Peugeot 206 SW 2.0 HDI

Redakcja
Fot. Peugeot: Pomysłowo umieszczona klamka tylnych drzwi.
Fot. Peugeot: Pomysłowo umieszczona klamka tylnych drzwi.
Wprowadzona w 2002 r. wersja kombi Peugeota 206 znacznie podnosi walory tego pojazdu.

Małe kombi może stać się alternatywą dla nadwozia typu hatchback, a większa przestrzeń bagażowa przydaje się w najmniej oczekiwanym momencie.

 

Fot. Peugeot: Peugeot 206 SW wykorzystuje tę samą płytę podłogową co wersja hatchback. Wersja kombi jest jednak dłuższa (403 cm).
Fot. Peugeot: Peugeot 206 SW wykorzystuje tę samą płytę podłogową co wersja hatchback. Wersja kombi jest jednak dłuższa (403 cm).

Mały Peugeot nie jest wcale taki mały, bowiem jego długość wynosi 403 cm. Wykorzystano w nim płytę podłogową pochodzącą z wersji hatchback. Jeździliśmy pojazdem napędzanym wysokoprężnym silnikiem 2.0 HDI o mocy 90 KM.

 

Cechy szczególne

Z technicznego punktu widzenia Peugeot 206 SW jest typowym przedstawicielem swojej klasy. Jedyne ciekawe rozwiązanie to konstrukcja tylnego zawieszenia,

Fot. Peugeot: Pomysłowo umieszczona klamka tylnych drzwi.
Fot. Peugeot: Pomysłowo umieszczona klamka tylnych drzwi.

charakterystyczna dla Peugeota. Zastosowano belkę poprzeczną łączącą dwa wahacze wzdłużne i dwa poprzeczne drążki skrętne. Poziomo położone amortyzatory nie zabierają miejsca w bagażniku, który ma regularne kształty i objętość - 315 l. Nie jest to dużo, ale regularne kształty wyraźnie zwiększają tzw. pakowność. Mniejsze pakunki można włożyć przez otwieraną szybę w pokrywie bagażnika - bardzo wygodne rozwiązanie. W porównaniu z wersją hatchback, w wersji kombi nie zwiększono rozstawu osi. Mimo to we wnętrzu kombi jest więcej miejsca, szczególnie na tylnej kanapie. Wrażenie przestronności wnętrza powiększa prowadzona wysoko nad głowami osób jadących z tyłu linia dachu. Wiele elementów, np. tablicę przyrządów, przejęto z wersji hatchback.

Silnik

Fot. Peugeot: Tablica przyrządów pochodzi z wersji hatchback.
Fot. Peugeot: Tablica przyrządów pochodzi z wersji hatchback.

Wysokoprężny silnik Peugeota o pojemności 2 l i mocy 90 KM jest doładowany turbosprężarką i ma wtrysk typu common rail. Jednostka napędowa nie jest specjalnie wysilona, co wróży długi okres użytkowania. Wyróżnia się także wysoką kulturą pracy. Zużycie paliwa w mieście wynosi ok. 7 na 100 km, co nie jest szczytem oszczędności.

Wrażenia z jazdy

Pojazd ma dobre własności jezdne. W porównaniu z wersją hatchback zawieszenie jest bardziej sztywne, co pomaga w

Fot. Peugeot: Bagażnik ma objętość 315 l, a po złożeniu tylnej kanapy – 1135 l.
Fot. Peugeot: Bagażnik ma objętość 315 l, a po złożeniu tylnej kanapy – 1135 l.

pokonywaniu zakrętów. Komfort jazdy jest typowy dla pojazdów tej wielkości. Silnik nie jest szczególnie głośny, a hałas przy prędkości 100 km/h ma poziom typowy dla tej klasy aut. Pojazd ma całkiem niezłą dynamikę. Prędkość 100 km/h Peugeot uzyskuje po 12,8 s, a czas rozpędzania na wyższych biegach jest zupełnie wystarczający. Pojazd z prędkości 100 km/h zatrzymuje się po przebyciu drogi nieco krótszej niż 40 m, co można uznać za wynik oczekiwany.

Podsumowanie

Peugeot 206 cieszy się dobrą opinią, a sporą cenę uzasadnia wykorzystanie silnika wysokoprężnego. Z tą jednostką napędową Peugeot oferowany jest w jednej wersji wyposażenia, w którego skład wchodzą m.in. 2 poduszki powietrzne, układ ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka.

  

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

wysokoprężny

Ilość cylindrów/zaworów

4/8

Pojemność skokowa (cm3):

1997

Moc maksymalna (KM/obr/min):

90/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

205/1750

Przyspieszenie 0-100 km/h(s):

12,8

Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s):

9,8

Prędkość maksymalna (km/h):

179

Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB):

69*

Droga hamowania od 100 km/h (m):

39,4

Pojemność bagażnika (dm3):

315/1135

Pojemność zbiornika paliwa (dm3):

50

Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km):

4,4/6,9

Długość x szerokość x wysokość (cm):

403 x 165 x 146

Rozstaw osi (cm):

244

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

Cena wersji XS (zł):

60 990

* - pomiar wg ADAC

Nasza ocena

Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych

Przestronność wnętrza

****

Wnętrze jest przestronne z przodu i z tyłu.

Silnik

****

Wysokoprężna jednostka napędowa cechuje się wysoką kulturą pracy.

Poziom hałasu

****

W Peugeocie jest głośniej niż w Skodzie Fabii Kombi 1.9 TDI/100 KM.

Hamulce

****

Peugeot ma wydajniejszy układ hamulcowy niż Skoda Fabii Kombi 1.9 TDI/100 KM.

Dynamika

***

Peugeot jest nieco wolniejszy od Skody Fabii Kombi 1.9 TDI/100 KM.

Zużycie paliwa

***

Silnik Peugeota zużywa nieco więcej paliwa od Skody Fabii Kombi 1.9 TDI/100 KM.

Nowoczesność konstrukcji

****

Chociaż Peugeota 206 zaprezentowano w 1998 r. jego konstrukcja się nie zestarzała.

Wyposażenie

****

Wystarczające, radio i klimatyzacja wymagają dopłaty.

Wyposażenie seryjne:

Peugeot 206 SW XS

Poduszki powietrzne

2

Układ ABS

s

System wspomagania nagłego hamowania

s

Wspomaganie układu kierowniczego

s

Centralny zamek

s

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

s/-

Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka

s

Klimatyzacja

o

Radioodtwarzacz

o

s - wyposażenie seryjne

o - wyposażenie za dopłatą

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty