Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Mini Paceman

(ip)
Mini Paceman, Fot: Mini
Mini Paceman, Fot: Mini
Nowy MiniPaceman potwierdza swą pozycję sportowego indywidualisty dzięki nowym detalom stylistycznym, jeszcze lepszym osiągom i wydajności oraz innowacyjnemu wyposażeniu.

Karoseria charakteryzuje się przewagą linii poziomych, dynamicznych proporcjach i silnie uwydatnionych cechach. Przedni pas

Mini Paceman, Fot: Mini
Mini Paceman, Fot: Mini

emanuje jeszcze większą siłą, oczywiście z dominującym sześciokątnym grillem, drzwi są długie i nie mają ramek szyb – w typie klasycznych aut coupe, a tylna klapa otwiera się wysoko. Osadzony poziomo dach może być na życzenie w kolorze innym niż reszta nadwozia, co dodatkowo podkreśla i wrażenie wydłużenia sylwetki uzyskane dzięki specyficznie uformowanym oknom bocznym i opcjonalnemu nowemu wykończeniu Piano Black Exterior. Nowe są zarówno seryjne, jak i opcjonalne koła aluminiowe o konstrukcji pozwalającej na obniżenie masy i zoptymalizowanej aerodynamice. Wśród opcji znajdziemy opony o obniżonych oporach toczenia, a także nowe lakiery: metalizowane Jungle Green i Midnight Grey.

Wnętrze auta silniej akcentuje sportowy charakter i jego przynależność do segmentu premium. Prędkościomierz i obrotomierz mają teraz ciemne cyfry w stylu zegarów Mini John Cooper Works Paceman, a kabinę wykończono w stylistyce klubowej, z czterema oddzielnymi fotelami, i starannie

Mini Paceman, Fot: Mini
Mini Paceman, Fot: Mini

zoptymalizowano pod względem izolacji akustycznej. Elementy sterowania wentylacją i ogrzewaniem zdobią zaprojektowane od nowa aplikacje chromowe, a system schowków i uchwytów Mini Center Rail to teraz wyposażenie seryjne, podobnie jak sportowe fotele przednie oraz oddzielnie składane oparcia tylnych foteli, pozwalające na powiększanie przestrzeni bagażowej w zakresie od 330 do 1080 l.

Do wyboru są dwa silniki benzynowe i dwa wysokoprężne o czterech cylindrach każdy. W palecie jest także Mini John Cooper Works Paceman z silnikiem turbo o mocy 160 kW/218 KM. Wszystkie warianty silnikowe spełniają obecnie normę czystości spalin Euro 6, w czym wielki udział ma rozszerzone zastosowanie obniżającej zużycie paliwa i emisji CO2 technologii Minimalism, która obejmuje m.in. optymalizację własności aerodynamicznych. Wersja Mini Cooper S Paceman otrzymała silnik o mocy zwiększonej o 5 kW – rozwija teraz 140 kW/190 KM. Standardem jest 6-stopniowa manualna skrzynia biegów, opcjonalnie można zamówić 6-stopniową skrzynię

Mini Paceman, Fot: Mini
Mini Paceman, Fot: Mini

automatyczną. Mini John Cooper Works Paceman jest seryjnie wyposażony w napęd na 4 koła ALL4 – który opcjonalnie można zamówić do wszystkich pozostałych wersji Mini Paceman.

Układ jezdny oparty jest na najnowocześniejszych technologicznie odmianach zawieszenia typu McPherson na kutych wahaczach poprzecznych z przodu oraz wielowahaczowej osi tylnej i elektromechanicznego układu kierowniczemu z technologią Servotronic. Wszystkie warianty modelowe i silnikowe są wyposażone seryjnie w sportowe nastawy zawieszenia, w niektórych seryjnie znajdzie się też elektronicznie sterowana blokada mechanizmu różnicowego (EDLC) jako element dynamicznej kontroli trakcji DTC – we wszystkich pozostałych jest opcją.

 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty