Małe kombi może stać się alternatywą dla nadwozia typu hatchback, a większa przestrzeń bagażowa przydaje się w najmniej oczekiwanym momencie.
Mały Peugeot nie jest wcale taki mały, bowiem jego długość wynosi 403 cm. Wykorzystano w nim płytę podłogową pochodzącą z wersji hatchback. Jeździliśmy pojazdem napędzanym wysokoprężnym silnikiem 2.0 HDI o mocy 90 KM.
Cechy szczególne
Z technicznego punktu widzenia Peugeot 206 SW jest typowym przedstawicielem swojej klasy. Jedyne ciekawe rozwiązanie to konstrukcja tylnego zawieszenia,
charakterystyczna dla Peugeota. Zastosowano belkę poprzeczną łączącą dwa wahacze wzdłużne i dwa poprzeczne drążki skrętne. Poziomo położone amortyzatory nie zabierają miejsca w bagażniku, który ma regularne kształty i objętość - 315 l. Nie jest to dużo, ale regularne kształty wyraźnie zwiększają tzw. pakowność. Mniejsze pakunki można włożyć przez otwieraną szybę w pokrywie bagażnika - bardzo wygodne rozwiązanie. W porównaniu z wersją hatchback, w wersji kombi nie zwiększono rozstawu osi. Mimo to we wnętrzu kombi jest więcej miejsca, szczególnie na tylnej kanapie. Wrażenie przestronności wnętrza powiększa prowadzona wysoko nad głowami osób jadących z tyłu linia dachu. Wiele elementów, np. tablicę przyrządów, przejęto z wersji hatchback.
Silnik
Wysokoprężny silnik Peugeota o pojemności 2 l i mocy 90 KM jest doładowany turbosprężarką i ma wtrysk typu common rail. Jednostka napędowa nie jest specjalnie wysilona, co wróży długi okres użytkowania. Wyróżnia się także wysoką kulturą pracy. Zużycie paliwa w mieście wynosi ok. 7 na 100 km, co nie jest szczytem oszczędności.
Wrażenia z jazdy
Pojazd ma dobre własności jezdne. W porównaniu z wersją hatchback zawieszenie jest bardziej sztywne, co pomaga w
pokonywaniu zakrętów. Komfort jazdy jest typowy dla pojazdów tej wielkości. Silnik nie jest szczególnie głośny, a hałas przy prędkości 100 km/h ma poziom typowy dla tej klasy aut. Pojazd ma całkiem niezłą dynamikę. Prędkość 100 km/h Peugeot uzyskuje po 12,8 s, a czas rozpędzania na wyższych biegach jest zupełnie wystarczający. Pojazd z prędkości 100 km/h zatrzymuje się po przebyciu drogi nieco krótszej niż 40 m, co można uznać za wynik oczekiwany.
Podsumowanie
Peugeot 206 cieszy się dobrą opinią, a sporą cenę uzasadnia wykorzystanie silnika wysokoprężnego. Z tą jednostką napędową Peugeot oferowany jest w jednej wersji wyposażenia, w którego skład wchodzą m.in. 2 poduszki powietrzne, układ ABS, elektrycznie sterowane szyby i lusterka.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika | wysokoprężny |
Ilość cylindrów/zaworów | 4/8 |
Pojemność skokowa (cm3): | 1997 |
Moc maksymalna (KM/obr/min): | 90/4000 |
Maks. moment obr. (Nm/obr/min): | 205/1750 |
Przyspieszenie 0-100 km/h(s): | 12,8 |
Przyspieszenie (IV. biegu) 60-100 km/h (s): | 9,8 |
Prędkość maksymalna (km/h): | 179 |
Głośność (IV b.) przy 100 km/h (dB): | 69* |
Droga hamowania od 100 km/h (m): | 39,4 |
Pojemność bagażnika (dm3): | 315/1135 |
Pojemność zbiornika paliwa (dm3): | 50 |
Zużycie paliwa: trasa/miasto (dm3/100 km): | 4,4/6,9 |
Długość x szerokość x wysokość (cm): | 403 x 165 x 146 |
Rozstaw osi (cm): | 244 |
Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata) | 2/12 |
Cena wersji XS (zł): | 60 990 |
* - pomiar wg ADAC
Nasza ocena
Przyznana ilość gwiazdek na 5 możliwych
Przestronność wnętrza
****
Wnętrze jest przestronne z przodu i z tyłu.
Silnik
****
Wysokoprężna jednostka napędowa cechuje się wysoką kulturą pracy.
Poziom hałasu
****
W Peugeocie jest głośniej niż w Skodzie Fabii Kombi 1.9 TDI/100 KM.
Hamulce
****
Peugeot ma wydajniejszy układ hamulcowy niż Skoda Fabii Kombi 1.9 TDI/100 KM.
Dynamika
***
Peugeot jest nieco wolniejszy od Skody Fabii Kombi 1.9 TDI/100 KM.
Zużycie paliwa
***
Silnik Peugeota zużywa nieco więcej paliwa od Skody Fabii Kombi 1.9 TDI/100 KM.
Nowoczesność konstrukcji
****
Chociaż Peugeota 206 zaprezentowano w 1998 r. jego konstrukcja się nie zestarzała.
Wyposażenie
****
Wystarczające, radio i klimatyzacja wymagają dopłaty.
Wyposażenie seryjne:
Peugeot 206 SW XS | |
Poduszki powietrzne | 2 |
Układ ABS | s |
System wspomagania nagłego hamowania | s |
Wspomaganie układu kierowniczego | s |
Centralny zamek | s |
Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne | s/- |
Elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka | s |
Klimatyzacja | o |
Radioodtwarzacz | o |
s - wyposażenie seryjne
o - wyposażenie za dopłatą
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?