Peugeot 508 SW 1.6 THP

Dariusz Wołoszka / Info-ekspert
Peugeot 508 SW 1.6 THP, Fot: Dariusz Wołoszka / Info-ekspert
Peugeot 508 SW 1.6 THP, Fot: Dariusz Wołoszka / Info-ekspert
Ten model to nowe kombi znad Sekwany, większe niż Toyota Avensis Wagon i VW Passat Variant. Ma też pojemniejszy bagażnik niż Renault Laguna Grandtour lub Opel Insignia Sports Tourer, a jego ceny zaczynają się od 81 800 zł.

Kombi zbudowane na płycie podłogowej Citroena C5 posiada dośc elegancką bryłę nadwozia. Smukłe reflektory, nowy kształt

Peugeot 508 SW 1.6 THP, Fot: Dariusz Wołoszka / Info-ekspert
Peugeot 508 SW 1.6 THP, Fot: Dariusz Wołoszka / Info-ekspert

przedniego wlotu powietrza i niewielki, niemal ukryty pod logo lwa napis Peugeot wyznaczają nowy kierunek stylistyczny marki.
Rozstaw osi wynoszący aż 2817 mm (o 17 mm więcej niż w Peugeocie 607) jest gwarancją obszernej przestrzeni pasażerskiej. Pasażerowie obu rzędów siedzeń nie mogą narzekać na brak miejsca. Fotele przednie cechują się dobrym podparciem bocznym i lędźwiowym oraz optymalną długością siedzisk. Z tyłu na wygodnej kanapie bez problemu zajmą miejsce trzy osoby.

Przestronność kabiny potęgowana jest przez szklany, panoramiczny dach Cielo z elektrycznie sterowaną roletą. Okno dachowe o powierzchni 1.62 m2 jest o prawie ¼ większe niż w modelu 407.

Peugeot 508 SW 1.6 THP, Fot: Dariusz Wołoszka / Info-ekspert
Peugeot 508 SW 1.6 THP, Fot: Dariusz Wołoszka / Info-ekspert

Całe wnętrze 508–ki zaprojektował polski designer Adam Bazydło. Wszystkie elementy na desce rozdzielczej i konsoli centralnej są czytelne i łatwo dostępne.  Na szczycie konsoli centralnej zamontowano kolorowy, siedmiocalowy wyświetlacz systemu nawigacji. System wymagający dopłaty (minimum 2700 zł) posiada jedne z najbardziej czytelnych map spośród fabrycznych systemów nawigacyjnych. Poniżej znajduje się panel sterowania zestawem audio oraz klimatyzacją. System Hi-Fi JBL zawierający 10 wysokiej jakości głośników zaspokoi wymagania każdego melomana. Ilość przycisków na konsoli centralnej została ograniczona dzięki pomysłowemu rozwiązaniu w postaci pokrętła/joystika z funkcyjnymi klawiszami umieszczonymi przed podłokietnikiem, który w prosty sposób pozwala na sterowanie systemami multimedialnymi w aucie.

Nad deską rozdzielczą dominuje dostępny za dopłatą kolorowy wyświetlacz Head-Up. Nie odbijający światła, poliwęglanowy panel wyświetla informacje istotne podczas jazdy: aktualną prędkość, wskazania nawigacji lub ustawienia tempomatu.

Peugeot 508 SW 1.6 THP, Fot: Dariusz Wołoszka / Info-ekspert
Peugeot 508 SW 1.6 THP, Fot: Dariusz Wołoszka / Info-ekspert

Atrakcyjny design zewnętrzny francuskiego kombi nie wpływa negatywnie na pojemność przestrzeni bagażowej. Do dyspozycji podróżujących oddano aż 612 litrów bagażnika, który po złożeniu tylnych siedzeń powiększa się do 1817 litrów. Za dopłatą 2000 zł możemy wyposażyć Peugeota 508 SW w elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, z możliwością zdalnego otwierania i programowania wysokości otwierania – funkcja niezwykle przydatna np. w niskim garażu. Uzupełnieniem obszernej przestrzeni ładunkowej jest kilkanaście schowków i kieszeni o łącznej pojemności 22 litrów.

Oferta silnikowa Peugeota składa się z dwóch silników benzynowych oraz czterech wysokoprężnych o mocach od 115 do 200 KM. Testowy egzemplarz wyposażony był w jednostkę benzynową o pojemności 1598 cm3, mocy 156 KM i momencie 240 Nm. Rozpędzanie ważącego 1420 kg kombi do pierwszych 100km/h trwa 8,8 sekundy i kończy się na wskazaniu 220 km/h. Wartości te przekładają się na satysfakcjonujące osiągi przy akceptowalnym zużyciu paliwa. W ruchu miejskim Peugeot zużywa ok. 10 litrów paliwa na każde 100 km, w trasie ok. 6 litrów na 100 km, a w cyklu mieszanym ok. 7,5 litra na 100 km. Silnik 1.6 THP współpracuje z manualną sześciobiegową skrzynią biegów. Krótka dźwignia zmiany biegów o niewielkim skoku pracuje precyzyjnie.

Zawieszenie przednie bazujące na kolumnach McPhersona w parze z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym oferuje dobre tłumienie nierówności nawierzchni przy zachowaniu precyzji prowadzenia.

Sześć poduszek powietrznych dba o bezpieczeństwo bierne podróżujących, a zestaw systemów ABS, ESP, ASR, REF (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania - oś przednia/tylna), CBC (elektroniczny rozdzielacz siły hamowania - strona prawa/lewa) i Hill Assist zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego.

Wybrane dane techniczne Peugeota 508 SW i konkurentów:

Marka/model

Peugeot 508 SW

Opel Insignia Sports Tourer

VW Passat Variant

Wersja

Allure

Edition

Comfortline

cena (zł)

102 400

108 650

103 690

Silnik

Benzynowy

Benzynowy

Benzynowy

Pojemność (cm³)

1598

1598

1390

Moc (KM)

156

180

160

Moment obrotowy (Nm)

240

230

240

Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s)

8,8

9,2

8,7

Prędkość maksymalna (km/h)

220

220

218

Średnie spalanie (l/100 km)

6,3

7,2

6,5

Emisja CO2 (g/km)

145

169

149

Skrzynia biegów

manualna 6 - stopniowa

manualna 6 - stopniowa

manualna 6 - stopniowa

Pojemność bagażnika (l)

612

540

603

Tekst i zdjęcia: Dariusz Wołoszka / Info-ekspert


Info-Ekspert
Info-Ekspert

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty