Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Opel Combo

(LM)
Model szczególnie chętnie kupowany przez właścicieli małych firm.

Chociaż w salonach pojawił się już opel combo zbudowany na podstawie corsy C, to poprzedni model auta wciąż cieszy się dużym powodzeniem. Samochód serii B (podobnie zresztą jak obecny model) produkowany był w dwóch wersjach nadwoziowych: jako furgon oraz model tour z przeszkloną "paką" i składanymi tylnymi siedzeniami.Maksymalna przestrzeń ładunkowa combo ma pojemność 3130 litrów i można w niej przewieźć towar o wadze do 700 kilogramów (w wersji przystosowanej do ciężkich ładunków). Jeżeli dodamy do tego fakt, iż maksymalny ciężar bagażnika dachowego może wynosić aż 100 kg, to okazuje się, iż combo jest jednym z największych małych pojazdów dostawczych.
Przy ładowaniu i rozładowywaniu samochodu szczególnie praktyczne okazują się szeroko otwierające się tylne drzwi i nisko położona krawędź podłogi przestrzeni ładunkowej. Nawet europaleta łatwo mieści się w combo, a przestrzeń pasażerska zabezpieczona jest przed przesuwającym się z tyłu ładunkiem ścianą, dochodzącą do połowy wysokości auta.
Dzięki nieskomplikowanym i trwałym podzespołom technicznym dostawczy opel okazuje się dosyć niezawodnym towarzyszem podróży. Wprawdzie jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu nie jest najwyższa, ale za to są one bardzo trwałe. Oszczędne silniki i niezbyt wysokie koszty utrzymania pozwalają zaliczyć combo do aut nienadwerężających zbytnio kieszeni właściciela.
Do poruszania samochodu wykorzystano dwa silniki: benzynowy 1.4 i wysokoprężny 1.7. Obie jednostki dysponują taką sama mocą (60 KM) i zapewniają pojazdowi podobne osiągi - przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ok. 20 sekund i prędkość maksymalną ponad 140 km/h. Różnice wyraźnie widoczne są natomiast przy porównaniu zużycia paliwa; podczas gdy motor benzynowy do pokonania stu kilometrów potrzebuje średnio ponad 8 litrów, diesel zadowala się niespełna siedmioma.
Okresy pomiędzy przeglądami określono w przypadku jednostki benzynowej na 15 tys. kilometrów. Po pokonaniu dystansu 60 tys. kilometrów należy wymienić w silniku pasek rozrządu na nowy. W motorze wysokoprężnym pasek bez problemu pracuje przez 90 tys. kilometrów. Na przeglądy auta z dieslami stawiają się co 10 tys. km.
O combo mówi SŁawomir Marczak, kierownik serwisu w ASO Opla w Rudzie Śląskiej:
- Combo cieszy się wśród użytkowników dobrą opinią, zapewne w dużej mierze dlatego, iż auto pozbawione jest jakichkolwiek charakterystycznych, uporczywie powtarzających się usterek. Pojazdy regularnie serwisowane bardzo rzadko ulegają awariom; w naszej stacji obsługujemy egzemplarze, które przejechały już ponad 200 tys. km i jak do tej pory nie było z nimi poważniejszych problemów.
Orientacyjne ceny części w ASO:

  • klocki hamulcowe200 zł;
  • tarcze hamulcowe (kpl.)520 zł;
  • amortyzator przedni (1 szt.)270 zł;
  • amortyzator tylny (1 szt.)160 zł;
  • tłumik końcowy350 zł;
  • reflektor przedni340 zł;
  • lampa tylna200 zł;
  • zderzak przedni920 zł;
  • szyba czołowa540 zł.

    Zalety
    - niska awaryjność
    - pokaźna przestrzeń bagażowa
    - wygodna kabina
    - poręczność w mieście
    - oszczędne silniki
    Wady
    - duża liczba mocno wyeksploatowanych egzemplarzy
    - niezbyt dynamiczne silniki
    - przeciętna jakość materiałów wykończeniowych
  • od 12 lat
    Wideo

    Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

    Dołącz do nas na Facebooku!

    Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

    Polub nas na Facebooku!

    Kontakt z redakcją

    Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

    Napisz do nas!

    Polecane oferty

    Materiały promocyjne partnera
    Wróć na motofakty.pl Motofakty