Peugeot 207 – pierwsza jazda

Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit
We Francji odbyła się – ponowna – prezentacja Peugeota 207. Tym jednak razem mieliśmy możliwość jeżdżenia samochodem.
Podczas jazdy Peugeotem 207 nie warto mieć kataru, trudno bowiem będzie docenić dystrybutor zapachu, który uprzyjemnia jazdę. Poza tym, Peugeot 207 wygląda jak zmniejszony model 307.
Fot. Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit

 

Zdaniem kierownictwa Peugeota zapotrzebowanie na małe samochody będzie rosło. Firma jest więc przygotowana - oferuje modele 107, 1007 i teraz 207, który jest następcą przebojowego 206. Najtańsza wersja modelu 207 kosztuje w Polsce 40 800 zł.  

Fot. Ryszard Polit: Do napędu modelu 207 przewidziano 3 silniki benzynowe i 3 wysokoprężne.
Fot. Ryszard Polit: Do napędu modelu 207 przewidziano 3 silniki benzynowe i 3 wysokoprężne.

 

Konstrukcja  

 

W założeniach konstrukcyjnych małych samochodów niewiele się zmieniło. Model 207 ma większe wymiary od poprzednika, co jest zgodne z obecnie panującym trendem. Pojazd oferowany jest z nadwoziem 3-lub 5-

Fot. Ryszard Polit: Peugeot 207 ma atrakcyjną sylwetkę zaprojektowaną przez stylistów Peugeota. Model 206 będzie nadal produkowany.
Fot. Ryszard Polit: Peugeot 207 ma atrakcyjną sylwetkę zaprojektowaną przez stylistów Peugeota. Model 206 będzie nadal produkowany.

drzwiowym o długości 403 cm i bagażnikiem o pojemności 270 l. Model 207 jest jednym z pierwszych małych aut dostosowanych do nowych przepisów dotyczących ochrony pieszych. Przednia część auta została tak skonstruowana, by maksymalnie ograniczyć skutki kolizji z pieszym. Wbudowano więc

Fot. Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit

odpowiednie pochłaniacze energii i zwiększono odległość między pokrywą a silnikiem. Konstrukcja zawieszenia jest już typowa - z przodu kolumny McPhersona, z tyłu belka skrętna. W nowym modelu elementy te zostały zaprojektowane od nowa. Zwraca uwagę duża ilość jednostek napędowych, benzynowych o pojemności 1,4 l (75 lub 90 KM),

Fot. Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit

1,6 l/110 KM oraz diesli - 1,4 l/68 KM, 1,6 l (90 KM lub 110 KM).  

 

Pierwsze wrażenia

 

Peugeot 207 sprawia bardzo dobre wrażenie. Wnętrze jest obszerne, szczególnie z przodu. Tablica przyrządów jest

Fot. Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit

czytelna, przełączniki rozmieszczono ergonomicznie. Podczas jazdy pojazd zachowuje się stabilnie, a komfort jazdy jest całkiem niezły. Dynamika pojazdu zależy od użytego silnika. Wydaje się, że optymalną jednostką napędową jest silnik

Fot. Ryszard Polit
Fot. Ryszard Polit

benzynowy 1,4 l o mocy 90 KM, który zapewnia wystarczającą dynamikę i nie kosztuje zbyt wiele - od 42 800 zł. Dobre wrażenie sprawia też najmniejszy z oferowanych diesli - 1,4 l o mocy 68 KM. bez względu na rodzaj zastosowanego silnika, wnętrze pojazdu jest skutecznie wyciszone.

 

Najtańsza wersja, model 3-drzwiowy napędzany silnikiem 1,4 l o mocy 75 KM, kosztuje 40 800 zł. Samochody z tym silnikiem będą dostępne od września. W klasie małych aut konkurencja jest bardzo silna. Wydaje się, że Peugeot 207 ma duże szanse na sukces, gdyż oferowany jest w konkurencyjnych cenach.  Jak powiedział prezes zarządu Peugeot Polska Pierre Garnier model 207 nie zastępuje modelu 206, który będzie dostępny u nas jeszcze przez około 2 lat. Model 207 poszerza gamę produktów Peugeota.  

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

benzynowy

benzynowy

benzynowy

diesel

diesel

diesel

Pojemność

skokowa (cm3)

1360

1360

1587

1398

1560

1560

Moc (KM)

75

90

110

70

90

110

Przyspieszenie

0-100 km/h (s)

14,5

12,7

10,6

11,5

b.d.

b.d.

Prędkość

maksymalna (km/h)

170

180

194

166

182

193

Zużycie paliwa

trasa/miasto (l/100 km)

5,0/8,4

5,2/8,5

5,6/9,3

3,8/5,8

3,8/5,8

4,1/6,0

Długość x szerokość

x wysokość (cm)

403 x 172 x 147

Pojemność bagażnika (l)

270

Cena wersji 3/5-drzwiowej (zł)

40 800/

42 300

42 800/

44 300

55 900/

57 400

79 400/-

47 300/

48 800

54 700/

56 200

 

Wybrane wyposażenie podstawowe:

 

4 poduszki powietrzne, układ ABS, centralny zamek, wspomaganie układu kierowniczego, szyby przednie sterowane elektrycznie

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty