Peugeot 207 SW kontynuuje tradycje swego poprzednika, popularnej dwieścieszóstki. Jest dynamiczny, dobrze wykonany i, co równie ważne, wygląda przebojowo. Wersja kombi pojawiła się na rynku kilka miesięcy po premierze hatchbacka. Jest zdecydowanie bardziej praktyczna, a stylizacja nadwozia w motoryzacyjnym światku zyskała przychylne opinie.
Druga generacja Skody Fabii też zbiera dobre noty. Podobnie jak w przypadku Peugeota, dużo zawdzięcza poprzednikowi. Czeski producent i tym razem wykazał się zaangażowaniem i
nowa Fabia, podobnie jak Octavia, to zdecydowanie dojrzałe auto.
Wnętrze małego Peugeota na pierwszy rzut oka nie napawa optymizmem. Na desce rozdzielczej dominuje smutna czerń, a tapicerka wydaje się zbyt pospolita. Materiał, jakim pokryto fotele, okazuje się jednak praktyczny, bo łatwo usunąć z niego wszelkie zabrudzenia.
Nie zachwyca też przeładowanie panelu centralnego przyciskami do obsługi urządzeń pokładowych. W najtańszej wersji Peugeota znaleźć można więcej wyposażenia wpływającego na funkcjonalność. Centralny zamek i elektrycznie otwierane szyby przednie nie wymagają dopłaty.
Skoda jest autem praktycznym. We wnętrzu nie znajdziemy nawet odrobiny ekstrawagancji. Wszystko jest proste, czytelne i całkiem dobrze wykonane. Wszystkie przełączniki, wyświetlacze, materiały przypominają inne modele marki. Z jednej strony to dobrze, bo takie rozwiązanie wpływa na niższą cenę samochodu. Istnieje jednak obawa, że brak charakteru pozbawi Skodę wielu klientów.
Największą zaletą Fabii okazuje się przestrzeń we wnętrzu. Miejsca nie zabraknie zarówno dla pasażerów, jak i na duży bagaż. Ponadto w małej Skodzie jest sporo różnego rodzaju schowków i kieszeni (m.in. szuflada pod fotelem kierowcy). Peugeot w tej dziedzinie nie jest w stanie dorównać konkurentce.
Pojemność bagażnika 207 SW wynosi 337 l, a po złożeniu tylnych siedzeń wzrasta do 1258 l.
Wystarcza to co prawda na przewiezienie sporej ilości bagażu, ale francuz nie może mierzyć się ze Skodą. Jej przestrzeń bagażowa ma objętość aż 480 l i można ją zwiększyć do maksymalnie 1460 l.
207 SW dostępny jest z silnikami benzynowymi 1,4 l/75 lub 95 KM i 1,6 l/120 KM oraz wysokoprężnym 1,6 l/90 lub 110 KM. Fabię kombi można kupić z benzyniakami 1,2 l/70 KM, 1,4 l/85 KM, 1,6 l/105 KM i dieslami 1,4 l/70 lub 80 KM i 1,9 l/105 KM.
Wrażenia z jazdy
Za kierownicą Skody siedzi się dość wysoko. Takie rozwiązanie nie wszystkim się podoba, ma ono jednak dość dużą zaletę. Lepsza widoczność poprawia bezpieczeństwo. W Peugeocie fotele znajdują się niżej i nieco lepiej je wyprofilowano, co odczuwa się szczególnie podczas szybszego pokonywania zakrętów, bo lepiej podtrzymują ciało kierowcy i pasażera siedzącego z przodu.
Zawieszenie 207 SW jest nieco niższe i twardsze, przez co pewniej utrzymuje małego Peugeota na drodze. Skoda sprawia wrażenie nieco ociężałej, choć w naszych warunkach drogowych, wyższy skok zawieszenia może niejednokrotnie pomóc w pokonywaniu drogowych przeszkód.
W Peugeocie precyzyjniej pracuje 5-stopniowa ręczna skrzynia biegów. Testowane przez nas autach napędzały silniki benzynowe. Pod maską Peugeota umieszczono niewielką jednostkę o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM. 207 z najsłabszym z gamy pięciu dostępnych silników rozpędza się dość wolno, zużywając średnio ok. 7,5 l/100 km.
W Skodzie wraz z nowym modelem do sprzedaży wprowadzono sporo unowocześnionych jednostek napędowych, m.in. silnik 1.4 dysponujący mocą 85 KM. Fabia jest szybsza od konkurenta i zużywa podobne ilości paliwa. Na korzyść Peugeota przemawia jednak lepsza kultura pracy.
Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)
| Peugeot 207 SW 1.4 75 KM | Skoda Fabia Combi 1.4 85 KM |
Przestronność wnętrza | | + |
Silnik | | + |
Poziom hałasu (odczuwalny) | + | |
Zużycie paliwa | Remis | |
Wyposażenie | Remis | |
Cena | | + |
Wybrane dane techniczne
| Peugeot 207 SW Presence | Skoda Fabia Combi Classic |
Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika | 4/8/benzynowy | 4/16/benzynowy |
Pojemność skokowa (cm3 | 1360 | 1390 |
Moc maksymalna (KM/obr./min) | 75/5400 | 85/5000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr./min): | 118//3300 | 132/3800 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 14,2 | 12,7 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 170 | 175 |
Pojemność bagażnika (l) | 337/ | 480/1460 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 50 | 45 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km) | 5,3/8,8 | 5,3/8,6 |
Długość x szerokość x wysokość (cm) | 415,6/174,8/155,5 | 423,9/164,2/149,8 |
Rozstaw osi (cm) | 254 | 246,2 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 | 2/10 |
Cena (zł) | 45 700 | 43 400 |
Utrata wartości po 3 latach (proc.) | 38,9 | 37,4 |
Wybrane wyposażenie seryjne
| Peugeot 207SW Presence | Skoda Fabia Combi Classic |
Poduszki powietrzne | 2 | 4 |
Układ ABS | S | S |
Układ kontroli trakcji ESP | 2500 | - |
Wspomaganie układu kierowniczego | S | S |
Centralny zamek | S | 850 zł |
Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | S/- | -/- |
Lusterka zewnętrzne sterowane i podgrzewane elektrycznie | -/- | -/- |
Klimatyzacja manualna | 4600 zł | 3600 zł |
Radioodtwarzacz z CD | 1800 zł | 700 zł |
S - wyposażenie standardowe
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?