Peugeot proponuje Boxera w nawet nieco szerszej roli, niż tylko kamper. To w zasadzie auto rekreacyjne z różnorakim wyposażeniem umożliwiającym dalekie wyprawy i kontakt z naturą. Wielki grill z błyszczącymi listwami Cast Iron jest zgodny z aktualną stylistyką marki. Z przodu jest widoczna osłona podwozia, a poszerzone nadkola mają charakterystyczne nacięcia. Zmieniono również przednie zderzaki.
Wnętrze pojazdu ma powierzchnię 10 m², w sam raz dla 3 osób. Kabina ma cztery odrębne strefy: kuchnię z jadalnią, miejsce do spania, łazienkę i miejsce kierowcy. Liczne schowki pomieszczą cały sprzęt do sportów ekstremalnych i codziennego życia.
Tapicerka i wykładziny zostały opracowane specjalnie dla tego modelu. Obok sportowej technicznej tkaniny zastosowano też Alkantarę® Gris Greval. Wnętrze ocieplają elementy wykonane z drewna.
Stół, blat kuchenny i zlew są wykonane z naturalnego białego minerału aragonitu, który łączy twardość kamienia z pięknem ceramiki. Podłoga jest zrobiona z materiału w 100-procentach pochodzącego z recyklingu i w całości nadającego się do ponownego przetworzenia.
Jak informuje producent, wykorzystane w samochodzie tworzywa sztuczne składają się w 85% z przetworzonych zbiorników samochodowych, w 10% z butelek na mleko i w 5% z flakonów z białego szkła (np. na mydło w płynie). 50 kg odzyskanych w ten sposób tworzyw sztucznych pozwoliło na zmniejszenie emisji CO2 o 75 kg w porównaniu do tradycyjnych plastików.
Peugeot Boxer 4x4 Concept jest wyposażony w sprzęt, który jest nieodzowny na biwaku. Jest zatem namiot samochodowy Wanderlust Green, a o odpowiednie oświetlenie podczas biwakowania zadba osiem modułów LED przejętych z Peugeota 508, które zostały wbudowane w nadwozie nad przednią szybą.
System infotainment i nawigację dostarczyła marka Alpine, która specjalizuje się w multimedialnych systemach pokładowych.
Auto jest też wyposażone w kanadyjskie canoe z drewna orzechowego, umieszczone na specjalnym bagażniku na dachu. Do dyspozycji kierowcy i pasażerów jest również rower górski Peugoet eM02 FS Powertube z najnowszej gamy eBikes Peugeot ze wspomaganiem elektrycznym. Jednoślad jest zamontowany na specjalnym uchwycie z tyłu nadwozia.
Do napędu pojazdu zastosowano silnik BlueHDi o mocy 165 KM i z maksymalnym momentem obrotowym o wartości 370 Nm. Napęd, za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, jest przekazywany na obie osie. Układ 4x4 został opracowany wspólnie z firmą Dangel, specjalistą od modyfikacji napędu. System wykorzystuje sprzęgło wiskotyczne i skrzynię rozdzielczą z przodu. Można go włączyć trzema przełącznikami umieszczonymi z lewej strony deski rozdzielczej. Dostępne są trzy tryby jazdy: 2WD - umożliwia jazdę z napędem przednim, 4WD - w przypadku zmniejszenia przyczepności moc jest przenoszona automatycznie na tylne koła, Lock - blokuje tylny most, by umożliwić pokonanie ekstremalnie trudnego terenu.
Skuteczność działania napędu na cztery koła podnoszą terenowe opony BF Goodrich oraz o 30 mm większy z przodu i 50 mm z tyłu.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?