Jaguar XF, zaprojektowany i opracowany w centrum rozwojowym Jaguar’s Product Development Centre w miejscowości Whitley w Wielkiej Brytanii powstawał będzie także na Wyspach w Castle
Bromwich. Na nasz rynek zostanie wprowadzony wczesnym latem 2008 r.
Przy długości 496,1 cm i szerokości 187,7 cm XF jest dłuższy i szerszy od rynkowych rywali - Audi A6, BMW serii 5 czy Mercedesa-Benz klasy E.
Pojemność bagażnika XF wynosi 540 l (500 l z kołem zapasowym). Można ją zwiększać do 970 l składając oparcia tylnej kanapy.
W opcji wyposażenia znajdą się kamery ułatwiające parkowanie i likwidujące problem martwego pola oraz tempomat samoczynnie dostosowujący prędkość pojazdu do warunków na drodze.
XF jest pierwszym sedanem Jaguara, w którym zastosowano system chroniący pieszych w razie wypadku. Podczas kolizji
podnosi on nieco pokrywę silnika tworząc w ten sposób swoistą poduszkę powietrzną.
W układzie hamulcowym XF zastosowano z przodu wentylowane tarcze o wymiarach 326 x 20 mm, a w wersji z doładowanym silnikiem V8 355 x 32 mm. Tylne tarcze mają wymiary 326 x 20 mm niezależnie od jednostki napędowej.
Przednie i tylne zawieszenie XF jest wielowahaczowe. W najmocniejszej odmianie nowego Jaguara sztywność elementów tłumiących jest sterowana elektronicznie.
W chwili wprowadzenia na rynek XF dostępny będzie z czterema silnikami. Trzy z nich to jednostki benzynowe.
Najmniejsza ma pojemność 3,0 l, rozwija moc 224 KM i pozwala na rozpędzenie samochodu do setki w 8,3 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 237 km/h. Silnik 4,2 l V8/298 KM to drugi pod względem mocy "benzyniak" zapewniający przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 6,2 sekundy i prędkość maksymalną ograniczoną elektronicznie do 250 km/h. Najmocniejsza jest
doładowana mechanicznie jednostka 4,2 l V8/416 KM. Wyposażony w nią XF ze startu zatrzymanego osiąga setkę w 5,4 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono mu elektronicznie do 250 km/h.
Nowego Jaguara można będzie kupić także z turbodieslem V6 2,7 l o mocy 207 KM umożliwiającego rozpędzenie się od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy i jazdę z prędkościami do 229 km/h.
Wszystkie silniki współpracują standardowo z 6-stopniową, automatyczną skrzynią biegów. Pozwala ona na ręczną zmianę przełożeń łopatkami znajdującymi się przy kierownicy i pokrętłem na panelu centralnym. Ta druga opcja jest całkowitą nowością jeśli chodzi o samochody produkowane seryjnie.
Jak twierdzą spece z Jaguara, pokrętło stworzono w celu zaoszczędzenia miejsca. Trudno jednak nie odnieść wrażenia,
że przy okazji chciano zaimponować ciekawym rozwiązaniem wyróżniającym XF-a z grona rynkowych rywali.
W zależności od warunków panujących na drodze i preferowanego stylu jazdy, kierowca może wybrać jeden z programów nastawień skrzyni, przepustnicy i układu stabilizacji toru jazdy (m.in. Dynamic do bardziej sportowej jazdy i Winter przeznaczony do poruszania się po zaśnieżonych i oblodzonych nawierzchniach).
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?