- zaledwie kilka miesięcy po ukazaniu się podstawowego modelu 307 hatchback.
Ten podstawowy znalazł uznanie u odbiorców i jurorów europejskiego konkursu, uzyskując tytuł "samochodu roku 2002". Jeśli podobny konkurs byłby zorganizowany w kategorii samochodów z uniwersalną wersją nadwoziową to bez wątpienia zwyciężyłoby kombi "trzysta siódemki".
Firma Peugeot wyróżnia dwie odmiany uniwersalne nadwozia 307: kombi i SW. Pierwsza z wymienionych odmian to klasyczne rozwiązanie tego typu, z tylną kanapą przeznaczoną dla 3 osób. Kanapa jest składana i wtedy uzyskujemy ogromną przestrzeń bagażową 1770 dm3
. Przestrzeń tę wykorzystano do tworzenia drugiej z wymienionych odmian, a mianowicie SW, która odznacza się bardziej interesującymi rozwiązaniami konstrukcyjnymi zastosowanymi w budowie nadwozia.
Cechy szczególne SW
Wnętrze 307 SW może imponować przestrzenią, a dodatkowe wrażenie odbierania tej przestrzeni potęguje nie tylko olbrzymia przednia szyba, ale najbardziej wyróżniający się element - panoramiczny dach. Sprawia on, że powierzchnia zewnętrzna nadwozia aż w jednej trzeciej jest przeszklona. Po prostu zaprasza światło do wnętrza.
Jadący mają świetną widoczność i jeśli do tego dołączymy duży komfort wynikający z przestrzeni wewnętrznej i peugeotowskiego zawieszenia, łatwo zrozumiemy hasło "panoramiczny wypoczynek".
Jest jeszcze inna, charakterystyczna cecha wyróżniająca Peugeota 307 SW. To możliwość przewożenia 7 osób w indywidualnych fotelach. Na stałe są zamontowane dwa rzędy foteli dla 5 osób, ale istnieje możliwość dokupienia dodatkowych dwóch foteli.
Wszystkie fotele mają modułową budowę i można je konfigurować na różne sposoby; wyjmować, przestawiać, zamieniać rzędami, tworzyć stoliki itp., naliczono aż 108 konfiguracji.
Silniki
Wybór jest spośród czterech silników. Są to jednostki 4-cylindrowe, dwie benzynowe o pojemności skokowej 1.6 i 2.0-litry oraz dwie wysokoprężne o jednakowej 2-litrowej pojemności skokowej, ale zróżnicowane osiąganą mocą. Oba diesle bardzo nowoczesne, z bezpośrednim wtryskiem paliwa typu common-rail, u Peugeota oznaczone HDi. Mają turbodoładowanie, a ten o większej mocy również chłodzenie powietrza doładowywanego.
Jednostki benzynowe również są nowocześnie skonstruowane, choć znane już kilka lat. Ich rozrząd składa się z dwóch wałków i 16-zaworów umieszczonych w głowicy ze stopów lekkich. Odznaczają się niską emisją spalin i elastycznością pracy.
Wrażenia z jazdy
Peugeoty w ogóle są samochodami, które przyjemnie prowadzić. Ocena taka wynika z ergonomii miejsca kierowcy, precyzji działania urządzeń sterowania i wspomnianego już komfortu wynikającego z dobrze dobranego zawieszenia. Wszystkie te cechy ma 307 SW. Poza tym pojazd zachowuje się stabilnie w ruchu, łatwo utrzymać kierunek jazdy nawet przy dużych prędkościach, ale wówczas trzeba brać pod uwagę, że na zakrętach samochód będzie zdradzał chęć do niewielkiej nadsterowności.
Podsumowanie
Wydaje się, że trzy walory pojazdu decydują o tym, że kierujemy zainteresowanie w jego stronę. Są to; przyjemna sylwetka, duże wnętrze i wygoda jazdy. Do tych zalet dołączamy jeszcze uniwersalność wnętrza. 307 SW to samochód na dalsze rodzinne wyjazdy.
Wybrane dane techniczne - Peugeot 307 SW 2.0 HDi
Rodzaj silnika | wysokoprężny |
Liczba cylindrów/zaworów | 4/8 |
Pojemność skokowa (cm3 ) | 1997 |
Moc maksymalna (KM-obr/min) | 110-4000 |
Maks. moment obr. (Nm-obr/min) | 250-1750 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 13,8 |
Przyspieszenie 0-1000 m (s) | 34,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 183 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3 ) | 60 |
Zużycie paliwa: cykl miejski/poza- miejski/mieszany (dm3 /100 km) | 7,2/4,4/5,4 |
Pojemność bagażnika (dm3 ) | 520÷1539 |
Długość x szerokość x wysokość (mm) | 4419x1757x1533 |
Rozstaw osi (mm) | 2708 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 |
Cena wersji 307 SW 2.0 HDi - 110 KM (zł) | 83300 |
Nasza ocena (przyznana liczba gwiazdek 1÷5)
Przestronność wnętrza | ***** | Samochód można przystosować do przewozu 7 osób. Dwie osoby w trzecim rzędzie nie mają wiele miejsca na nogi, ale nie zmniejsza to oceny przestronności wnętrza |
Silnik | ***** | 2.0 HDi - 110 KM: elastyczny, cichy w pracy i ekonomiczny |
Poziom hałasu | **** | Hałas mało odczuwalny, wynika z niewielkich drgań silnika na biegu luzem |
Hamulce | **** | Standardowo tarczowe na 4 koła, przednie wentylowane, ABS. Duża skuteczność działania nawet po nagrzaniu przez wielokrotne hamowanie |
Dynamika | **** | Wysoka nota za intensywność rozpędzania do niższej prędkości niż "katalogowe" 100 km/h |
Zużycie paliwa | ***** | Samochód, którego masa własna z kierowcą wynosi 1,5 tony, a dopuszczalna masa całkowita ponad 2 tony, wykazuje średnie zużycie 5,4 l/100 km - to świetny wynik |
Nowoczesność konstrukcji | ***** | Nowa płyta podłogowa, nowoczesne zespoły jezdne i sterowania oraz podobająca się stylizacja nadwozia |
Wyposażenie | **** | Trzeba dopłacać za lakier metalizowany |
Wybrane wyposażenie standardowe 307 SW 2.0 HDi Premium
- Trzy indywidualne fotele w 2 rzędzie
- Szklany dach panoramiczny z zasłoną sterowaną elektrycznie
- Poduszki powietrzne; przednie, boczne i kurtynowe
- ABS + rozdzielacz siły hamowania oraz wspomaganie hamowania awaryjnego
- Progresywne wspomaganie kierownicy
- Klimatyzacja automatyczna
- Lusterka zewnętrzne sterowane elektrycznie i podgrzewane
- Komputer pokładowy
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?