Nowy Ford Puma. Kompaktowy SUV z wielkim potencjałem

Paweł Piątek
Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.Fot. Ford
Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.Fot. Ford
Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.

Nowy Ford Puma to kompaktowy, odważnie zaprojektowany SUV, idealnie wpisujący się w wielkomiejski styl życia. Wyróżnia się na drodze i zapewnia tak cenioną w SUV-ach, wyższą pozycję za kierownicą. Jeszcze bardziej indywidualnego wyrazu – na zewnątrz oraz w przestronnym wnętrzu – nadaje Fordowi Puma jedna z kilku dostępnych linii stylizacyjnych.

Mimo kompaktowych rozmiarów Ford Puma może pochwalić się największym bagażnikiem w swojej klasie. Przy 456 litrach oferuje nawet więcej przestrzeni niż dużo większe SUV-y. Rekordową pojemność bagażnika uzupełnia kilkoma niezwykle praktycznymi rozwiązaniami m.in. elektrycznie unoszoną pokrywą czy praktycznym, obszernym schowkiem Megabox.

Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.Fot. Ford
Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.

Fot. Ford

We wnętrzu ceniony system multimedialny SYNC3 z dużym ekranem dotykowym pozwala na korzystanie z Apple CarPlay i Android Auto oraz stworzenie pokładowego hotspotu Wi-Fi, a cyfrowa tablica wskaźników o wyrazistej i barwnej grafice wyświetla najważniejsze informacje o jeździe. W długich podróżach kierowca i pasażer z pewnością docenią – oferowane po raz pierwszy w samochodzie tej klasy – fotele z masażem, możliwość bezprzewodowego ładowania telefonu czy 10-głośnikowy zestaw audio B&O z subwooferem. Nowością są też zdejmowane pokrowce foteli, ułatwiające zachowanie czystości przez długi czas.

Samochodem można zdalnie zarządzać z poziomu smartfonu dzięki aplikacji FordPass.
Kierowcę nowego Forda Puma wspierają liczne systemy asystujące, wśród nich adaptacyjny tempomat z funkcją Stop&Go, dostosowujący prędkość także do obowiązujących ograniczeń, odczytanych ze znaków drogowych. Nowością jest układ wczesnego informowania o niebezpieczeństwie, który dzięki informacjom w chmurze ostrzega o zagrożeniach znajdujących się na trasie samochodu, jeszcze zanim kierowca je dostrzeże.

Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.Fot. Ford
Szereg unikatowych rozwiązań, największy bagażnik w klasie i rozbudowane systemy wsparcia kierowcy – to nowy Ford Puma.

Fot. Ford

Nowy Ford Puma, wzorem pozostałych modeli marki, zapewnia wiodące w klasie właściwości jezdne i pozwala czerpać prawdziwą radość z prowadzenia. Pod maską Forda Puma pracuje uznana i wielokrotnie nagradzana tytułem „Międzynarodowego Silnika Roku” benzynowa jednostka EcoBoost o pojemności jednego litra. Silnik może być wspierany technologią hybrydową (układem tzw. miękkiej hybrydy), zapewniającą żywsze reakcje na gaz i jeszcze lepsze osiągi przy niższym zużyciu paliwa. Tym samym nowy Ford Puma znalazł się w gronie pierwszych 14 zelektryfikowanych modeli, które Ford zamierza wprowadzić na rynek do końca obecnego roku.

To tutaj jest produkowany Volkswagen ID.3

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty