Nowa jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa ma swoją premierę wraz z nowo opracowaną, sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Motor jest oferowany w dwóch konfiguracjach rozwijających odpowiednio 90 KM i 115 KM. Obie konfiguracje oferują wysoką wartość momentu obrotowego już od niskiej prędkości obrotowej: 170 Nm od 1800 obr./min w szerokim zakresie obrotów, z płaskim przebiegiem krzywej momentu. Wartości te sprawiają, że jednostki przy znacznie mniejszym zużyciu paliwa i emisji CO2, zapewniają lepsze przyspieszenie przy niskiej prędkości obrotowej niż większe silniki o zbliżonej mocy.
W porównaniu z dotychczas oferowanym przez Opla wolnossącym silnikiem 1,4 l o mocy 100 KM, nowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo w modelu Adam zapewnia lepsze osiągi. Zwłaszcza przy przyspieszaniu od 80 do 120 km/h, silnik wyposażony w turbosprężarkę dostarcza zapas mocy przy niskiej prędkości obrotowej. Elastyczność mierzona w tym przedziale wynosi 13,2 sekundy w samochodzie z 90‑konnym turbodoładowanym silnikiem 1.0. Pojazdowi z mocniejszym, 115‑konnym silnikiem wystarcza już tylko 10,9 sekundy.
Nowość zużywa 4,2 (90 KM) lub 4,9 (115 KM) litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. W przypadku Adama Rocks zużycie wynosi odpowiednio 4,5 i 5,1 l/100 km. Do obniżenia zapotrzebowania na paliwo przyczyniają się także układ odzyskiwania energii z hamowania oraz opony o niskich oporach toczenia. Nowy trzycylindrowy silnik już teraz spełnia wymagania przyszłej normy emisji spalin Euro 6. Prędkość maksymalna to 180 i 196 km/h (odpowiednio przy 90 i 115 KM), a przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 11,9 oraz 9,9 sekundy.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?