Paryż 2016. Audi RS 3 Limousine

(mm/ip)
Audi RS 3 LimousineNa wystawie samochodowej w Paryżu, Audi prezentuje dynamiczny model serii A3 - Audi RS 3 Limousine. Ze swym pięciocylindrowym silnikiem o mocy 400 KM jest pierwszą kompaktową limuzyną Audi oznaczoną jako RS.Fot. Audi
Audi RS 3 LimousineNa wystawie samochodowej w Paryżu, Audi prezentuje dynamiczny model serii A3 - Audi RS 3 Limousine. Ze swym pięciocylindrowym silnikiem o mocy 400 KM jest pierwszą kompaktową limuzyną Audi oznaczoną jako RS.Fot. Audi
Na wystawie samochodowej w Paryżu, Audi prezentuje dynamiczny model serii A3 - Audi RS 3 Limousine. Ze swym pięciocylindrowym silnikiem o mocy 400 KM jest pierwszą kompaktową limuzyną Audi oznaczoną jako RS.

Nowa jednostka napędowa 2.5 TFSI ma moc 294 kW (400 KM), o 33 KM więcej niż jej poprzednik. Takie osiągi sprawiają, że jest najmocniejszą na świecie pięciocylindrową jednostką produkowaną seryjnie. Maksymalny moment obrotowy 480 Nm dostępny jest w przedziale od 1700 do 5850 obr./min. Kompaktowy RS od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,1 sekundy. Osiąga maksymalną prędkość 250 km/h. Na życzenie, Audi podnosi elektronicznie ograniczoną prędkość maksymalną do 280 km/h.

Dwusprzęgłowa, siedmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów S tronic, przekazuje siły motoru 2.5 TFSI na stały napęd na wszystkie koła quattro. Wielopłytkowe, elektro-hydrauliczne sprzęgło rozdziela momenty napędu zmiennie między osiami. Zarządzanie napędem quattro seryjnie zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select. Podobnie jak zarządzanie pracą układu kierowniczego, automatycznej skrzyni biegów S tronic, silnika oraz regulowanych klap w układzie wydechowym. Kierowca może zmieniać sposób pracy tych elementów, wybierając tryb auto, dynamic, comfort lub individual. To samo dotyczy opcjonalnego, sportowego zawieszenia RS plus z adaptacyjnym systemem kontroli amortyzacji.

W porównaniu do standardowego A3, RS 3 Limousine ma z przodu szerszy o 20 mm rozstaw kół – odpowiednio szersze są też przednie błotniki. Z tyłu, rozstaw kół jest o 14 mm większy niż w modelu podstawowym. Osłona chłodnicy Singleframe z trójwymiarowym grillem z oczkami w kształcie plastra miodu, ma u dołu napis quattro. Poniżej, na całej szerokości przodu, od prawego wlotu powietrza do lewego, rozciąga się szeroka listwa, tzw. „blade”. Przy wlotach powietrza „blade” przechodzi w wąskie kanały służące lepszemu przepływowi powietrza przez wnęki kół. Diodowe reflektory z charakterystyczną sygnaturą świateł do jazdy w dzień, należą do wyposażenia seryjnego. Opcjonalnie, Audi dostarcza reflektory Matrix LED.

Utrzymane w ciemnych odcieniach wnętrze, standardowo wita kierowcę i pasażera podświetlonymi listwami progowymi, noszącymi logo RS 3. Sportowe fotele z czarnej skóry Feinnappa, również standardowo mają wytłoczone logo RS na oparciach. Opcjonalnie dostępne są sportowe fotele RS o ostrzejszych konturach i ze zintegrowanymi zagłówkami. Ich poszycia są dodatkowo stebnowane we wzór w kształcie rombu i kolorowo perforowane. Sportowa, skórzana kierownica RS, jest spłaszczona u dołu. Dekoracyjne aplikacje na desce rozdzielczej i w drzwiach, uzupełniają atmosferę sportowej elegancji.

Nowy jest asystent jazdy w korku, który w spowolnionym ruchu, przy prędkości max. 65 km/h, na krótko może przejąć prowadzenie pojazdu, asystent w nagłych wypadkach, który w razie potrzeby sam zatrzymuje auto oraz asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu. Tutaj, podczas wyjeżdżania z miejsca parkingowego, system obserwuje i powiadamia kierowcę o pojazdach przecinających nasz tor jazdy do tyłu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty