojowych oraz przebudować skrzyżowania. Wszystko to w celu, zmniejszenia liczby wypadków drogowych i poprawy bezpieczeństwa, poprzez zmniejszenie różnicy prędkości pomiędzy rowerzystami i samochodami. Urzędnicy argumentują, że wprowadzenie "strefy 30" ułatwi pieszym oraz rowerzystom poruszanie się po mieście.
Źródło: zdm.poznan.pl
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?