Peugeot 607

Piotr Robakowski
Przed dwoma tygodniami Peugeot zaprezentował dziennikarzom odmłodzony technicznie model 607. Ta komfortowa limuzyna wzbogaciła się o dwa elementy, które poprawiają nie tylko komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo podróży.

Przed dwoma tygodniami Peugeot wraz z premierą modelu 307 CC, zaprezentował dziennikarzom odmłodzony technicznie model 607. Ta komfortowa limuzyna wzbogaciła się o dwa elementy, które poprawiają nie tylko komfort, ale przede wszystkim bezpieczeństwo podróży.**Samochód - telefon
Jedną z nowości jest zintegrowany system bluetooth - pozwalający wybierając opcję wykrywania telefonu komórkowego korzystać ze wszystkich jego możliwości podczas jazdy. Nie trzeba zatem wkładać małej karty do zazwyczaj montowanego w samochodach czytnika, by używać telefon komórkowy podczas jazdy. System bluetooth, to platforma, która bezprzewodowo łączy się z telefonem komórkowym - jeśli planujemy zakup Peugeota 607, warto sprawdzić czy nas telefon posiada tę funkcję - i korzystać z niego w pełni tylko za pomocą umieszczonych w samochodzie systemów. Możemy zatem wybierając z menu (wyświetlacz komputera pokładowego) korzystać z książki telefonicznej, mamy także możliwość wysyłania i odbierania wiadomości tekstowych (SMS-ów). Zainstalowany w modelu 607 system zintegrowany jest z systemem audio, automatycznie wyciszając gdy odbieramy rozmowę lub sami chcemy przedzwonić. Peugeot 607 jest drugim obok BMW serii 5 samochodem, który podobna funkcję oferuje polskim klientom. Inne marki - jak Saab wraz z modelem 93 SportSedan, czy Mercedes w modelach E i S - to urządzenie wprowadzą prawdopodobnie dopiero w połowie przyszłego roku. Firma oferuje swoim klientom już przy zakupie pojazd z seryjnie montowanym telefonem Nokia 6310i.
Sześć biegów pod ręką**
Nowością w oferowanym już od kilku dni także w Polsce modelu 607 jest manualna przekładnia z sześcioma przełożeniami. Przekładnia współpracuje z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym 2.2 HDI o mocy 136 KM i maksymalnym momencie obrotowym wynoszącym 314 Nm przy 2000 obr./minutę. Na uwagę zasługuje fakt, że już 80 procent wartości momentu obrotowego dostępna jest od 1200 obr./minutę. Krótsze przełożenia sześciostopniowej przekładni typu ML6C pozwalają rozpędzić pięciometrową 607-mkę od 0 do 100 km/h w czasie 11.54 sekundy, a maksymalna prędkość wynosi 205 km/h. Średnie zużycie paliwa waha się w granicach 6.6 litrów oleju na 100 km. Silnik ten posiada filtr cząstek stałych i dodatkowo system EOBD - informujący kierowcę o przekroczeniu określonych przepisami wartości emisji spalin. Wraz z nowinkami technicznymi pojawiły się także ułatwiające obsługę auta elementy - otwieranie i zamykanie bagażnika odbywa się przy wykorzystaniu elektrycznych siłowników, pojawiły się elektrycznie składane lusterka boczne. Nad bezpieczeństwem czuwają także boczne poduszki powietrzne będące uzupełnieniem już oferowanych kurtyn bocznych. Ceny modelu 607 w zależności od wersji i wyposażenia zawierają się w granicach od 131 do 165 tys. złotych.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty